امکان فروش اطلاعات شخصی به 1.5 میلیون کاربر فیس بوک اضافه شده است

[ad_1]

شایعات حاکی از آن است که اطلاعات شخصی بیش از 1.5 میلیارد کاربر فیس بوک به فروم های معروف هک فروخته شده است که می تواند برای کاربران سراسر جهان مزاحم و امنیت آنها را به خطر اندازد. به نظر می رسد این اطلاعات شامل مواردی مانند نام ، ایمیل ، موقعیت ، شماره و جنسیت باشد.

بر اساس گزارش حریم خصوصی ، در پایان سپتامبر 2021 ، کاربران یکی از محبوب ترین انجمن های هک در این پست ادعا کردند که می توانند به داده های شخصی بیش از 1.5 میلیارد کاربر فیس بوک دسترسی داشته باشند. ظاهراً این داده ها اکنون در همان انجمن فروخته می شود و خریداران احتمالی می توانند تمام یا بخشی از داده ها را در اختیار داشته باشند. یک خریدار احتمالی گفت که ارزش داده های 1 میلیون کاربر فیس بوک 5000 دلار است.

طبق پوستری که در این انجمن منتشر شده است ، اطلاعات شخصی کاربران که توسط هکرها به دست آمده است شامل موارد زیر است:

  • نام
  • پست الکترونیک
  • فضا
  • جنسیت
  • شماره تلفن
  • شناسه کاربری

بر اساس مثال های ارائه شده در انجمن ، به نظر می رسد که ما با داده های صحیح سروکار داریم. علاوه بر این ، با توجه به امور خصوصی ، مقایسه با اطلاعات فاش شده پایگاه داده فیس بوک نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد ، اولین مورد نشان می دهد که ما با نمونه ای از داده های منحصر به فرد تماس داریم که تکراری نیستند و ممکن است در گذشته فروخته شده باشند. به هنوز ارسال نشده

فروشنده این داده ها ادعا می کند که نماینده گروهی است که حداقل 4 سال در این زمینه کار می کند و در این مدت بیش از 18000 مشتری دارد.

فروشنده اصرار دارد که اطلاعات را با حذف و عدم هک کردن حساب کاربر به دست آورده است. Scraping فرآیند بازیابی داده های وب از داده هایی است که از پایگاه داده قابل دسترسی است.

اگرچه ظاهراً هیچ حسابی از نظر فنی هک نشده است ، داده های بدست آمده می تواند بسیاری از کاربران را تحت تأثیر قرار دهد و در دسترس مجرمان سایبری باشد.

در حالی که اخباری مبنی بر فروش اطلاعات به بیش از 1.5 میلیارد کاربر فیس بوک منتشر شده است ، این شبکه اجتماعی و همچنین دو سرویس محبوب دیگر واتس اپ و اینستاگرام ساعت ها در دسترس نبوده و بسیاری از مردم به آن دسترسی ندارند. کاهش 322 میلیون دلاری به اقتصاد جهانی لطمه زد.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما