چگونه در فتوشاپ به تصاویر سایه اضافه کنیم؟ – دیجیاتو

[ad_1]

افزودن سایه به اشیا یا افراد مختلف هنگام ترکیب دو تصویر، راه آسانی برای واقعی‌تر کردن خروجی است و نیاز به ویرایش شدیدتر برای جلوگیری از مصنوعی بودن تصویر را از بین می‌برد.

این مقاله استفاده از افکت Drop Show را توضیح می دهد که می تواند برای افزودن سایه به تصاویر در فتوشاپ استفاده شود. همچنین چند تغییر کوچک جلوه جالب تری به تصویر نهایی می دهد که در پایان به آن اشاره شده است.

مرزهای موضوع را حذف کنید

راه های مختلفی برای حذف پس زمینه یا جدا کردن سوژه از پس زمینه وجود دارد.

ابتدا دو تصویر (لینک دانلود در پایین مقاله) را در فتوشاپ تایپ کنید. سپس تصویر اسکیت باز را انتخاب کرده و از منوی Select گزینه Subject را انتخاب کنید.

برای بزرگنمایی از کلیدهای ترکیبی Ctrl و + استفاده کنید. همچنین از کلید فاصله برای حرکت استفاده کنید.

برای انتخاب ابزار Lasso، کلید L را فشار دهید. سپس کلید shift را فشار داده و نگه دارید و با استفاده از ماوس حاشیه موضوع را انتخاب کنید. بسته به نسخه فتوشاپ نصب شده روی سیستم، ممکن است بخش های مختلفی انتخاب نشود.

برای حذف یک بخش، می توانید مرحله قبل را تکرار کنید، اما از کلید Alt به جای کلید Shift استفاده کنید. برای مثال ابزار Select Subject می تواند به طور خودکار سایه اصلی سوژه را انتخاب کند و کاربر باید آن را به صورت دستی حذف کند.

نیازی به انتخاب کلی مرزهای موضوعی برای دقیق بودن نیست. زیرا در زیر موضوع را جابجا می کنیم و ویرایش های بیشتری اعمال می کنیم. پس از انتخاب حاشیه موضوع، برای جدا کردن آن از پس‌زمینه، روی ابزار Mask کلیک کنید که به صورت یک آیکون مستطیلی سفید در گوشه پایین سمت راست دیده می‌شود.

یک موضوع را به پس زمینه جدید اضافه کنید

روش های مختلفی برای جابجایی عناصر بین دو فایل در فتوشاپ وجود دارد. در این آموزش از ساده ترین روش استفاده خواهیم کرد. پس از باز کردن قفل لایه اصلی فایل، سوژه را از طریق تکنیک Drag & Drop منتقل می کنیم.

یک سایه به موضوع اضافه کنید

تا اینجا فقط سوژه را از پس زمینه اصلی حذف کرده ایم و سپس به پس زمینه جدید رفته ایم. ممکن است در ابتدا از ظاهر آن ناامید شوید زیرا اسکیت باز با پس زمینه جدید مناسب نیست و تصویر کاملاً مصنوعی به نظر می رسد. اما افزودن سایه ها و چند تغییر کوچک می تواند تفاوت اساسی در خروجی ایجاد کند.

ابتدا روی لایه 1 کلیک راست کرده و گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید. این امکان یک مسیر بازگشت را فراهم می کند و اجازه می دهد تا تصویر کوچک یا بزرگ شود و در عین حال وضوح اصلی حفظ شود و از خروجی پیکسل ها جلوگیری شود.

Ctrl + T را فشار دهید تا ابزار Transform را انتخاب کنید. حال سوژه را به محل مورد نظر منتقل کنید.

روی کادر کوچک لبه سوژه کلیک کنید تا اندازه دلخواه ایجاد شود. بهتر است اندازه سوژه را متناسب با پس زمینه و اجزای آن در نظر بگیرید تا تبدیل به یک تصویر مصنوعی نشود.

از آنجایی که نور از سمت چپ پس زمینه چشمک می زند، بهتر است سوژه را در همان جهت قرار دهید تا نور به صورت او نزدیک شود. برای این کار ابتدا روی موضوع مورد نظر کلیک راست کرده و Flip Horizontal را انتخاب کنید.

برای ذخیره تغییرات خود کافی است روی گزینه تیک در بالای صفحه کلیک کنید یا کلید Enter را فشار دهید. همچنین می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl و Z برای بازگشت استفاده کنید. سپس با دوبار کلیک بر روی گوشه سمت راست Layer 1، می توانید منوی Layer Style را باز کنید.

تیک Drop Shadow را بزنید و سپس روی همان گزینه کلیک کنید تا تنظیمات مربوطه نمایش داده شود. در این مرحله نیازی به تغییر تنظیمات نیست و فقط روی دکمه OK کلیک کنید.

حال می خواهیم سایه سوژه را به صورت جداگانه در یک لایه دیگر تعریف کنیم. از منوی Layer، Layer Style را انتخاب کرده و سپس روی Create Layer کلیک کنید.

در صورت مشاهده پیغام خطا یا هشدار روی OK کلیک کنید.

لایه سایه سوژه را انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl و Z را فشار دهید تا ابزار Transform را انتخاب کنید. اکنون می توانید سایه ها را به صورت جداگانه حرکت دهید و اندازه آنها را تنظیم کنید.

با جابجایی سایه به جای مناسب و در نظر گرفتن اندازه مناسب می توانید آن را واقعی تر کنید. در نهایت روی سایه کلیک راست کرده و گزینه Distort را انتخاب کنید.

می توانید با استفاده از مربع های کوچک و کلیدهای جهت نما (زمانی که ماوس روی مربع ها شناور می شود) سایه را به سمت راست متمایل کنید. ممکن است برای به دست آوردن موقعیت مورد نظر نیاز به تست های خطا در این زمینه داشته باشید. پس از اتمام، کلید Enter را فشار دهید.

تحقق سایه

با وجود تمایل سایه، تصویر همچنان غیر واقعی به نظر می رسد و نیاز به ویرایش بیشتری دارد. در یک تصویر واقعی، سایه نزدیک به سوژه معمولا تیره تر است، زمانی که از سوژه دور می شوید، سایه تیره تر می شود.

برای انجام این ویرایش ها ابتدا لایه سایه سوژه را انتخاب کنید، سپس از طریق منوی Filter گزینه Blur Gallery و در نهایت Path Blur را انتخاب کنید.

مقدار Path Blur را از طریق نوار لغزنده به مقدار دلخواه تنظیم کنید. همچنین می توانید از تنظیمات نشان داده شده در تصویر زیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که بعداً می توانید دوباره تنظیمات را تغییر دهید. در نهایت Enter یا OK را فشار دهید تا تغییرات ثبت شود.

بسته به قدرت پردازش کامپیوتر، ممکن است برای برنامه های جزئی جدید کمی زمان ببرد. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، توصیه می شود که سایر برنامه های در حال اجرا را ببندید. پس از اتمام، می توانید Opacity و Fill لایه مورد نظر را تغییر دهید تا به نتایج بهتری برسید. در این مثال به ترتیب از مقادیر 43 و 72 درصد استفاده شده است.

توجه داشته باشید که می توانید تمام ویرایش ها و تنظیمات مرحله قبل را دوباره تغییر دهید تا بازتاب واقعی تری داشته باشید. از ابزارهای دیگر فتوشاپ مانند براش نیز می توان برای افزودن جزئیات بهتر به تصویر استفاده کرد.

افکت Silhouette اضافه کنید

افکت Silhouette ارتباط مستقیمی با افزودن سایه به سوژه ندارد، اما می تواند به ایجاد یک تصویر طبیعی تر کمک کند. برای شروع، ابتدا یک لایه Visible Stamp ایجاد کنید. کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + Alt + E توصیه می شود.

به منوی Filter رفته و Raw Camera Filter را انتخاب کنید.

روی نماد Radial Filter در سمت راست صفحه کلیک کنید و دور اسکیت باز حلقه بزنید. همچنین می توانید اندازه دایره را به دلخواه تغییر دهید.

گزینه Invert را علامت بزنید. مقدار Feather را روی 100 تنظیم کنید. نوار Exposure را به -1.95 برسانید و مقدار دیگری را مطابق شکل زیر تنظیم کنید.

تصویر نهایی مانند مثال زیر خواهد بود.

فرآیند ویرایش را می توان به صلاحدید کاربر ادامه داد. اما در حال حاضر، تصویر باورپذیر به نظر می رسد. همچنین راه های مختلفی برای دستیابی به همان خروجی وجود دارد. اما روش ذکر شده در این مقاله ساده ترین و احتمالا سریع ترین است. چندین افزونه برای کمک به کاربران فتوشاپ در صرفه جویی در وقت وجود دارد.

تصویر

دانلود فایل: شکل 1 | شکل 2

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما