عکس های منتشر نشده از قیام ورشو؛ حقیقتی که هیتلر سعی داشت آن را پنهان کند

[ad_1]

عکس‌هایی که قبلاً دیده نشده بود که توسط سربازان آلمانی در طول جنگ جهانی دوم گرفته شده بود، برای اولین بار پس از نجات از یک حراج آنلاین به نمایش درآمدند.

به گزارش فرارو، مجموعه ای از 59 عکس سیاه و سفید که بین 2 تا 13 سپتامبر 1944 گرفته شده است، سربازان آلمانی را در جریان قیام ورشو نشان می دهد که بزرگترین قیام مقاومت علیه نیروهای نازی در طول جنگ است.

عکس های گرفته شده از خط مقدم ارتش محاصره شده نازی در آن زمان هرگز منتشر نشد زیرا می توانست تلاش های دستگاه تبلیغاتی نازی ها را تضعیف کند. این تصویر نازی های محاصره شده را نشان می دهد که خسته و خسته به نظر می رسند و اگر در آن زمان آزاد شوند می تواند به دستگاه تبلیغاتی نازی ها آسیب برساند.

قیام ورشو که در 1 اوت 1944 آغاز شد و تا 2 اکتبر 1944 ادامه یافت، به دستور هیتلر برای تخریب شهر انجامید. تخمین زده می شود که بیش از 15000 سرباز لهستانی و 200000 غیرنظامی در جریان این قیام کشته شدند. بسیاری از آنها به اردوگاه های کار اجباری آلمان برده شدند و سپس اعدام شدند. شهر ورشو در طول جنگ به شدت آسیب دید و در پایان قیام به طور کامل توسط هیتلر ویران شد.

یان اولداکوفسکی، مدیر موزه قیام ورشو گفت: «این عکس‌ها بسیار گران هستند. اولداکوفسکی ادامه داد: می بینید، توصیه هایی در مورد نحوه عکاسی از سربازان آلمانی در مورد آنها صدق نمی کند، بنابراین آنها اغلب شلخته و کثیف هستند و در موقعیت هایی می نشینند که باعث خوشحالی رئیسان نمی شود.

این عکس‌های منحصربه‌فرد که از لحاظ تاریخی با ارزش توصیف می‌شوند، اخیراً توسط کارکنان موزه ورشو پس از فروش در یک سایت حراج آنلاین کشف شدند. صاحب کتاب، یک کتابفروش در جمهوری چک، موافقت کرد که اگر ظرف 48 ساعت پول را دریافت کند، کتاب ها را به مبلغ 2000 پوند به موزه بفروشد.

اگرچه هویت سربازی که این عکس را گرفته هنوز یک راز باقی مانده است، ریچارد ماچوفسکی، مورخ می گوید که ممکن است این گردان 302 رادیویی بوده باشد، زیرا سلاح های مورد استفاده سربازان در آن زمان در عکس دیده می شود. با این حال، او ممکن است با بانچوتز ارتباط داشته باشد، زیرا افسر راه آهن آلمان در عکس دیده می شود.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما