اسرار مرد یخی 5000 ساله: از معروف ترین مومیایی های اروپا چه می دانیم؟

[ad_1]

بقایای افرادی که پنجاه هزار سال پیش در کوه های آلپ مرده بودند و به عنوان “مشهورترین مومیایی های اروپا” شناخته می شوند ، همچنان جزئیات مربوط به زندگی عصر نوسنگی را آشکار می کنند و بینشی در مورد سلامت مدرن ارائه می دهند. سی سال پیش ، مشهورترین مومیایی اروپا در سواحل دریاچه ای در فاصله دو مایلی در آلپ استال در مرز اتریش و ایتالیا پیدا شد.

بقایای اوتیس ، که به طور طبیعی بیش از پنجاه سال در اثر آفتاب ، باد و دمای سرد حفظ شده بود ، به سرعت تبدیل به یک پدیده جهانی شد ، موضوع بسیاری از کتاب ها و مستندها ، و همچنین فیلم هایی که زندگی او را در اروپای نوسنگی بازسازی می کرد. قتل وحشیانه

در حال حاضر ، محققان موزه باستان شناسی تیرول جنوبی در بولزانو ، ایتالیا ، otti را حفظ می کنند. این مکان در یک اتاق خنک با دمای ثابت -21.2 درجه فارنهایت نگهداری می شود. این دانه چهار یا پنج بار در آب استریل اسپری می شود تا لایه ای از یخ ایجاد شود که برای مرطوب نگه داشتن مومیایی اعتراض می کند. (مومیایی ها در محیط مرطوب و نه در محیط خشک محافظت می شوند.)

به طور متوسط ​​سالانه حدود 300000 نفر به بولزانو سفر می کنند تا این مرد یخی باستانی را از طریق پنجره های شیشه ای ضخیم که به بالای اتاق یخی نگاه می کنند ، ببینند. محققان علاقه خاصی به Otsey دارند ، او به دنبال فرصتی نادر برای مطالعه بقایای افرادی است که قبل از زندگی در اولین شهرهای اروپایی زندگی کرده اند یا حتی اولین اهرام مصر را ایجاد کرده اند.

الیور پسچل ، آسیب شناس در مونیخ که مسئول حفاظت از اوسی است ، می گوید: “من فکر می کنم اوتی بهترین بدن انسان در جهان است که مورد مطالعه قرار گرفته است.” این چیزی است که سی سال تحقیق در مورد زندگی و مرگ این افراد یخی نشان می دهد و تحقیقات آینده در مورد این بقایای باورنکردنی نشان خواهد داد.

جایی که اتسی آن را پیدا کرده است

اوتس کیست؟

اوتسی یک مرد لاغر قد کوتاه (حدود 160 سانتی متر) و هنگام مرگ حدود چهل سال داشت. اندازه دست چپ و کفش او طبق استانداردهای فعلی آمریکا به اندازه هشت است. تصور می شد که چشم های او برای مدت طولانی آبی بود ، اما آزمایش های ژنتیکی تفاوتی با آن نداشت. آلبرت زینک ، سرپرست موسسه EURAC برای مطالعات مومیایی در بولزانو ، که تحقیقات اصلی در مورد Otesi انجام داده است ، می گوید: “ما می توانیم تأیید کنیم که او دارای چشم های قهوه ای ، موهای قهوه ای تیره و رنگ پوست معمولی مدیترانه ای است.”

گروه خونی مرد یخی O است ، کمبود لاکتوز دارد و دارای یک اختلال ژنتیکی نادر است که از تشکیل دنده های دوازدهم جلوگیری می کند. او از پوسیدگی دندان ، انگل های روده ، بیماری لایم و درد در زانو ، لگن و شانه رنج می برد. خالکوبی لکه هایی روی استخوان هایش نشان داد و زانوهایش اشک نشان داد. اوتسی در طول زندگی خود بینی و چندین دنده خود را برداشته بود و شیار افقی روی ناخن هایش نشان می داد که او چندین ماه قبل از مرگ دچار اضطراب شده است. او از نظر ژنتیکی مستعد تصلب شرایین است و سی تی اسکن تایید می کند که او قدیمی ترین بیماری قلبی در جهان را دارد.

طبق تاریخ کربن ، مردم اوتیس حدود پنجاه و دویست سال پیش (3350-3110 قبل از میلاد) زندگی می کردند.

طبق امضای ژنتیکی اوتسی ، او یک کشاورز مهاجر نوسنگی بود که حدود 8000 تا 6000 سال پیش از طریق آناتولی (ترکیه امروزی) جایگزین شکارچیان -جمع آوران پارینه سنگی در اروپا شد. وراثت ژنتیکی مادر دیگر در جمعیت فعلی وجود ندارد. اما به عنوان یک پدر ، او در گروهی زندگی می کرد که در دریای مدیترانه ، به ویژه در ساردینیا زندگی می کردند.

اوتسی چه می کند؟

اوتی فقط یک جفت کفش پوشیده بود ، اما بسیاری از این اقلام بعداً در اطراف ناحیه ای که پیدا شده بود پیدا شد. شلوار و ناخن اتسی از پوست گوسفند و بز ساخته شده است. کلاه خز نیز از خرس های قهوه ای ساخته شده است.

اوتی چی آورد؟

مرد یخی در کوله پشتی چوبی در آلپاین استال قدم می زد و تنها دو تیرانداز پوست گوزن را حمل می کرد که فقط دو سر آنها سر داشت. او همچنین یک خنجر سنگی تیز کرده با ابزاری از چوب لیمو حمل می کرد.

یکی از مهمترین ابزارهای اتسی تبر مسی بود که درخت سرخدار زیادی داشت. این شی ابزاری غنی در زمان خود بود و این کشف محققان را متوجه کرد که آغاز عصر برنز در اروپا حدود هزار سال بیشتر از آنچه تصور می شد ، است.

تبر مسی اوتی

جو آخرین وعده غذایی

اوتی چند ساعت قبل از مرگ ، غذاهای خوشمزه ای از جمله گندم ، گوزن قرمز و آنتلوپ خورد. محققان هجده سال طول کشیدند تا اوتیت مدیا را با استفاده از سی تی اسکن شناسایی کنند.

پتی اوتی

برش بین انگشت شست و انگشت اول اوتیسی نشان می دهد که او چند روز قبل از مرگ چاقو خورده است. هنوز زخم در حال بهبود بود که گلوله ای به شریان شانه چپ او اصابت کرد. ممکن است او روی زمین نشسته باشد و ممکن است سعی کند تیر را بکشد ، اما قبل از خونریزی و مرگ نتوانسته نزدیک شود.

افراد مبتلا به یخ نیز خونریزی مغزی قابل توجهی را تجربه می کنند ، اما متخصصان در مورد علت آن اختلاف نظر دارند. کسی سرش را زد؟ آیا او زمین خورد و سرش را به سنگ زد؟ پیشل گفت که نمی تواند شواهد خوبی برای هر یک از این سناریوها ببیند.

چگونه اوتسی به طور طبیعی مادر شد؟

با توجه به دانه های گرده درخت افرا که اوتیسی آورده است ، ممکن است او در اوایل تابستان مرده باشد. یکی از نظریه ها این است که بادهای گرم تابستان باعث خشک شدن آنها شده است. اما پیشل می گوید هوای سرد در کوههای من زیاد است و این باعث می شود مردم روی یخ ایمن بمانند.

تیردان اوتی

آنچه از روده عثمانی می آموزیم

در حالی که صدها مطالعه در مورد Otsi انجام شده است ، تحقیقات بیشتری در حال انجام است. موسسه مطالعات مومیایی ژنوم اتسی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و میکروبیوم روده را از نظر ژنتیکی مورد بررسی قرار داده است. زینک گفت: “ما می خواهیم تمام باکتری های موجود در معده و روده را از بین ببریم.”

تنوع چنین فلور روده ای مربوط به سلامت است. از این رو ، محققان می خواهند با ترکیب دستگاه گوارش آشنا شوند.

یکی از اولین یافته ها از مطالعه مداوم در دانشگاه ترنتو ایتالیا بود که شامل اتسی و 6500 نفر از افراد مدرن بود. این مطالعه نشان داد که مرد یخی سه مورد از چهار گونه Prevotella copli در بدن خود داشت.

یافته های دیگر نشان می دهد که روده جو دوسر حاوی هلیکوباکتر پیلوری است. این باکتری ها امروزه در نیمی از جمعیت جهان یافت می شوند که پیامدهای شدید یا مهلکی برای حدود ده درصد از ما دارد. گونه های اصلی هلیکوباکتر پیلوری در اروپا در حال حاضر شامل ترکیبی از سویه های آسیایی و آفریقایی است. فشار روی بدن اوتسی تقریباً آسیایی است ، که ممکن است نشان دهد که تنش های آفریقایی پس از مرگ او به اروپا رسیده است. این امر برای بحث در مورد اینکه آیا هلیکوباکتر پیلوری یک ارگان طبیعی در دستگاه روده ما است یا در صورت شناخته شدن باید با آنتی بیوتیک درمان شود ، پیامدهایی دارد.

مطالعات دیگر بر روی میکروب های روده Oatsi نشان داد که نیکل Clostridium perfringens ، عامل شایع مسمومیت غذایی امروزه است.

جو دوسر بهتر

شهر بولزانو قصد دارد موزه باستان شناسی جدیدی را در چند سال آینده برای نگهداری جو دوسر و غنی ترین مجموعه تیرولان ایجاد کند.

تقلید از طبیعت:

برای درک بهتر فرایندهای طبیعی که منجر به حفظ ریشه در طول هزاره شده است ، محققان موسسه مطالعات مومیایی بقایای آنتلوپ اروپایی طبیعی نگهداری شده را مورد بررسی قرار دادند. این آنتلوپ های اروپایی در تابستان سال 2020 در همان منطقه ای که در اوتسی یافت شد ، پیدا شدند.

اگرچه این حیوان تنها چند صد سال سن دارد ، اما حفاظت از آن شبیه سمور است. با تغییر رطوبت و درجه حرارت این بقایای جانوران ، محققان می خواهند نحوه تأثیر این عوامل بر حفاظت را بهتر بشناسند. محققان همچنین جوامع میکروبی حیوانات را در داخل و خارج بدن مورد مطالعه قرار دادند. زینک می گوید: “ما می دانیم که باکتری ها و قارچ ها می توانند دمای سرد را تحمل کنند ، بنابراین شاید اگر آنها را تغییر دهید ، دوباره رشد کنند.”

تحقیقات غیرقابل تصور 2050:

پیشرفت های تکنولوژیکی کلید فاش کردن اسرار Otsey خواهد بود. ژنوم 50 هزار ساله در 2012 رمزگذاری شد. اما زینک گفت که با وجود این ، او انتظار ندارد که محققان آینده بتوانند میکروبیوم یخ را ایجاد کنند. وی گفت: “این روش به سرعت تکامل یافته است و اکنون داده های زیادی در اختیار داریم.”

تحقیقات آینده می تواند بر عملکرد بدن Otis از جمله پروتئین ، لیپیدها و آنزیم های موجود در این بافت ها متمرکز شود. این مطالعه می تواند اطلاعاتی در مورد سیستم ایمنی جو دوسر ارائه دهد.

در عین حال ، مراقبین و کسانی که تحت حمایت Otsey هستند باید بین قرار دادن مادران در تحقیقات و اطمینان از این که آنها زیاد نیستند ، تعادل ایجاد کنند. موزه سالانه حدود ده تا پانزده درخواست برای تحصیل در اوتی دریافت می کند. کمیته ای از متخصصان دانشگاه ها و موزه های مختلف نیز هر برنامه را بررسی می کند.

پچل گفت: “ما نمی دانیم که محققان در سال 2050 از چه روش های علمی استفاده خواهند کرد.” ما باید Otsey را در بهترین شرایط ممکن نگه داریم تا در بیست یا سی سال آینده تحقیقات انجام شود. “

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما