اگر فشار خون دارید، این 15 ماده غذایی را با احتیاط مصرف کنید



برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید. سبزیجات و میوه های تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف چربی های اشباع و کلسترول خود را محدود کنید تا سیستم قلبی عروقی سالمی داشته باشید. تغییرات سبک زندگی نقش مهمی در درمان و کنترل فشار خون بالا دارد. اگر بتوانید فشار خون خود را با یک سبک زندگی سالم کنترل کنید، ممکن است دیگر در مراحل اولیه به دارو نیاز نداشته باشید یا حداقل مصرف آن را به تعویق بیندازید.

رژیم غذایی و تغذیه در پیشگیری از فشار خون بالا و کنترل و کاهش فشار خون نقش دارند. همچنین می توانید فشار خون بالا را با درمان های خانگی کنترل کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی و فشار خون بالا انجام دهید.

1. شیر کامل (پرچرب)

شیر کامل به طور گسترده ای در پخت و پز استفاده می شود، مانند خامه و پاستا. اما مشکل شیر کامل این است که حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است. این نوع چربی سطح کلسترول بد را افزایش می دهد، که می تواند شریان ها را مسدود کند و پمپاژ خون را برای قلب دشوار کند. از لبنیات کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید.

. گوشت (پرچرب)

از محصولات گوشتی بدون چربی یا بدون چربی استفاده کنید. گوشت مرغ (مرغ، بوقلمون، بلدرچین) در صورت جدا شدن پوست آن قبل از پخت چربی کمتری خواهد داشت، بنابراین می توانید گوشت مرغ (ران مرغ، سینه مرغ و…) را به صورت آنلاین با قیمت مناسب و با قیمت های مختلف در سایت های معتبر خریداری کنید. .

اگر فشار خون بالا دارید، پوست مرغ را نپوشید. لازم به ذکر است که فقط پوست مرغ بدون روغن و کره اضافی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است. هنگام پختن مرغ، پوست معمولا نمک زیادی را قبل از رسیدن نمک به مرغ جذب می کند.

گوشت هایی را انتخاب کنید که کم چرب یا کم چرب به نظر می رسند، توصیه می شود از گوشت هایی استفاده کنید که 15 درصد یا کمتر چربی دارند. قبل از پخت، تمام چربی های قابل مشاهده را از گوشت جدا کنید و بدون اضافه کردن چربی یا روغن بپزید. بهتر است گوشت را کبابی کنید یا به صورت آب پز یا برشته استفاده کنید و در صورت سرخ کردنی از مقدار کمی روغن زیتون استفاده کنید.

ماهی های چرب مفیدتر هستند. زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بالایی است. مانند ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی تن و علف شیر و قزل آلا. اگرچه برخی از صدف ها و میگوها نسبت به بیشتر ماهی ها کلسترول بالاتر، چربی اشباع شده و چربی کل کمتری نسبت به گوشت قرمز و مرغ دارند، بنابراین به عنوان غذاهای مفید برای قلب شناخته می شوند.

از روش های پخت و پز استفاده کنید که روغن کمتری مصرف می کنند، مانند جوشاندن، برشته کردن، برشته کردن یا برشته کردن.

3. لنگا

مصرف روغن های حیوانی و روغن های گیاهی جامد (هیدروژنه) حاوی چربی های اشباع شده یا چربی های ترانس بالا را حذف کنید. در هر صورت از روغن کمتری استفاده کنید و سعی کنید بیشتر روغنی را که استفاده می کنید از روغن های غیر اشباع (مانند روغن های گیاهی مایع) استفاده کنید. به برچسب روغن‌ها و کره‌های گیاهی نگاه کنید و نوع مایع روغن نباتی را انتخاب کنید که حاوی کمتر از 2 گرم چربی اشباع در هر قاشق غذاخوری باشد (کلزا، زیتون، ذرت، سویا، آفتابگردان و کنجد). به جای کره حیوانی از کره گیاهی و ترجیحاً از کره ای که حاوی استانول و استرول گیاهی است استفاده کنید.

4. غذاهای آماده و فرآوری شده

اگر غذاهای آماده و فرآوری شده می خورید که بهتر از گوشت بدون چربی یا سبزیجات تهیه می شوند، سوسیس و کالباس بهترین برندهای بازار مصرف هستند.

5. مواد تشکیل دهنده آب نبات

نوشیدنی ها و شیرینی های شیرین را محدود کنید زیرا کالری بالایی دارند.

6. آب نبات

آب نبات عامل اصلی فشار خون بالا است. آب نباتی که سرشار از “شربت ذرت با فروکتوز بالا” است می تواند منجر به افزایش وزن، بیماری کلیوی و افزایش خطر ابتلا به دیابت شود که می تواند منجر به فشار خون بالا شود. بنابراین، به هر قیمتی از آب نبات اجتناب کنید.

7. نوشابه های کربناته و انرژی زا

آنها قند زیادی دارند و می توانند فشار خون را افزایش دهند. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، این نوشیدنی ها باید 355 میلی لیتر یا کمتر در طول یک هفته مصرف شوند.

8. شکر فرآوری شده

قند تصفیه شده نیز عامل اصلی فشار خون بالا است، مصرف زیاد شکر تصفیه شده باعث افزایش فشار خون می شود. مصرف شکر در یکی از وعده های غذایی ممکن است رخ ندهد. اما آن را به طور منظم نپوشید؛ زیرا می تواند یک مشکل واقعی باشد. همچنین با مطالعه فواید شکر قرمز نسبت به شکر سفید می توانید مصرف شکر قرمز خود را در چنین مواقعی تغییر دهید.

9. شیرینی

آب نبات، کیک و کلوچه، همانطور که از نام آن پیداست، سرشار از شکر هستند. اما نه تنها به دلیل قند موجود در آن برای فشار خون بالا خطرناک است، بلکه به این دلیل که هنگام تهیه آب نبات سدیم زیادی اضافه می شود. اگر می خواهید قند و فشار خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارید، بهتر است از مصرف شیرینی جات پرهیز کنید.

10. نخود فرنگی کنسرو شده

کنسرو لوبیا سرشار از سدیم و مواد نگهدارنده است که فشار خون را بالا می برد. اما اگر چاره ای جز استفاده ندارید، ابتدا لوبیاها را با کمی آب بشویید تا نمکی که به آن چسبیده از بین برود.

. ترشی و نمک

ترشی و نمک را معمولا در ظرف شیشه ای پر از آب نمک نگهداری می کنند. وقتی سبزیجات و میوه‌های ترشی مختلف را در آب نمک فرو می‌کنند، نمک را جذب می‌کنند و نه تنها سطح بیرونی آن شور می‌شود، بلکه بافت میوه‌ها و سبزیجات نیز پر از نمک می‌شود، یعنی سدیم بیشتری نسبت به نیاز بدن دریافت می‌کنند و در نتیجه افزایش می‌یابند. آی تی. فشار خون ..

. کافئین و قهوه

کافئین می تواند فشار خون را تا 10 میلی متر جیوه را در افرادی که به ندرت مصرف می کنند افزایش دهد، اما تأثیر عمده ای بر افرادی که قهوه معمولی می نوشند، ندارد. اگرچه مصرف قهوه در افراد مبتلا به فشار خون پایین تاثیری ندارد، اما باید در مصرف آن احتیاط کرد. افراد مبتلا به فشار خون مزمن نیز نباید مصرف کنند.

13. سس

از سس مایونز و سس سالاد کم کالری استفاده کنید. از سس های پنیر، سس های سالاد، سس مایونز و سایر انواع سس ها برای کاهش خطر فشار خون بالا اجتناب کنید. سس های معمولی حاوی سدیم هستند، مانند سس های تند که حاوی 2643 میلی گرم سدیم در هر گرم و سس خردل حاوی 1100 میلی گرم سدیم در هر گرم است که می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

. لوبیا

روغن بادام زمینی معمولاً حاوی سدیم زیادی نیست. اما در واقع از چربی اشباع ساخته شده است. مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده به رگ ها آسیب می زند و زمانی که رگ ها با چربی مسدود می شوند، برای گردش خون در بدن باید بیشتر پمپاژ کنند، یعنی قلب باید سخت تر کار کند.

. سوپ و رشته فرنگی آماده است

سوپ های آماده مانند سوپ های کنسرو شده یا سوپ ها و خامه های پودری حاوی سدیم بالا هستند، علاوه بر سدیم بالا، حاوی مواد نگهدارنده برای ماندگاری طولانی نیز هستند. یک قوطی سوپ معمولاً می‌تواند حاوی حداقل 800 میلی‌گرم سدیم باشد که نیمی از سدیم توصیه شده روزانه است. یک بسته کوچک نودل حاوی تقریباً 1580 میلی گرم سدیم است که مقداری است که باید در طول روز مصرف شود.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم