سوخت دیزل ژنراتور سوخت دیزل ژنراتور چیست؟ ماه نیرو

لطفا توجه داشته باشید که این جدول به عنوان میزان سوخت ژنراتور گازوئیلی در طول کارکرد دستگاه به صورت برآوردی و تقریبی بوده و کاملا دقیق نخواهد بود. به دلیل وجود فاکتورهای مختلف، میزان سوخت مصرفی در ژنراتورها کاهش یا افزایش می‌یابد. این دستگاه از دو قسمت اصلی موتور دیزلی و ژنراتور یا آلترناتور تشکیل شده است.

دیزل ژنراتور

مشخص کردن این میزان سوخت باعث می شود بتوانیم انتخاب صحیحی در هنگام خرید دستگاه دیزل ژنراتور داشته باشیم و آن را متناسب با کاربرد مورد نظرمان انجام دهیم. دیزل ژنراتور که در میان عموم مردم با نام «ژنراتور برق» یا «موتور» و حتی «موتور ژنراتور» نیز شناخته می شود، وسیله‌ای برای تولید برق از طریق تبدیل انرژی مکانیکی است. ژنراتور دیزلی در زبان انگلیسی نیز با نام “Diesel Generator” یا همان جن ست (Genset) شناخته می شود و همانطور که از نامش پیداست تنها با گازوئیل کار می‌کند.

دیزل ژنراتور

همچنین دسترسی راحت‌تر به قطعات داخلی این دستگاه نسبت به سایر ژنراتور‌ها، محبوب بودن آن را در صنعت منجر گشته است. موتور‌های دیزلی با عمل احتراق ایمن، بسیار کاربردی‌تر از موتور‌های گازی و… لذا در بیمارستان برای تأمین برق اضطراری جهت تداوم کارکرد دستگاه‌های درمانی و سنجش، می‌توانند به عنوان ایمن‌ترین دستگاه دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار بگیرند.

محرکه های برقی قبل از جنگ جهانی اول در کشتی ها مورد استفاده قرار گرفتند و در طول جنگ جهانی دوم به تکامل رسیدند. دستگاه های تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه بندی و نامگذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب می شوند.

تعمیر و نصب اورهال دیزل ژنراتور در اصفهان

شارژر باتری وسیله ای برای تزریق انرژی درون باتری های قابل شارژ که این کار را توسط تزریق جریان الکتریکی به درون باتری انجام می دهد.

اولین نکته ای که در اینجا باید مد نظر قرار داد T یا همان میزان توان ظاهری دستگاه است.

به طور مثال یک موتور چهار سیلندر در ۱۰ ساعت کاری حدود ۳۲۸۰ کیلوگرم هوا مصرف می کند که وجود فیلتر ها و تصفیه کننده های هوا را تصدیق می کند. میزان وات شروع و در حال اجرا دستگاه های شما به انتخاب میزان قدرت ژنراتور گازوئیلی بسیار وابسته است. جهت یافتن میزان قدرت دستگاه ها و قدرت مورد نیاز از دیزل ژنراتور می بایست آمپر را در ولتاژ مصرفی ضرب نماییم. استفاده از دیزل ژنراتور های اضطراری در تمامی مراکز بهداشتی پزشکی امری اجتناب ناپذیر است.

کانوپی، مجموعه ژنراتور، سیستم اگزوز و مخزن سوخت از پیش مونتاژ شده، از قبل یکپارچه شده و به عنوان یک بسته ارسال می شود. بین موتور و ژنراتور احتمالاً رایج ترین سؤال از مبحث برق فیزیک است. در این مقاله، تفاوت های اصلی بین موتور الکتریکی و ژنراتور در اینجا آورده شده است. درست مانند یک وسیله نقلیه، موتور علاوه بر انرژی مکانیکی، مقدار زیادی گرمای اتلاف تولید می کند.

این نشانگر نسبت به میزان خلاء یا فشار هوای ورودی موتور تحریک می‌شود. با افزایش میزان خلا، غبار نما یا نشانگر تحریک شده و نوار قرمز رنگ آن ظاهر می‌شود که زمان سرویس صافی را هشدار  می‌دهد. گردش هوا به دور فیلتر موجب جدا شدن مقداری از گرد و خاک روی آن شده که در انتهای فیلتر (کاسه گردگیر) جمع می‌شوند. ذرات باقیمانده گرد و خاک توسط منافذ ریز فیلتر گرفته می‌شوند و هوا با ورود به سطح داخلی فیلتر، از فیلتر ایمنی نیز گذشته و از طریق لوله خروجی وارد موتور می‌شود.

توصیه می‌شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع ژنراتورها استفاده نشود.

فشار بالا می تواند دینام را از کار بیندازد بنابراین کنترل فشار برای افزایش طول عمر ژنراتور حیاتی است.

گازوئیل در مدت زمانی یک ساله در معرض آلودگی و خوردگی قرار می گیرد، بنابراین استفاده و تمرین با نظم دستگاه برق اضطراری برای مصرف سوخت ذخیره شده قبل از تحلیل رفتن بسیار پیشنهاد می گردد. آبادیزل نمایندگی فروش اکثر برند های دیزل ژنراتور مانند ولووپنتا، استریم، تلک، بادوین، پرکینز، کامینز، موتورسازان، کاترپیلار، بنز، اسکانیا، ایوکو، کوهلر، لیستر، پراماک و …

مصرف سوخت در هر دستگاه ژنراتور بر اساس گرم در هر کیلو وات قدرت در ساعت سنجیده می شود و اگر بخواهیم این عدد را با استفاده از واحد لیتر به دست بیاوریم می توانیم آن را به صورت لیتر در هر اسب بخار در ساعت بیان کنیم. این اعداد و ارقام در دفترچه های راهنمایی که برای این دستگاه ها به خریداران ارائه می ‌شود آورده شده اند و اطلاعات جامعی را به افراد می دهند.

این اصل بر این باور است که اگر یک سیم (یا هر رسانای الکتریکی) را در یک میدان مغناطیسی حرکت دهید، جریان الکتریکی در سیم القا می شود که نحوه عملکرد دینام در دیزل ژنراتور از موارد تفاوت دیزل ژنراتور و موتور برق است. نحوه تولید برق دیزل ژنراتور از جمله تفاوت دیزل ژنراتور و موتور برق است. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید دیزل ژنراتور لطفا از طریق تماس تلفنی با شرکت هژیر صنعت و بهره مندی از مشاوره رایگان  کارشناسان فنی اقدام فرمایید.

می‌توان نتیجه گرفت که دیزل ژنراتور باعث اطمینان از تأمین پایدار برق در مواقع اضطراری و عدم دسترسی به شبکه برق است. قابلیت انعطاف‌پذیری، حفظ پایداری محیطی و قابلیت کنترل و مدیریت نیز از مزایای این راه حل قدرتمند است.

عوامل متعددی وجود دارد که می بایست در ذهن داشته باشیم تا یک موتور دیزلی خوب را برای ژنراتور دیزلی خود انتخاب نماییم. از جمله آن می توان به تولید کننده موتور دیزل ژنراتور، نوع و نحوه کار موتور آن و نهایتا نحوه نگهداری از موتور دیزلی بر روی دیزل ژنراتور اشاره نمود. ما در این مطلب به 2 نکته اساسی در انتخاب موتور دیزلی اشاره می نماییم. دیزل ژنراتور های کوچک تا ۲۵۰ کیلوولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس می شود استفاده می شوند.

خدمات نگهداری و تامین قطعات حتی پس از اتمام دوره گارانتی نیز برای خریداران محصولات “آبیاران پویان آذر” برقرار است. تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور، فرآیندی مستمر است که در افزایش عمر مفید و کارکرد درست دستگاه ژنراتور نقش بسزایی ایفا می‌کند. بنابراین شرکت “آبیاران” با توجه به نیاز مشتریان خود، تمام خدمات لازم برای کسب اطمینان‌خاطر از کارکرد صحیح محصولات دیزل ژنراتور را به شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

موتورهای دیزل برای مدت طولانی به طور پیوسته و با پایداری بالا کار می‌کنند. در صورتی که به مسائل تعمیر و نگهداری این وسیله اهمیت دهید و به تعمیرات لازم آن رسیدگی کنید، ژنراتور شما برای سال‌های آینده بدون مشکل کار خواهد کرد. به شما توصیه می‌کنیم که حتما گزارشی از این سرویس‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید به آن مراجعه کنید. در نهایت تمام اجزای دیزل ژنراتور بر روی یک شاسی قرار می گیرد و بر اساس کاربرد آن می تواند به صورت قابل حمل یا ثایت باشد.

موتور، ژنراتور، مخزن سوخت ژنراتور، رگولاتور ولتاژ، سیستم روغن ژنراتور، شارژر باتری سیستم کنترل، سکوی اتصال و در نهایت سیستم دود خروجی ژنراتور بخشی از اجزاء تشکیل دهنده ی دیزلهای ژنراتوری می باشد. بر اساس نیاز و شرایط محیطی، می‌توان از دیزل ژنراتورها بهره برد و به تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز بپردازیم. روغن‌های مورد استفاده در کارکرد دستگاه دیزل ژنراتور، دارای افزودنی‌های متعددی هستند تا از اصطکاک قطعات موتور دیزلی جلوگیری نمایند. این روغن‌ها در نوع زمستانی و غیر زمستانی با گرانروی مختلف به تولید می‌رسند.

سیسستم های روان کاری Lubrication systems

همچنین موجب می شود هوای فشرده گرم شود و با رسیدن به اوج دما و فشار، گازوئیل تزریق می شود که در این شرایط مشتعل می گردد.

ضروری است که خنک کننده و سیستم تهویه ، گرمای حاصل دیزل ژنراتور را به خارج هدایت نماید . دستگاه ديزل ژنراتور از دو‌قسمت عمده موتور ديزلي و ژنراتور الكتريكي تشکیل‌شده‌است كه بايد بصورت مكانيكي به‌يكديگر كوپل گردند. تمامي عمليات طراحي و مونتاژ و نصب قسمت‌هاي مختلف دستگاه ديزل ژنراتور بخصوص موتور ديزلي و ژنراتور الكتريكي بر روي شاسي آن توسط يك شركت معتبر جهاني انجام میگیرد. این شرکت به ارائه گواهي‌نامه‌هاي رسمي بين المللي استاندارد در محل كارخانه به آن دستگاه خواهد پرداخت که گفته مي شود كه دستگاه توليد شده کوپله فابريك است .

رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. این دستگاه به عنوان یک تولید کننده برق نقش پر رنگی در صنایع مختلف ایفا می کند.

طبق خبرگزاری ایسنا مشاوره خرید انواع دیزل ژنراتور به سایت هوا دیزل مراجعه فرمایید. توصیه می شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع مولدها استفاده نشود. مثلا لزومی ندارد یک مولد دائم دارای تابلوی کنترل وصل خودکار در زمان قطع برق شهر باشد. به هر حال، معمولا یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود.

پس از آشنایی مختصر با مفهوم کوپله دیزل ژنراتور نوبت به دیزل ژنراتور کوپله فابریک می رسد.در بازار دیزل ژنراتور ایران هر دستگاه دیزل ژنراتوری که کار کوپله آن خارج از کشور انجام شده باشد دیزل ژنراتور کوپله فابریک می نامند. این شرکتها موتور دیزل و ژنراتور خود را از برندهای ذکر شده در بالا به صورت جداگانه خریداری نموده و آنها را کوپل مینمایند.

اما این عمدتا محدود به شرایط خاص است؛ مثلا در دیزل ژنراتورهای کوچک در کاربردهای کم ظرفیت و یا واحد بسیار بزرگ بیش از ۲۲۵۰ کیلو وات و بالاتر.

پمپ خنک کننده برای فشار دادن مایع خنک کننده به دور موتور و هر کدام از دستگاه ها برای خنک سازی مایع (معمولاً رادیاتور، اما گاهی اوقات مبدل حرارتی) استفاده می شود. سوخت دیزل به راحتی در دسترس است و تأمین سوخت برای این ژنراتورها آسان است. در این مرحله، سوخت وارد هوای متراکم و داغ شده و شروع به سوختن می‌کند تا زمانی که به مرکز فوقانی برسد که در این حالت تأمین سوخت متوقف می‌گردد. تا آخر مرحله مکش و رسیدن به نقطه قطع، تزریق سوخت ادامه داشته که در این شرایط، شیر ورودی و تخلیه در حالت بسته قرار دارند.

در حالی که عدد ستان سوختی که ترجیح داده می‌شود باید حداقل 40 باشد، این عدد باید 50 و بالاتر در ارتفاعات 500 متری و بالاتر یا در مکان های زیر 20- درجه سانتی گراد باشد. زیرا عدد ستان به عنوان تمایل اشتعال سوخت دیزل در ژنراتور شناخته می‌شود.

دیزل
ژنراتور ولوو هنگامی که به عنوان منبع اصلی برق استفاده می شود (مثلاً هنگامی که منبع
تغذیه وجود ندارد، یا شبکه برق آنقدر ضعیف است که نمی توان از آن استفاده کرد) به آن
“حالت جزیره ای” می گویند. در جایی که نیازهای بزرگتر برای توان وجود داشته
باشد، چندین واحد کوچکتر را می توان با استفاده از فرآیندی به نام همگام سازی به طور
موازی به یکدیگر متصل کرد. برای اینکه سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور به درستی کار کند، از روغن به عنوان یک سیال خنک ساز که در سراسر موتور به جریان می افتد، استفاده می کنند.

سیستم روغن دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن خواهد بود تا روغن را از آلودگی ها تمیز نگه دارد.

سپس ژنراتور انرژی مکانیکی تولید شده را طی فرآیند القای مغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. روی این لینک کلیک کنید بطور کلی متشکل از دو بخش اصلی شامل یک موتور دیزلی و ژنراتور (آلترناتور) می باشد. سری C550D5 دیزل ژنراتور کامینز پاور انگلستان، با چگالی انرژی یا توان بالاتری نسبت به دیگر رقبای خود طراحی شده است. دیزل ژنراتور  C550D5 دارای فرکانس جریان 50 هرتز است و برای استفاده‌های اولیه برق طراحی شده است.

پشتیبانی انلاین شرکت برای کمک به شما 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته. مانند تابلو برق کنترل تمام اتوماتیک، تابلو برق پارلل و تابلو برق دستی. کيلو وات برابر است با توان لازم براي انجام کار با نرخ 1000 ژول در ثانيه. اندازه انرژي الکتريکي معادل با کار انجام شده در زماني که جريان يک آمپر از يک مقاومت يک اهمي در يک ثانيه عبور مي کند.

بهترین های خبر ورزشی

برخی از این اسباب عبارتند از آسانسورها، استخرهای مخصوص ، سونا ، باشگاه های ویژه و ….

این دستگاه انرژی شیمایی را طی فرایند احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. اجزای دیزل ژنراتور شامل موارد زیر می‌باشد که هر یک از این بخش‌ها وظایفی بر عهده دارند که به صورت مختصر مورد بررسی قرار داده‌ایم.

  • کاوا عبارت است از واحد اندازه‌گیری استاندارد در تولید برق که به کیلوولت آمپر نیز شناخته می‌شود.اما این دستگاه چگونه کار می‌کند؟ در عنوان‌های بعدی این مورد را نیز برایتان شرح می‌دهیم.
  • المنت گرمکن در این هنگام داغ شده (در حد معقول) و با عبور سوخت از اطراف آن باعث بالا بردن درجه حرارت و روان شدن آن می گردد.
  • زمانی که یک ژنراتور جایگزین راه می‌افتد، ممکن است با شرایطی به‌خصوص عمل کند مانند ۱۰٪ بار اضافه که در طی زمان فعالیت می‌تواند منظور شود.

بسته به نوع دیزل ژنراتور مورد استفاده، ممکن است کنترل پنل گرمکن (موتور دیزل) برای زمانی تنظیم شود و پس از آن ژنراتور با استفاده از استارتر خودکار، شروع به کار بنماید.

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها، تهیه دیزل ژنراتور دست دوم را ترجیح می دهند و می توانند علاوه بر صرف مبالغ کم تر، کارایی مطلوب را  در جهت تولید انرژی الکتریکی به دست بیاورند. خرید دیزل ژنراتور به صورت دست دوم باعث می شود بسیاری از هزینه های مربوط به گمرک حذف گردیده و به این ترتیب صرفه جویی اقتصادی زیادی به وجود بیاید. امروزه موتورهای دیزلی نقش مهمی در صنایع مختلف از جمله تولید انرژی الکتریکی و حمل و نقل، بر عهده دارند.

هنگامی که موتور دیزل شفت ژنراتور را می چرخاند، سیم ها از طریق میدان مغناطیسی عبور می کنند، که می تواند بارهای الکتریکی را در مدار القا کند. دیزل ژنراتور ها که از ترکیب موتور دیزل، ژنراتور الکتریکی (مولد) و بخش های دیگر ساخته شده اند، ابزاری هستند برای تامین برق در شرایط مختلف. از تامین برق اضطراری در حد چند دقیقه گرفته تا تامین برق کشتی و قطار در این بازه قرار می گیرند. کار شرکت های فعال در این زمینه، ارائه خدمات تخصصی برای تعمیر، نگهداری و کوپله دیزل ژنراتورهاست.

دیزل ژنراتور

ما در این مطلب به ۲ نکته اساسی در انتخاب موتور دیزلی اشاره می‌نماییم. همانند فرکانس ، ولتاژ ژنراتور نیز برای مصرف کنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و شاخصی مهم در کارایی و عمر تجهیزات  است.

دیزل ژنراتور

یکی از حالت های کم بودن فشار سوخت، هنگام استارت و ابتدای روشن شدن موتور است. در این هنگام پمپ به کار افتاده و تا رسیدن فشار مدار به حد عادی کمبود فشار را تامین می کند.

مخزن سوخت معمولا دارای ظرفیت کافی برای روشن نگه داشتن این محصول به مدت میانگین 6 تا 8 است. در مورد دیزل ژنراتور کوچک، مخزن سوخت، بخشی از پایه شاسی است یا در بالای قاب نصب شده است.

سوختن ناقص باعث می‌شود که تزریق‌کننده‌ها به وسیلهٔ دوده مسدود شوند و باعث وخامت بیشتر در احتراق و دودهای سیاه رنگ می‌شود. احتراق ناقص سبب شکل‌گیری دوده و پس ماند سوخت نسوخته می‌شود که مسیر رینگ‌های پیستون را بسته و می‌چسباند و سبب کاهش شدید در کارایی مهر و موم کردن می‌شود و فشار کم ابتدایی را تشدید می‌کند.

اما مشاوره رایگان چه مزیتی برایتان به همراه دارد؟ یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب، توان الکتریکی مورد نیاز شما است. به طور معمول پس از یک مشاوره و بازدید فنی، میزان برق اضطراری که مورد نیاز شما است، تعیین می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید نوع دستگاه مناسب خود را با هزینه‌ای معقول و مقرون به صرفه به دست آورید. دیزل ژنراتورها معمولاً به گونه‌‏ای طراحی می‌‏شوند که قابلیت رسیدن به 30 الی 80 درصد خروجی نامی (که توسط سازنده یا OEM در نظر گرفته شده) را داشته باشند.

تانک سوخت معمولا ظرفیت کافی برای حفظ کارکرد 6 تا 8 ساعت را بطور متوسط دارد. در مورد واحدهای کوچک موتور ژنراتور، تانک سوخت قسمتی از پایه ژنراتور شده است.

سایزینگ صحیح دیزل ژنراتور تخصص کافی و تجربه فراوانی را لازم دارد تا بر اساس آن سایز دستگاه بهینه انتخاب گردد. دینام در هنگام کارکرد موتور کار می‌کند و شروع به تولید برق 24 ولت دی سی می‌کند که از آن برای شارژ باتری استفاده میشود . تمامی موتور ها دارای یک شفت هستند که هنگامی که موتور کار میکند آن شفت شروع به چرخیدن میکند و اگر آن را به یک آلترناتور وصل کنیم یک دیزل ژنراتور ساخته ایم.

در هنگام  خرید دیزل ژنراتور دست دوم دقت لازم را به خرج دهید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

شرکت ولوو پنتا VOLVO PENTA زیر مجموعه گروه صنعتی ولوو میباشد که به تولید انواع موتورهای دیزل صنعتی و من جمله آنها موتورهای دیزل جهت استفاده در دیزل ژنراتور یا اصطلاحا دیزل های ژنراتوری (GE) میپردازد. شرکت فنی مهندسی تامین تجهیز مولد نمایندگی انحصاری فروش انواع دیزل ژنراتورهای مورد نیاز مجتمع های صنعتی، درمانی، ورزشی  تفریحی، اداری، تجاری و مسکونی را در اختیار دارد. موتورهای دیزل نوعی موتور احتراق داخلی می‌­باشند که از احتراق فشاری برای تبدیل انرژی سوخت دیزل به انرژی مکانیکی دوار استفاده می‌­کنند.

دیزل ژنراتور از یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی ساخته می شود و هدف از ساخت آن ، تولید انرژی الکتریکی می باشد. دیزل ژنراتورها به عنوان جایگزین در مواقع قطع برق ساختمان ها ، بیمارستان ها و…به کار گرفته می شوند. دستگاه‌هایی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند ژنراتور نامیده می‌شوند. ژنراتورهای مورد استفاده در خانه‌ها، محل کار، بیمارستان‌ها، مراکز خرید، سایت های ساخت و ساز و مسکن انبوه، در صورت قطع برق فعال می‌شود.

حالت دوم دو دستگاه بصورت نوبتی یا شیفتی زیر بار قرار گرفته و بدین نحو تقسیم کار صورت می گیرد. تاسیسات پرایم پاور از مولد های ثابت قرار گرفته در سایت پروژه در نبود خطوط انتقال جریان الکتریسیته استفاده می کنند. سیستم های پایه یا پرایم عموما در مکان هایی قرار می گیرند که یا خطوط بالاسری انتقال برق وجود نداشته باشد و یا امکان برداشت برق با آمپراژ بالا از شبکه انتقال میسر نباشد. بیایید فرض کنیم یک کارخانه یا کارگاه (مثل کارخانه تولید محصولات لبنی یا یک مرغداری …) در فصل تابستان و در اوج گرما هنگام قطعی برق چه خواهد کرد.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما