چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟

همچنین در سایر رشته ها نیز از این درس با عنوان مهم ترین درس عمومی یاد می کنند. علاوه بر مطالعه و خلاصه نویسی دروس مهم و ارزشمند، توجه به تست های پرتکرار تا حد بسیار زیادی می تواند به موفقیت شما کمک کند. تست های غلط املایی هم از جمله تست های مهمی است که ضریب پاسخ صحیح آن بسیار پایین است. مطالعه و نوت برداری از تست های پر تکرار سال های گذشته می تواند شما را تا حد بسیار زیادی جلو بیندازد. پیشنهاد می کنیم در ابتدا حتما کلیه آرایه های ادبی را به خوبی مطالعه کنید و تا می توانید تمرین شناخت آرایه های ادبی را با مطالعه و بررسی شعرهای متفاوت کامل کنید. پیدا کردن وزن شعرهای یک دیوان میتواند تمرین خوبی برای یادگیری عروض و قافیه باشد. برای یادگیری آن، تمرین مکرر تست های کنکور سراسری به شما کمک زیادی می کند.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور تجربی

مطالعه درس ادبیات در زمان کنکور از روش ها و ترفندهای متفاوتی شکل می گیرد. کتاب درسی مهم ترین منبع سوالات کنکور 1401 و کنکور های بعد خواهد بود. تست های قرابت معنایی از جمله مهم ترین تست های ادبیات هستند که حجم و تعداد زیادی از تست های درس ادبیات را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که تستهای درس پس از مطالعه همان درس زده میشود، با تحلیل تستها مطالبی از درس که نیاز به یادگیری بیشتری دارد مشخص میشود.

روش مطالعه ادبیات عمومی برای کنکور

6. مرحله آخر شامل تحلیل تستها است. با انواع تستها آشنا میشوید و برای تست زدن تنها به خواندن یک درس اکتفا نمیکنید. حال که با هر دو روش مطالعه دروس ادبیات آشنا شدید به سراغ پاسخ به این سؤال میرویم که بالاخره ادبیات را موضوعی بخوانیم یا درس به درس؟ این دوراهی این است که بالاخره ادبیات را برای کنکور موضوعی بخوانیم یا درس به درس؟ ادبیات فارسی در کنکور سراسری ضریب 4 دارد. در کنکور سراسری درس ادبیات، سه تا تست لغت و دو الی سه تست املا میاد. البته این روزها کتاب های مرتبط با شناسایی ریشه واژه ها و همچنین معرفی رایج ترین غلط های املایی برای کنکور وجود دارد و شما می توانید با مطالعه این کتابچه های کوچک، آمادگی بیشتری برای انتخاب بهترین گزینه ها در زمان تست زنی داشته باشید. بلکه بنده اعتقاد دارم اکثریت داوطلبان برای پیش بردن این درس می بایست با مطالعه ی گرامر و واژگان شروع کرده و سپس مطالعه را به سمت مباحث درک مطلب و کلوز تست ها سوق دهند.

ساجد شیری طرزم، رتبهی 10 منطقهی 2 تجربی: ادبیات: ابتدا توضیحات درس را از کتاب می خواندم و پس از تسلط، تست های درس به درس را مطابق برنامه راهبردی میزدم. تست زدن باعث می شود استرس ما کمتر شود و با شرایط کنکور آشنایی پیدا کنیم. به جرات می توان گفت تست آرایه های ادبی کنکور از جمله سوالاتی است که در صورت عدم پاسخگویی به آن فرصت موفقیت در کنکور ادبیات از دست رفته است. برخی از داوطلبان به اشتباه زبان فارسی را از دروس مورد مطالعه خود حذف می کنند غافل از این که برخی از سوالات آن را با مطالعه و صحیح خوانی به سهولت می توان جواب داد. در این شرایط داوطلبان کنکوری می توانند علاوه بر بررسی سوالات سال های گذشته در خصوص انتخاب غلط های املایی، با شناسایی ریشه کلمات از صحیح یا غلط بودن کلمات موجود در گزینه ها اطلاع کافی پیدا کنند.

ازآنجاییکه درس ادبیات فارسی در کنکور ضریب 4 را دارد زدن هرچه بیشتر تستهای صحیح در کنکور سراسری نقش مؤثری در افزایش رتبه متقاضیان دارد. فراموش نکنید که سوال های ادبیات کنکور هرگز روش درس خواندن شما را در نظر نمیگیرند و بی رحمانه سعی در تضعیف هرچه بیشتر رتبه شما دارند. نگین سادات اشرفی (رتبه 431 منطقه 1 کنکور ریاضی 97) – درصد ادبیات کنکور: 89%من برای مطالعه ادبیات کنکور ریاضی ابتدا کتاب درسی رو به طور کامل میخوندم و تمریناتش رو حل میکردم.

روش مطالعه ادبيات براي كنكور

بدین روش هم وقت زیادی ذخیره مینمایید هم تست های بیشتری میزنیدو هم در حل تست هایی که آرایه های مختلف دارند قوی تر خواهید بود! ولی نکته ی مهم این موضوع میباشد که زمانی یک دانش آموز ادبیات یا هر درس دیگر مانند عربی را هفته ی دوم مطالعه میکنند ، ممکن هست در اون آزمون آزمایشی خاص نتیجه ی قابل قبولی کسب کنند ، ولی زمانی که چند روز بعد از آزمون از اون قسمت از دانش آموز سوال میپرسیم ، میبینیم که دانش آموز تسلط کاملی بر روی قسمت های مختلف اون درس ندارد. هدف ما بهبود دادن شیوه درس خواندن دانش آموزان پرتلاشی هست که زمان زیادی رو برای درس خوندن صرف میکنن اما همیشه نمیتونن نتیجه ای که باید رو از مطالعه اشون بگیرن. از دیگر دلایل که دانشآموزان همیشه میپرسند ادبیات را موضوعی بخوانیم یا در به درس در این است که برخی مهارتها در کتب درسی 3 سال متوسطه دوم بهصورت پیوسته آورده نشده است.

روش مطالعه ادبیات برای کنکور تجربی

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روش مطالعه ادبیات کنکور قلم چی (لطفا روی پست بعدی کلیک کنید) لطفا از صفحه ما بخواهید.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما