سر شهابی غیر منتظره از بستر کانادا بلند می شود – زومیت

[ad_1]

روت همیلتون، از بریتیش کلمبیا ، کانادا ، اخیراً یک شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی را در نزدیکی بالش کشف کردند. روت همیلتون در خانه اش خواب بود که سگش با صدایی ترسناک از خواب بیدار شد. از جا پرید و چراغ را روشن کرد و بلافاصله سوراخ بزرگی در سقف اتاقش دید. وانچین ساعت 11:35 بعد از ظهر نیویورک تایمز گزارش داد که همیلتون در ابتدا 66 ساله تصور می کرد که درختانی در مجاورت خانه خراب شده وجود دارد ، اما بازرسی اولیه نشان داد که همه درختان حیاط از قبل آنجا بودند.

روت همیلتون تصمیم گرفت بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی (911) تماس بگیرد. اما هنگام صحبت با اپراتور تلفن متوجه شد که یک شی خاکستری بزرگ بین دو بالش گل روی تخت افتاده است. سپس متوجه می شود آنچه روی تخت افتاد یک شهاب سنگ بود. همیلتون به وب سایت خبری گفت: “من مانند برگ عصبی بودم.” تصور کنید خواب هستید. همه چیز ایمن و ایمن است و شما با آرامش در رختخواب خود می خوابید ، اما ناگهان هنگامی که شهاب سنگی به شما برخورد می کند ، از تخت خود بیدار می شوید. “

یک شهاب سنگ نسبتاً بزرگ ، به اندازه مشت یک مرد قوی ، در کنار خانم همیلتون فرود آمد و گچ و خاک روی دیوارها را خرد کرد و به صورت او تف کرد. این حادثه که در 3 اکتبر رخ داد ، کاربران اینترنت را برای مدتی مشغول کرد و در نهایت به دانشمندان اجازه داد تا شهاب سنگ را از نزدیک مطالعه کنند.

شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتونشهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتون

هر ساعت و هر روز “شهاب سنگ” به زمین پرتاب می شود. شهاب سنگ های بزرگ به اندازه کافی می توانند در مدار سیاره ای زندگی کنند و در سطح سیاره ما فرود بیایند و به شهاب سنگ هایی شبیه به شهاب سنگ هایی که ما می شناسیم تبدیل شوند. برخی از این شهاب سنگ ها از مجموعه های خصوصی و برخی نیز از موزه ها به دست می آیند. برخی از آنها در حراج ها و وب سایت های خرده فروشی مانند eBay فروخته می شوند. در مارس 1999 مجموعه ای منحصر به فرد از شهاب سنگ های کمیاب در کریستیز به قیمت 4 میلیون دلار فروخته شد.

در شبی که شهاب سنگ به خانه همیلتون در گلدن سیتی (شهری با 3700 نفر جمعیت در شرق ونکوور) برخورد کرد ، یک کانادایی دیگر دو صدای بلند شنید و توپ آتشین را در آسمان شب دید. به گفته محققان دانشگاه کلگری ، تعداد کمی توانسته اند تصویری از این پدیده ثبت کنند. پس از تماس خانم همیلتون با مرکز فوریت های پلیسی ، یک مأمور به خانه او آمد و گفت که ممکن است سنگ سرگردان به دلیل انفجار در عملیات احداث جاده در نزدیکی اینجا آمده باشد. اما س questionال بعدی نشان داد که آن شب هیچ انفجاری رخ نداد.

افسر پلیس سپس پیش بینی دیگری کرد و گفت سنگی که روی خانم افتاد. همیلتون احتمالاً یکی از دو شهاب سنگی بوده است که صداهای وحشتناک آنها در مجاورت شنیده می شد. به دلیل این غافلگیری ، خانم همیلتون به اتاق خواب برنگشت و شب را با نوشیدن چای خوابید. همیلتون به رسانه های محلی گفت که ابتدا تصمیم گرفت داستان را خاموش نگه دارد ، اما سپس این اطلاعات را در اختیار محققان دانشگاه وسترن انتاریو قرار داد. پیتر براون، محققان مرکز علمی نیز به سرعت به محل نزدیک شده و اصالت شهاب سنگ را که تصور می شود یک “سیارک” است ، تایید کردند. اماس. همیلتون ، که اکنون بازنشسته شده و مدیر سابق اتاق بازرگانی محلی است ، تصمیم گرفت داستان را برای خانواده اش تعریف کند.

مثل برگ عصبی بودم. تصور کنید به خواب می روید و ناگهان با شهاب سنگی بیدار می شوید

شهاب سنگ روی خانه و حیاط پشتی خانه افتاده است. در سال 1982 ، یک فضاپیمای 2.7 پوندی به خانه ای در واترسفیلد ، کنتیکت ، ایالات متحده حمله کرد. این شیء با سوراخ شدن سقف طبقه دوم و اول به داخل اتاق نشیمن افتاد و با شگفتی سرنشینان به اتاق ناهارخوری منتقل شد. در رویداد عجیب دیگری در سال 2020 ، یک شهاب سنگ 2 کیلویی بر سقف خانه تابوت ساز اندونزیایی سقوط کرد.

به گفته پروفسور براون ، احتمال برخورد یک شهاب سنگ به خانه خصوصی و برخورد با تخت در هر سال حدود یک در 100 میلیارد است. شهاب سنگی که از اتاق خانم همیلتون بیرون آمد یکی از دو شهاب سنگی بود که آن شب از آسمان طلایی عبور کرد. سپس محققان دانشگاه کلگری (257 کیلومتری شرق گلدن) شیء شماره دو را در فاصله یک مایل و نیم از خانه همیلتون پیدا کردند. محققان از مختصات عکسها و فیلمهای ساکنان برای تعیین شهاب سنگ استفاده کردند.

بعد از برخورد شهاب سنگ از اتاق خانم همیلتون بیرون رفتبعد از برخورد شهاب سنگ از اتاق خانم همیلتون بیرون رفت

آلن هیلدبرانداستادیاری در دانشگاه کلگری که در مورد شهاب سنگ ها مطالعه می کند ، می گوید: “او و دوستانش از دریافت این شی آسمانی بسیار هیجان زده شدند ، و حتی” من فکر می کنم ما یکدیگر را با خوشحالی در آغوش گرفتیم. ” اطلاعات در مورد مواد. اجسام منظومه شمسی و کمربند سیارک ها. به این ترتیب ، محققان ممکن است فرصتی برای نمونه برداری از این اجسام به جای مشاهده آنها در فاصله داشته باشند.

مقالات مرتبط:

دانشمندان همچنین می گویند می توانند از شهاب سنگ ها برای تغییر مسیر مسیری که جرم کیهانی از فضا به زمین طی کرده است ، استفاده کنند. شهاب سنگها حدود 90 درصد جرم خود را در این مسیر از دست می دهند. دمای سطح شهاب سنگ در این سفر طولانی به بیش از 2000 درجه سانتیگراد می رسد و سرعت آن گاهی از 50 برابر سریعتر از صدا تجاوز می کند. اگرچه شهاب سنگ ها معمولاً هنگام پیدا شدن گرمای خود را از دست می دهند و سرد می شوند ، اما هنوز داغ هستند.

اماس. همیلتون گفت که می خواهد پس از تکمیل شهاب سنگ در محل خود ، آن را در محل خود نگه دارد. گفته می شود احتمال کشته شدن یک شهاب سنگ بیشتر از برنده شدن بلیط بخت آزمایی است و حالا که این اتفاق باورنکردنی برای خانم همیلتون رخ داده است ، چرا به خرید بلیط بخت آزمایی فکر نکنید. در پاسخ به سوالی از خبرنگار در این باره ، او گفت که مجبور نیست به آن برسد زیرا قبلاً برنده شده است. خانم همیلتون گفت: “من آسیبی ندیدم.” من چنین تجربه ای داشتم و حتی یک خراش هم نگرفتم. فقط باید دوش می گرفتم و گرد و غبار سر و صورتم را می شستم. “من از زنده بودن بسیار خوشحالم.”

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما