آخرین جزئیات سیل در جنوب کشور

[ad_1]

سیل بارانی در جنوب استان در روزهای اخیر خسارات زیادی به بار آورده است. سیل 2 هزار خانه و 5 شهر سیل زده سیستان و بلوچستان، سیل 500 خانه در جنوب استان فارس، خسارت 800 خانوار روستایی در جنوب کرمان، اسکان اضطراری بیش از 200 خانوار و سیل 10 واحد مسکونی میناب هرمزگان تنها بخشی از اخبار چند روز پیش بود.

سیل سیستان و بلوچستان 2000 خانه و 5 شهر در سیستان و بلوچستان دچار سیل شدند.

به گزارش فارس، بارندگی ها در سیستان و بلوچستان از هشتم دی ماه آغاز شد و به صورت متناوب و پراکنده ادامه داشت.

بارندگی های بی سابقه در برخی از شهرستان های جنوبی استان سیستان و بلوچستان به ویژه در دو شهرستان چابهار و کنارک در روزهای اخیر موجب آبگرفتگی معابر و منازل این شهرستان ها و همچنین خسارت به زیرساخت ها شد. همچنین بر اثر ریزش آوار ناشی از بارندگی شدید طی 48 ساعت گذشته، 2 نفر مادر 38 ساله و کودک 3 ساله زیر آوار مانده و در این حادثه ناگوار جان باختند. .

جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش عوامل راهداری و راهداری این اداره کل 8 محور مسدود شده به دلیل بارندگی های اخیر در جنوب استان بازگشایی شد. ” در جریان است.

قادری افزود: 440 راهدار این اداره کل در قالب 35 اکیپ با 150 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک همراه با اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران به حالت آماده باش درآمدند و با بارش شدید باران در منطقه خدمات رسانی را آغاز کردند. .

امدادرسانی همچنان مردم را در پنج شهر ویران می کند

علیرضا میر بهاءالدینی با اشاره به اینکه امدادرسانی به مردم آسیب دیده 27 روستای پنج شهرستان چابهار، کنارک، سرباز، نیکشهر و فنوج توسط 113 تیم عملیاتی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تا امروز 3 هزار و 565 نفر در سیلاب در این شهرستان هستند. بخش جنوبی استان بالغ بر 821 نفر از این خانواده توسط نیروهای هلال احمر کمک شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 2 هزار و 556 نفر از مجموع سیل زدگان در قالب 386 خانوار در چادر اسکان اضطراری داده شده اند، گفت: روزانه 498 نفر از 60 وسیله نقلیه جمعیت هلال احمر استفاده می کنند. برای کمک به استان. او مسئول سیل زدگان بود.

وی گفت: تا امروز 369 قالیچه، 526 تخته پتو، 289 کیلوگرم نایلون، 80 بسته خوارباری 72 ساعته، 2520 کیلوگرم برنج، 400 بطری آب معدنی و 12 فلر و فانوس توسط امدادرسانی به حادثه دیدگان توزیع شد. قبلا، پیش از این.

هرمزگان | اسکان اضطراری برای 200 خانواده و آبگرفتگی 1000 خانه

سیلاب های بارانی سه روز گذشته در هرمزگان خسارات زیادی به بار آورده است به طوری که در میناب تنها بیش از هزار خانه دچار آبگرفتگی شده و به دلیل افتتاح سدهای مختلف در استان از جمله سد استقلال میناب، سد شمیل و نیان و سد بردول. سد پارسیان، برخی جاده های استان برای ساعاتی مسدود شد.

اسکان اضطراری بیش از 200 خانوار در هرمزگان

سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: در پی بارندگی های اخیر بیش از 200 خانوار هرمزگانی اسکان اضطراری داده شده اند. به گفته وی روستای تنبک شهرستان میناب با 120 خانوار تخلیه و اسکان اضطراری در روستای حکمی فراهم شده است.

200 میلی متر باران در 3 ساعت در میناب

بر اساس اعلام هواشناسی هرمزگان در شهرستان میناب، تنها در سه ساعت گذشته بیش از 200 میلی متر باران باریده است و دلیل اصلی آبگرفتگی نیز همین جاری شدن سیل است. در میناب نیز طی دو روز گذشته 270 میلی متر باران بارید.

استاندار هرمزگان صبح امروز عازم منطقه سیل زده میناب شد

مهدی دوستی که روز گذشته برای شرکت در نشست با رئیس جمهور برای بررسی ابعاد سفر استانی به تهران سفر کرده بود، از صبح امروز به منطقه سیل زده شرق هرمزگان سفر کرده است.

پل دوم میناب آسیبی ندید

فرماندار میناب در این خصوص گفت: پل دوم میناب (پل بسیج آسیبی ندیده و به دلیل ریزش قسمتی از زمین قبل از ورود به پل، اواخر امشب پل را به منظور ایمنی عمومی بستیم و تردد در خطر نیست.

سیل 1000 ساختمان مسکونی در میناب

حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: حدود هزار خانه در میناب دچار آبگرفتگی و خسارت به ده ها خانه شده است و کار برای جمع بندی خسارت ها در حال انجام است.

سیل

خدمه راهداری سعی کردند محور را باز کنند

بزرگراه هرمزگان اعلام کرد: ۲۹ محور اصلی و فرعی هرمزگان مسدود شد که با آبگرفتگی و تلاش عوامل راهداری به تدریج باز شد. در ضلع شمالی هرمزگان هیچ محوری مسدود نیست و محور عسلویه – پارسیان در غرب هرمزگان باز شده است. در روستای بستک نیز راه ها باز شده است. در شرق هرمزگان با کاهش دبی رودخانه تلاش شد مسیر بازگشایی شود.

فارس | سیل در فارس جان پنج نفر را گرفت / 500 خانه در جنوب استان را آب گرفت.

بار دیگر با شروع بارندگی های زمستانی با وجود هشدارهای قرمز هواشناسی و همچنین تشکیل ستاد بحران در استان ها و شهرستان ها، استان فارس با بحران سیل، سیل و خسارات ناشی از بارندگی مواجه شد.

وضعیت بحرانی فارس پس از بارندگی های زمستانی

وضعیت در جنوب استان فارس به ویژه در شهرستان های داراب، جهرم، لارستان و لامرد بحرانی است. بر اثر بارندگی دیروز دو رودخانه اصلی در قطعه بایرام دچار طغیان شد و پل ورودی بلده در بایرام آسیب دید و راه ارتباطی اصلی مسدود شد.

مسدود شدن راه های مواصلاتی جنوب استان

روستاهای دهستان خمجه همچنان در محاصره سیل هستند و اعلام شد به دلیل جاری شدن سیل، خسارت به جاده ها و پل های این مسیر دیروز امکان ارتباط و تردد در راه های روستایی خنج وجود ندارد و امروز نیروهای امدادی تلاش کردند. برای حل مشکل.

بارندگی به صدها دام سبک از ساکنان خوزی در نورآباد و چاه گزی در شهرستان مهر آسیب زد و همچنین باعث جاری شدن رودخانه در حوالی گوراب در شهرستان خوزی و آسیب به زیرساخت های این شهرستان شد.

سیل

180 میلیارد خسارت سیل در شهرستان لامرد

فعالیت سامانه جدید بارشی در شهرستان لامرد در بخش‌های زیربنایی شهری و روستایی، حمل‌ونقل و کشاورزی حدود 180 میلیارد تومان خسارت وارد کرد. بر اثر بارندگی ها 44 واحد مسکونی تخریب 100 درصدی و 130 واحد مسکونی در شهرستان های اشکان، علم رودشت و مرکزی این شهرستان تخریب شد.

حضور استاندار فارس در منطقه سیل زده

پس از بارندگی شدید در جنوب فارس که خسارات زیادی در این منطقه به ویژه بخش بایرام شهرستان لارستان به بار آورد. محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به لارستان سفر کرد و به سرعت وارد منطقه سیل زده بایرام شد.

سیل 500 خانه

به طور کلی سیل 48 ساعت گذشته در جنوب فارس باعث کشته شدن ساکنان لار، بایرام، مهر و داراب و همچنین آبگرفتگی بیش از 500 خانه شده است. علاوه بر این، 150 خانه در منطقه جنوبی آسیب دیده و به ساکنان کمک رسانی شده است.

5 پارسیان در باران جدید کشته شدند

مدیرکل بحران استانداری فارس همچنین از کشته شدن سه نفر بر اثر سیل در داراب، مهر، لار و بایرام خبر داد.

رحیم آزادی بیان کرد: محورهای مواصلاتی روستایی و شهری تحت کنترل است و در مسیرهای روستایی مهر، زرین دشت، داراب و بایرام لارستان، مسیر برخی روستاها مسدود و هم اکنون بازگشایی شده است.

سیل

فیس بوک آرم فیس بوک برای ارتباط با کرمان در فیس بوک ثبت نام کنید خسارت به 800 خانوار روستایی در جنوب کرمان

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری رودبار جنوبی گفت: نزدیک به 800 خانوار در شهرستان های قلعه گنج، منوجان و رودبار در اثر سیل آسیب دیده اند. -جنوب

وی با اشاره به اینکه در اولین روز امداد رسانی به 138 خانوار در 44 روستا خدمات رسانی شد، افزود: آبیاری، راه اندازی کمپ های اسکان اضطراری در شهر قلعه گنج و توزیع بسته های غذایی از اقدامات این اهالی در شهرستان قلعه گنج بود. سیل ها قلمرو

فلاح گفت: عملیات جستجو، نجات و امداد در شهرهای سیل زده، برف و کولاک همچنان ادامه دارد.

خسارت 150 میلیارد تومانی به جاده های جنوب استان کرمان

مجتبی رئیسی معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در جنوب کرمان از بازگشایی 3 مسیر قلعه – گنج – فنوج و قلعه – گنج – جاسک و رودبار – زهکلوت در جنوب استان کرمان خبر داد. توسط یکی از عوامل راهداری گفت: اکنون تردد در این محور به روال عادی بازگشته است.

وی با اشاره به خسارت 150 میلیارد تومانی سیل در جاده های جنوب استان کرمان بر اثر بارندگی ها گفت: در این سیلاب ها بسیاری از راه های روستایی، پل ها و ابنیه فنی در محور اصلی و بین شهری آسیب دیده اند. آنها در حال جمع آوری اطلاعات و مشاهدات میدانی هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه تمامی محورهای اصلی جنوب کرمان باز است و تردد در آن انجام می شود، از ادامه فعالیت ماشین آلات راهداری در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان نیز گفت.

رئیس جمهور پیگیر وضعیت سیل زدگان در استان جنوبی شد

سیدابراهیم رئیسی در حکمی علی اکبر محرابیان وزیر نیرو را به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای بازدید از مناطق سیل زده استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و گزارش آخرین اقدامات انجام شده برای کمک و کمک رسانی به مردم این استان ها منصوب کرد. .

همچنین غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر ریاست جمهوری به نمایندگی از رئیس جمهور در تماس تلفنی جداگانه با استانداران فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان خواستار آخرین اقدامات و اقدامات برای رسیدگی به سیل زدگان شد. اقدامات جهادی با همکاری گروه های مختلف برای رفع سیل و لایروبی معابر و منازل و تامین اقلام مورد نیاز سیل زدگان مورد تاکید قرار گرفته است.

در آن تماس مقرر شد فرمانداران خسارات وارده به مناطق مسکونی و باغات را ارزیابی کنند تا در جلسه شورای دولت نحوه جبران آن تصمیم گیری شود.

معاون اول رئیس جمهور با فرماندار منطقه سیل زده تماس گرفت

معاون اول رئیس جمهور از فرمانداران مناطق سیل زده خواست تا وضعیت استان موجود را جویا شوند. محمد مخبر بر بسیج امکانات و آمادگی کامل نیروهای امدادی برای کمک به سیل زدگان در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان تاکید کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور از منطقه سیل زده بازدید کرد

ساعتی پیش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور برای بررسی آخرین وضعیت منطقه سیل زده وارد چابهار شد. وی پس از چابهار به هرمزگان سفر خواهد کرد.

سیل

فرمانده سپاه دستور کمک به سیل زدگان جنوب کشور را صادر کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سرلشکر سلامی دستور بسیج نیروها، امکانات و تجهیزات سپاه و بسیج را برای کمک رسانی و رفع مشکلات و نیازهای مردم شهرها و روستاهای سیل زده استان های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان صادر کرده است. .

وی از یگان ها و نیروهای سپاه و بسیج که از ساعات اولیه امدادرسانی به سیل زدگان را انجام داده اند، تقدیر و تشکر کرد. وی گفت: تاسیسات مهندسی و ماشین آلات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و رده های مستقر در منطقه با هماهنگی و هم افزایی سایر دستگاه ها و نهادهای امدادی برای رفع مشکلات و موانع و باز شدن مسیرهای مواصلاتی و راه های روستایی فعال هستند.

سردار شریف همچنین اعلام کرد: بالگردهای نیروی زمینی و هوانیروز سپاه نیز در صورت نیاز آماده تحویل و امداد رسانی به منطقه هستند.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما