راهنمای کامل و جامع در مورد نحوه عیب یابی مشکلات اتصال به اینترنت – Digito


ما تجربه کرده ایم که ناگهان اتصال به اینترنت را از دست می دهیم. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد ، به خصوص اگر بارها و بارها تکرار شود. در این مقاله ، ما تمام مواردی را که می تواند بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد بررسی کرده و همچنین نحوه حل آنها را به شما آموزش می دهیم. در واقع ، راهنمای کامل عیب یابی مشکلات اتصال به اینترنت برای شما آماده شده است.

چرا به اینترنت دسترسی ندارید؟

اینترنت شما هنوز پر است و قبلا از آن استفاده کرده اید ، اما ناگهان دیگر نمی توانید به اینترنت متصل شوید. دلایل مختلفی وجود دارد ، از مشکلات سخت افزاری گرفته تا بدافزارها. در ادامه این مقاله ، می خواهیم همه این مسائل را بررسی کرده و همچنین راه حلی برای حل آنها به شما ارائه دهیم ، تا بتوانید تا پایان با دیجیاتو همراه باشید.

به سایت های مختلف سر بزنید

یکی از رایج ترین دلایل مشکلات اتصال به اینترنت عدم دسترسی به سایت است. دلایل مختلفی وجود دارد ، از جمله خرابی میزبان سرور یا عدم پرداخت هزینه های مربوط به صاحب وب سایت.

صرف نظر از اینکه چرا سایت در دسترس نیست ، نمی توانید وضعیت اتصال اینترنت خود را با همان سایت بررسی کنید. بنابراین ، قبل از اینکه به دنبال راهی برای حل مشکل اتصال به اینترنت خود باشید ، حداقل به یک یا دو وب سایت معروف مانند Google یا Amazon بروید. اگر سایت مشکلی ندارد ، اینترنت شما متصل است ، اما اگر وضعیت متفاوت است ، گام بعدی را برای حل مشکل امتحان کنید.

تنظیمات WiFi رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی خود را بررسی کنید

راه دیگر برای تکمیل اتصال به اینترنت این است که مطمئن شوید به درستی روی دستگاه های مختلف تنظیم شده است. آیا دستگاه شما به روتر متصل است؟ آیا رمز را درست وارد کرده اید؟

صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنید ، باید اطلاعات صحیح را وارد کنید. اگر رمز عبور پیچیده ای برای روتر خود انتخاب می کنید ، در وارد کردن آن دقت کنید.

مطمئن شوید که روتر روشن است

بهتر است روتر شخصی خود را ببینید تا مطمئن شوید روشن است. اگر روتر نصب شده است ، آن را روشن کنید. اگر وقتی دکمه را فشار می دهید روتر روشن نمی شود ، ممکن است آداپتور مشکلی داشته باشد. در این مرحله باید یک آداپتور جدید تهیه کنید.

شبکه اینترنت خاموش است

این می تواند به این دلیل باشد که دلایلی وجود دارد که باعث می شود اینترنت منطقه شما برای مدتی خاموش شود. یا شرکتی که اینترنت را از آن خریداری کرده اید مشکل دارد.

در این زمان ، وضعیت اینترنت تلفن همراه خود را بررسی کرده و از آن برای بررسی وضعیت ارائه دهنده اینترنت خود یا پیگیری اخبار مربوطه استفاده کنید. اگر مشکل اتصال به اینترنت به دلیل خاموش شدن شبکه است ، باید منتظر بمانید تا حل شود. البته تا رفع مشکل می توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

اتصال اینترنت روتر را بررسی کنید

اگر اطلاعات به روتر نرسد و اتصال برقرار نشود ، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. فرقی نمی کند از چه خانه ای در خانه استفاده می کنید ، زیرا در هر صورت ، اتصال از طریق پورت روی دیوار خانه و کابل به روتر می رسد و می توانید به اینترنت متصل شوید.

ممکن است بخواهید مطمئن شوید روتر شما دارای کابل مخصوص است ، اما باید مطمئن شوید که به روتر متصل است. اگر فکر می کنید این کابل مشکل دارد و مانع اتصال شما به اینترنت می شود ، سعی کنید آن را جایگزین کنید.

همچنین می توانید با ورود به صفحه مدیریت روتر ، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اطلاعات ورود به این صفحه در روتر است و برای دسترسی به صفحه مدیریت باید از مرورگر استفاده کنید. بنابراین اگر روتر شما فعال است ، باید بتوانید به این صفحه دسترسی داشته باشید. پس از ورود به این صفحه ، به دنبال اطلاعات مربوط به اتصال به اینترنت خود باشید.

پینگ رو چک کن

ارتباط بین رایانه و روتر با استفاده از پینگ تعیین می شود. Ping یک دستور شبکه است که داده ها را به آدرس IP یا وب سایت خاصی ارسال می کند و می تواند مشکلاتی را در اتصال اینترنت شما ایجاد کند.

  • آدرس IP روتر خود را پیدا کنید.
  • یک رابط خط فرمان روی رایانه خود مانند Windows PowerShell اجرا کنید.
  • فرمان پینگ [IP_ADDRESS] و البته فضا را وارد کنید [IP_ADDRESS]، IP خود را وارد کنید

اگر نتیجه پینگ شامل “پاسخ از” باشد ، هنگام اتصال به روتر مشکلی وجود ندارد.

از کابل اترنت دیگری استفاده کنید

کابل های اترنت سریعتر از Wi-Fi هستند ، اما ممکن است عمر طولانی نداشته باشند. برای بررسی خرابی کابل اترنت ، از یک کابل جدید برای اتصال سیستم به روتر استفاده کنید. اگر مشکلی در کابل وجود دارد ، می توانید با کابل جدید دوباره آنلاین شوید.

تغییر کانال های بی سیم

اگر اترنت کار می کند ، اما شما مشکلات Wi-Fi دارید ، این ممکن است به دلیل انتخاب کانال روتر باشد. این روتر بسته به محل زندگی شما دارای دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و 28 کانال است. با این حال ، البته چندین کانال برای انتخاب وجود دارد.

اگر روتر و نردبان teparo روی یک کانال کار کنند ، هر دو می توانند عملکرد ضعیفی داشته باشند. بهترین کار در حال حاضر تغییر کانال WiFi است. برای این کار توصیه می کنیم این مقاله دیجیاتو را مطالعه کنید.

سیستم عامل روتر را به روز کنید

مشکل روتر شما نیز با به روز رسانی سیستم عامل برطرف می شود. زمان بارگیری این فایل بستگی به کیفیت شبکه دارد و می توانید از رایانه محل کار یا سیستم دوستان خود برای بارگیری این فایل و کپی آن در روتر خود با استفاده از درایو فلش USB استفاده کنید.

برای اینکه بدانید این روش کار می کند یا خیر ، باید به سایت سازنده مراجعه کرده و سیستم عامل موجود برای روتر خود را بررسی کنید. علاوه بر سیستم عامل رسمی سازنده ، می توانید از سیستم عامل روتر شخص ثالث نیز استفاده کنید.

وجود بدافزار در سیستم خود را بررسی کنید

بدافزار می تواند اتصال اینترنت شما را مسدود کند ، که یک تکنیک آسان است و از بارگیری آنتی ویروس یا ضد بدافزار جلوگیری می کند تا خودتان از شر آن خلاص شوید.

اگر قبلاً اتصال به اینترنت ندارید ، سیستم خود را برای وجود بدافزار اسکن کنید. می توانید از هر آنتی ویروس ، حتی خود Windows Defender استفاده کنید. اگر این کار نمی کند ، نرم افزار ضد بدافزار را با سیستم دیگری بارگیری کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

تنظیم مجدد روتر کارخانه

اگرچه ما کار را آسان می دانیم ، اما بازنشانی روتر به تنظیمات کارخانه می تواند مشکل را حل کند. اما شما باید آخرین گزینه باشید زیرا رمز عبور را به طور پیش فرض می گیرد و باید آن را به صورت دستی تغییر دهید و همه دستگاه ها را به هم وصل کنید. اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید ، ارزش آن را دارد و می توانید دوباره به اینترنت متصل شوید.

اگر هنوز با تمام این راه حل ها به اینترنت دسترسی ندارید ، با ISP خود تماس بگیرید و مشکل را به اشتراک بگذارید. او ممکن است راه حلی را در این مقاله به اشتراک بگذارد ، اما اگر این روش پاسخگو نباشد ، ممکن است مشکل در جای دیگری باشد و ISP آن را حل کند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم