اروپا ارتباط احتمالی بین واکسن عروق کرونر جانسون و جانسون و نوع جدیدی از لخته شدن خون را گزارش کرده است

[ad_1]

تنظیم کننده مواد مخدر اتحادیه اروپا اعلام کرد که با نوع نادر لخته شدن خون در رگ های عمیق و واکسن کرونا جانسون و جانسون و جانسون (J&J) ارتباط دارد و توصیه کرد که این مشکل به عنوان اثر واکسن شناخته شود.

آژانس داروهای اروپایی علاوه بر اشاره به مشکلات انعقاد خون ، می گوید که ترومبوسیتوپنی (ITP) از عوارض جانبی واکسن های جانسون ، جانسون و آسترازنکا است. این اختلال خونریزی در اثر حمله اشتباه پلاکت ها در سلول های بدن ایجاد می شود. جانسون و جانسون گفت ، اگرچه احتمال بروز این عوارض جانبی اندک است ، اما آنها به همکاری با آژانس هایی مانند آژانس داروسازی اروپا برای به روز رسانی اطلاعات واکسن ادامه می دهند.

J&J گفت: “ما به شدت آگاهی از علائم و نشانه های نادر را تشویق می کنیم تا اطمینان حاصل شود که می توانیم مشکل را به سرعت شناسایی و حل کنیم.” عوارض “ترومبوز سندرم ترومبوسیتوپنیک” (TTS) قبلاً با واکسن J&J و Astrazenka بسیار نادر گزارش شده بود.

آژانس داروهای اروپایی تأکید می کند که این لخته خون جدید ، که به عنوان “ترومبوز وریدی” یا VTE شناخته می شود ، می تواند تهدید کننده زندگی باشد و باید روی برچسب واکسن جانسون و جانسون جدا از TTS نوشته شود. ترومبوز وریدی معمولاً در اثر لخته شدن خون در رگ خونی در پا ، بازو یا کشاله ران ایجاد می شود.

ترومبوز وریدی غیر از واکسن کرونا معمولاً به دلیل آسیب یا عدم توانایی حرکت به دلیل بستری شدن در بیمارستان رخ می دهد. قرصهای ضد بارداری و برخی بیماریهای مزمن نیز از عواملی هستند که در ایجاد VTE نقش دارند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که عوارض جانبی واکسن کرونا کمتر از خود ویروس کرونا است. بسیاری از عوارض جانبی مورد انتظار واکسن تا 42 روز پس از تزریق ظاهر نمی شود و برخی دیگر نیز نمونه های کمی دارند. به عنوان مثال ، بروز سکته قلبی در دریافت کنندگان واکسن 2.7 در 100000 گزارش شده است ، در حالی که 11 مورد در هر 100.000 بیمار مبتلا به کووید -19 گزارش شده است.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما