ارزش نهضت ملی مسکن چقدر است؟

[ad_1]

علیرضا جعفری در جلسه امروز با اشاره به ادغام برنامه اقدام ملی با طرح جهش تولید مسکن، گفت: تعهد اقدام ملی در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن ادامه خواهد داشت و این موضوع به صورت یکپارچه مدیریت می شود. مسیر.” در تولید خانگی ظرفیت بالایی وجود دارد. در وظیفه نهضت ملی 608 هزار و 445 واحد برای شهرک های جدید در نظر گرفته شده است که در زمینی به مساحت 15 هزار هکتار در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: 670 هزار نفر 608 هزار واحد ثبت نام کرده اند که شرایط متقاضیان از جمله فرم سبز رنگ «ج» در حال بررسی است و همزمان این پالایش در حال انجام است.

رئیس شرکت عمران شهر جدید در پاسخ به این سوال که 15 هزار هکتار زمین تامین شده است؟ وی گفت: حدود 3 هزار هکتار تامین شده و 130 هزار واحد در اراضی پیش بینی شده که آماده اجراست.

جعفری با اشاره به اینکه در نهضت ملی، برنامه شناسایی، مکان یابی، ثبت نام و غربالگری متقاضیان در دستور کار است، گفت: باید منتظر زمان افتتاح حساب و واریز وجه باشیم اما تاکنون 4832 نفر اقدام به اقدام اولیه کرده اند. سپرده ها.” پروژه آغاز شده با اقدام ملی 213 هزار واحد بود که هنوز 100 هزار واحد باقی مانده است که با تعهد حرکت ملی ادامه خواهد داشت.

فقط ۱۱۱ نفر سپرده دارند

وی در پاسخ به این سوال که در نهضت ملی مسکن چقدر صرفه جویی می شود؟ وی گفت: 4832 نفر در نهایت تایید شدند، 1213 نفر افتتاح حساب کردند و 111 نفر مبلغ 40 میلیون تومان مبلغ اولیه پرداخت کردند. البته شرایط اقتصادی و فشارهای موجود در خانوار را می دانیم و به همین دلیل برای افزایش سرعت تکمیل پروژه باید قدم های اولیه پروژه را محکم برداریم.

جعفری در پاسخ به این واقعیت ناتمام، برایش اس ام اس برای افتتاح حساب می فرستید! وی گفت: این پول به حساب سپرده متقاضی واریز می شود که پس از مشخص شدن قرارداد خرید واحد، بانک عامل این مبلغ را به عنوان هزینه پروژه در نظر می گیرد. انشالله کمک ها و تسهیلات متقاضیان به موقع پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در چه موضوعاتی با کندی طرح نهضت ملی مسکن موافقید؟ وی گفت: تجربه نشان می دهد که متقاضیان با ورود به عرصه اجرایی انگیزه بیشتری برای ثبت نام دارند. طبق تکلیف وزیر 250 هزار واحد بر عهده ماست که تا پایان امسال 230 هزار واحد به بهره برداری می رسد و پیمانکاران مشخص می شوند که برای متقاضیان جذابیت ایجاد می کند.

وی در خصوص قیمت نهضت ملی مسکن گفت: طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، قیمت هر متر مربع نهضت ملی مسکن تقریباً 4 میلیون و 700 هزار تومان است. “مصالح ساختمانی، که ما آن را مصالح باکیفیت و ارزان برای جنبش مسکن ملی در نظر می گیریم. باید بتوانیم از ظرفیت خالی کارخانه های تولید مصالح ساختمانی استفاده کنیم.

ما با شرکت های چینی و ترکیه ای صحبت کرده ایم

جعفری در خصوص استفاده چین از تولید مسکن در ایران گفت: معتقدیم مسکن باید با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی اجرا شود. من به مجموعه‌ای از شرکت‌های ساختمانی معتبر پیام می‌دهم که «ما به فعالیت‌های تولیدکنندگان داخلی نگاه می‌کنیم»، اما نکته مهم این است که باید ظرفیت رقابتی برای کیفیت و فناوری ساخت داشته باشیم. در این راستا باید از فناوری های جدید استفاده کنیم. اولویت ما ساخت داخل است اما برای انتقال دانش و کسب تجربه از ظرفیت صنعتی شدن دنیا با شرکت های خارجی از چین و ترکیه صحبت کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به ظرفیت سرمایه گذاری ایران در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: ایران را در خارج از کشور نیز می بینیم. اکنون پروژه های مسکن عمومی از نظر سرمایه گذاری جذابیت کمتری دارند اما از نظر تولید انبوه می توانند جذاب باشند. پس هرکس به نهضت ملی می پیوندد باید عرق ملی داشته باشد. یعنی این نگاه را داشته باشیم که مسکن برای افراد کم توان تولید می شود که در ایرانیان خارج از کشور دیده می شود.

وی گفت: فعال سازی صندوق ملی مسکن در این دولت کار خوبی بوده است. خدمات زیربنایی و روبنایی و خدمات سرانه کمتر دخیل است و این صندوق ملی مسکن این امکان را به ما می دهد که با مدیریت منابع نقدینگی، تولید مسکن و سرانه مسکن اضافی را مدیریت کنیم. نکته مثبت این صندوق این است که با ایجاد ارزش افزوده در منابع مالی، می توانیم منابع مورد نیاز پروژه را تامین کنیم. ما نیاز به تسهیلات اولیه داریم که ممکن است از طریق متقاضیان تامین نشود و از این رو این اعتبارات از طرح های تولید خانگی حمایت می کند.

جعفری گفت: هدف ما تنها ساختن خانه نیست، بلکه ساخت خانه های متناسب با زندگی ایرانی و اسلامی است.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما