ثبت نام کنندگان ملزم به ارائه خدمات برای اطلاع رسانی در مورد تغییرات در هویت افراد هستند

[ad_1]

بر اساس مصوبه کارگروه تعامل دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال موظف است با ایجاد سرویسی در مرکز ملی تبادل اطلاعات، تغییرات هویتی افراد را به اطلاع ارائه دهندگان خدمات برساند. این فرمان برای جلوگیری از فساد و جعل جعل صادر شده است.

بیست و ششمین جلسه کارگروه تعامل دولت الکترونیک با حضور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگان ارائه دهندگان خدمات الکترونیک کشور در وزارت ارتباطات برگزار شد. بر اساس مصوبه این جلسه، سازمان ثبت احوال کشور موظف است به منظور جلوگیری از فساد و جعل هویت افراد دارای تابعیت ایرانی، ارائه‌دهنده خدمات را ارائه دهد.

از این رو سازمان ثبت احوال موظف شد سرویسی را در مرکز ملی تبادل اطلاعات راه اندازی کند تا تغییرات هویتی افراد را به اطلاع ارائه دهندگان خدمات برساند. تغییر هویت دستگاه باید همزمان با ثبت تغییر مشخصات در پایگاه هویت ایرانیان بدون اطلاع داده ها و یا تغییر اطلاعات هویتی به دستگاه اطلاع داده شود.

ارائه دهندگان خدمات دولت الکترونیک نیز موظفند ارائه خدمات به افرادی را که اطلاعات اولیه هویت یا شرایط زندگی آنها تغییر کرده است، متوقف کنند. بنابراین، برقراری خدمات توسط اینگونه دستگاه‌ها باید از طریق روش‌های سازمان ثبت احوال در مرکز تبادل اطلاعات کشور مجدداً بررسی و احراز هویت شود.

بر اساس این مصوبه، ارائه‌دهندگان خدمات نیز موظفند به محض اطلاع از تغییرات هویتی (کد ملی) افراد، مجدداً بررسی و احراز هویت برای تکمیل و تعیین ارائه‌دهنده خدمات انجام دهند. همچنین مقرر شد سرویس صدور کد ملی و تاریخ تغییر مشخصات به صورت روزانه منتشر شود و سازمان دولتی درخواست بررسی و احراز هویت اطلاعات برای ارائه خدمات را داشته باشد.

در این جلسه همچنین مقرر شد امکان دسترسی به برخی از خدمات موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات برای سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر فراهم شود.

همچنین مقرر شد برای تسریع در ایجاد پنجره واحد و بانک اطلاعاتی مشترک بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، فهرستی از اقلام داده های پنجره واحد و بانک اطلاعات عمومی توسط سازمان تامین اجتماعی با همکاری سازمان تامین اجتماعی تهیه شود. سازمان امور مالیاتی قابلیت همکاری دولت الکترونیک را فراهم می کند.

در این جلسه اصول حاکم بر استانداردهای خدمات دولت الکترونیک برای ارائه خدمات کارآمد و چابک دولت الکترونیک برای عملیات پایلوت مدیران اجرایی و ذینفعان به تصویب رسید.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما