ناسا بازگشت انسان ها به ماه را تا سال 2025 به تعویق می اندازد – Zomit

[ad_1]

با به تعویق انداختن تاریخ بازگشت انسان به ماه، ناسا اکنون هدف دارد به جای سال 2024، در سال 2025، روی ماه فرود بیاید. ناسا شکایت های جدید در مورد قرارداد قمری و همچنین تغییر در چندین طرح و راه اندازی کووید را مقصر می داند. 19.

به گزارش وارز، آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد با برنامه پرچمدار خود، آرتمیس، انسان ها را به سطح ماه بازگرداند. به عنوان بخشی از این برنامه، ناسا امیدوار است که در این دهه اولین زن و اولین مرد رنگین پوست را در ماه دریافت کند، در حالی که تلاش می کند راه های پایدار برای زندگی و کار بر روی سطح ماه بیابد.

آرتمیس بر مجموعه ای از وسایل نقلیه فضایی متکی است. از جمله سیستم پرتاب فضایی (SLS)، موشک غول پیکر جدید ناسا که در دهه گذشته با هدف فرستادن انسان به فضا ساخته شده است. فضانوردان سوار بر فضاپیمای مسافربری جدیدی به نام Orion در اطراف ماه می شوند و سپس با حرکت به سمت یک فضاپیمای ماهواره ای وارد ماه می شوند. در ماه آوریل، ناسا قراردادی 9.2 میلیارد دلاری با اسپیس ایکس برای ساخت نسخه ماهواره ای موشک غول پیکر برای فرود نرم انسان روی ماه منعقد کرد.

تاریخ ورشکستگی 2024 میراث دولت ترامپ است. دولت ایالات متحده قبلاً برنامه آرتمیس را ایجاد کرده بود و به ناسا دستور داده بود که انسان ها را به ماه بازگرداند. در سال 2019، معاون رئیس جمهور مایک پنس از ناسا خواست تا جدول زمانی آرتمیس را سرعت بخشد و اولین انسان را در سال 2024 روی ماه فرود آورد. با این حال، بسیاری از کارشناسان در مورد توانایی ناسا برای رسیدن به این ضرب الاجل جاه طلبانه می پرسند.

به عنوان مثال، سیستم موشکی Space Launch به طور مداوم برای مادام العمر تاخیر دارد. این موشک ابتدا قرار بود اولین پرواز خود را در سال 2017 انجام دهد. اما پرتاب اکنون برای فوریه 2022 (فوریه یا مارس 1400) برنامه ریزی شده است. در عین حال، هنوز فناوری زیادی وجود دارد که باید برای رسیدن به ماه فرود آمد. به خصوص تنظیمات فضایی جدیدی که فضانوردان روی سطح ماه خواهند داشت.

با وجود مشکلات، مدیریت ناسا بلافاصله پس از تاریخ فرود اولیه زمانی که دولت بایدن روی کار آمد تسلیم نشد. بیل نلسونمدیر جدید آژانس فضایی در ژوئن گفت[بازگشت به ماه] این جاه طلبی و چالش است؛ اما آخرین مهلت آن سال 2024 است. با این حال، نلسون قول داد که برنامه آرتمیس تا قبل از پایان سال به روز شود. سرانجام، ناسا دیروز اعتراف کرد که هدفش در سال 2024 دست نیافتنی است.

پرتاب سیستم پرتاب فضایی و فضاپیما

تصویری هنری از موشک پرتاب فضایی ناسا و کپسول مسافربری اوریون در بالا.

بحث و جدل در مورد ماه، که بخش مهمی از رسیدن فضانوردان به سطح ماه است، رسیدن به ضرب الاجل سال 2024 را دشوارتر می کند. ناسا در ابتدا انتظار داشت قراردادهای ماهواره های انسانی را به دو شرکت برون سپاری کند تا رقابت را افزایش دهد و بیش از یک گزینه داشته باشد. اما پس از دریافت بودجه کمتر از حد انتظار از کنگره، ناسا تنها یک قرارداد با اسپیس ایکس اعطا کرد که باعث شد Blue Argin ابتدا در دادگاه حسابرسی ایالات متحده و سپس در دادگاه فدرال شکایت کند.

ناسا می گوید این شکایت نقش مهمی در به تاخیر انداختن بازگشت آن به ماه تا سال 2025 ایفا می کند. زیرا از همکاری آژانس های فضایی و اسپیس ایکس در پروژه های ماه جلوگیری می کند. بیل نلسون دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما تقریباً هفت ماه را در این دعوی از دست دادیم، که باعث می شد اولین فرود انسان تا سال 2025 به تعویق بیفتد.

ناسا اکنون تاریخ پرتاب بزرگترین پرتاب خود در آرتمیس را به تعویق انداخته است. به گفته ناسا اولین پرتاب با نام Artemis 1 در اوایل سال آینده انجام خواهد شد. در طول پرتاب، که اولین پرواز پرتاب فضایی سیستم است، کپسول بدون بدن Orion در عرض چند هفته به ماه سفر خواهد کرد. این پرواز آزمایشی مهم برای نشان دادن ایمنی و توانایی فضاپیما برای حمل انسان است.

هواپیمای مهم بعدی، آرتمیس 2، مشابه اولین پرتاب است، اما با حضور فضانوردان انجام خواهد شد. ناسا اعلام کرد که آرتمیس 2 در بهترین حالت تا می 2024 پرتاب نخواهد شد. آژانس فضایی در ابتدا امیدوار است تا سال 2023 پرواز کند.

مقالات مرتبط:

سپس فرود ماه احتمالاً در بهترین حالت در سال 2025 انجام می شود. ناسا همچنین اعلام کرد که پهپاد Starship می تواند قبل از اولین فرود روی ماه فرود بیاید. با این حال، آژانس فضایی جزئیات یا نحوه انجام این پرواز را به دلیل عدم ارتباط بین او و اسپیس ایکس در طول شکایت ارائه نکرد. در همین حال، اسپیس ایکس سخت در حال کار برای طراحی و ساخت نسخه آزمایشی StarShip در یک سایت پرتاب در بوکاچیکا، تگزاس است و به سرعت به اولین پرتاب فضایی مداری خود نزدیک می شود.

علاوه بر تغییر برنامه، ناسا گفت که هزینه برخی از برنامه های آرتمیس، به ویژه کپسول مسافربری Orion را به روز خواهد کرد. هزینه اولیه ساخت فضاپیما 7.6 میلیارد دلار بود. اما اکنون ناسا می گوید که این مبلغ با پرتاب Artemis 1 به 3.9 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. ناسا همچنین اضافه کرد که هزینه ساخت سیستم پرتاب فضایی از حدود 1.9 میلیارد دلار در سال گذشته به 11 میلیارد دلار با تکمیل آرتمیس افزایش خواهد یافت. 1 پرتاب.

آژانس فضایی به عوامل دیگری اشاره می کند که باعث تاخیر و افزایش هزینه ها می شود. علاوه بر شکایات Blue Argin مبنی بر لغو همکاری بین اسپیس ایکس و ناسا، نلسون گفت که دامنه پروژه Orion در حال طولانی‌تر شدن است و کووید 19 زنجیره تأمین را مختل کرده و تولید را تحت تأثیر قرار داده است.

بودجه ناکافی از سوی کنگره عامل دیگری است. سال گذشته، ناسا برای شروع ساخت ماهواره های انسانی در سال 2021، 2.3 میلیارد دلار درخواست کرد، اما تنها یک چهارم آن را دریافت کرد. علاوه بر بودجه، نلسون گفت که “هدف دولت ترامپ در سال 2024 برای فرود انسان روی ماه بر اساس امکان سنجی فنی نیست.” با این حال، مشخص نیست که چگونه می توان تاریخ جدید 2025 را انجام داد.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما