آیا این مخالف شایسته سالاری نیست؟

[ad_1]

در نهایت این جاده ویرانی کشور است!حسن فیضی، محقق و کارشناس وزارت کشور *; اخبار دیروز، مجمع نمایندگان چند استان در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی به نقل از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: نمی توان از دولت در این وزارتخانه استفاده کرد. رئیس جمهور معتقد است استخدام در نهادها، ارگان ها، سازمان ها، استانداران یا وزارتخانه های کشور باید بر اساس معیارهای شایسته سالاری و گزینش باشد، بنابراین تصمیم گرفته شد پس از رئیس دفتر ریاست جمهوری این بخشنامه لغو شود.»؟ !

در آن زمان کشور در زمینه های مختلف از جمله طبقه متوسط ​​مردم در شرایط بسیاری قرار داشت. نگرانی نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم جمهور از بکارگیری نیروهای غیر تشکیلاتی وزارت کشور در وظایف این وزارتخانه (ماده 54 قانون مدیریت خدمات کشوری) برای مردم تکان دهنده است. ، فعالان و کارشناسان.

همچنین در این جلسه تفکیک قوا زیر سوال رفت.

تفکیک قوا این اصطلاح توسط سیاستمدار فرانسوی شارل دو مونتسکیو (1755-1689) ابداع شد و بعدها توسط ژان ژاک روسو (1778-1712) توسعه یافت. این الگویی برای روش حکومتی است که در آن مفاهیم اساسی مانند تفکیک قوای مقننه، مجریه و قضاییه پذیرفته شده و مبنای حکومت در کشورهای توسعه یافته قرار می گیرد.

بر اساس این الگوی بین‌المللی، دولت به شاخه‌های مستقلی تقسیم می‌شود که نیروهای آن حوزه‌های مسئولیت و اختیارات مشخص و مستقلی دارند. با این حال، هر قوه ممکن است با اعمال قدرت قانون، محدودیت هایی را برای سایر قوا ایجاد کند. از این محدودیت ها به عنوان «نظارت و موازنه یا موازنه قوا» برای جلوگیری از انباشت و انحصار قدرت در قدرت یاد می شود.

بر این اساس، اصل 57 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از فساد و استبداد، تفکیک قوا را در قانون پیش بینی کرده است. متأسفانه در سال های اخیر این اصل نادیده گرفته شده و شاهد مداخله یک نیرو بر نیروی دیگر هستیم.

چهل و سه سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به او اجازه حمله داده شد.

می خواهم یادآوری کنم که سیستم برای پیشرفت این افراد هزینه کرده است تا بتوانند درجه ای از تخصص و تخصص را کسب کنند. راه درست این است که بعد از ۴۳ سال آزمون و خطا، همه چیز باید سر جای خودش قرار بگیرد. اینکه شخصی با وزارتخانه ویژه «مدیریت خط مشی داخلی» ارتباط کاری نداشته باشد و در رشته مربوطه تحصیل نکرده باشد و تجربه مؤثری در این زمینه نداشته باشد و شرایط صلاحیت تعیین شده را نداشته باشد، باید در بیشترین مسئولیت باشد. موقعیت سیاسی در کشور؛ خلاف عقل و منطق و قانون است.

آیا این خلاف شایسته سالاری نیست؟!

سرمایه اصلی هر سازمان، نیروی انسانی آن سازمان است. نیروی انسانی مهمترین منبع هر سازمانی است. حال تجربه و علم به ما می گوید که اگر در فضای سازمانی امکانات، تجهیزات و منابع مادی را نداشته باشیم، با نیروی کارآمد و با انگیزه و متعهد به آن امکانات خواهیم رسید، اما اگر نیروی کارآزموده و مجرب نداشته باشیم. نیروی کار مجرب، امکانات . ، تجهیزات موجود را نیز از دست می دهیم. برای کمک به ویرانی کشور کافی است بزرگ ها را برای کوچک ها و کوچک ها را برای بزرگ ها بگذاریم. افرادی که برای توسعه سایر سازمان ها هزینه می کنند و از آن سازمان به سازمان های دیگر منتقل می کنند، از ناکارآمدی دست برداشته و انگیزه نیروهای ویژه نهاد مورد نظر را تضعیف کرده اند.

رئیس جمهور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی؟! در دولت سیزدهم بسیاری از وعده ها تا کنون بر اساس شایسته سالاری نبوده است، اگر اساس شایسته سالاری شما دین و ایمان باشد، نقل قولی از شهید چمران را می بینیم که پرسیده می شود; تعهد بهتر است یا تخصص؟ می گویند تعهد، چه می گویند، می گویند هرکس تعهد داشته باشد و تخصص نداشته باشد، پاسخگو نیست. نگذارید سرمایه اجتماعی کشور مخدوش شود.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما