انسانها هزاران سال پیش مرگبارترین پرنده جهان را پرورش دادند – زومیت

[ad_1]

مورد جنوبی اغلب خطرناک ترین پرنده جهان محسوب می شود. این پرنده بومی جنگل های گینه نو و شمال استرالیا است. کاسواری جنوبی پرنده ای خجالتی و مخفی است. اما در اسارت می تواند تهاجمی باشد.

در سال 2019 ، یک مرد فلوریدا به دلیل کاساوا کشته شد. این پرندگان با افرادی که سعی می کنند به خوبی شکار کنند رفتار نمی کنند. به عنوان مثال ، در سال 1962 ، یک کاسواری توسط یک نوجوان استرالیایی مورد حمله قرار گرفت. اما او گردن پسر را با پنجه ای چهار اینچی برید و گردن او را برید. یعنی کاسر پرنده ای نیست که بتوان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد.

طبق شواهد جدید ، مردم باستانی گینه نو از 18000 سال پیش ممکن است جوجه کاسواری را تا بزرگسالی پرورش داده باشند. این ممکن است اولین نمونه از مزرعه پرورش پرندگان بشر باشد. مطابق با کریستینا داگلاسیک باستان شناس در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و نویسنده اصلی این مطالعه که در مجله PNAS منتشر شده است ، می گوید: “هزاران سال قبل از اینکه یک مرغ مرغ باشد ،” هزاران سال گذشته بود.

الگو / کازواری

کاسواری پرندگان بدون پرواز بومی گینه نو و استرالیا هستند. معمولاً مراقب انسان ها باشید ؛ اما اگر خشم باشد ، می تواند توهین آمیز باشد

اولین انسانها حداقل 42000 سال پیش وارد گینه نو شدند. آنها دریافتند که جنگل بارانی تحت سلطه نوارهای بزرگ و تیز با پاهای چنگال است. در نهایت ، او نحوه استفاده از آن را آموخت.

به دنبال پناهگاه صخره ای در ارتفاعات شرقی جزیره ، سوزان بولمر، یک باستان شناس از نیوزلند ، با همکاری سایر محققان ، آثار و بقایای پرنده را جمع آوری کرد و به موزه ملی و گالری هنر پاپوآ گینه نو آورد. در بین بقایا ، 1019 قطعه پوسته تخم مرغ کاساوا وجود داشت که می توان آنها را از لانه های وحشی کاساوا جدا کرد.

ساکنان پناهگاه سنگی در تخم مرغ استفاده می کردند؟ دکتر داگلاس و همکارانش پوسته را با میکروسکوپ لیزری سه بعدی اسکن کردند. با استفاده از مدل سازی آماری و مقایسه با تخم های شترمرغ مدرن و بررسی ریز ساختار ساختار پوسته ، هر سال طول آن تعیین شد.

چنگال و تخم مرغ را کاساوی جنوبی بگذارید

چنگال های شکارچی و تخم های کاساوی جنوبی

برخی از تخم مرغ در مراحل اولیه رشد علائم فرسودگی را نشان می دهند که نشان می دهد پخته شده است. اما این قطعات ، به ویژه در حدود یازده تا نه هزار سال پیش ، شامل تخمک هایی است که تقریباً جنین در آنها رشد می کند.

مقالات مرتبط:

اگرچه ممکن است انسان جنین بخورد ، دکتر. داگلاس می گوید که انسان ها معمولاً این تخم ها را پیدا کرده و از جوجه های کاساوا تغذیه می کنند.

برای حمایت از این ادعا ، دکتر داگلاس به برخی از مردم بومی این جزیره اشاره می کند که گوشت و کاساوا را کالاهای تجاری و آیینی می دانند. او هنوز جوجه کاسواری را از تخمهایی که از لانه های وحشی پیدا شده است ، پرورش می دهد. جوجه ها به راحتی توسط انسان دستکاری می شوند و کاملاً قابل کنترل هستند و فقط در زمان بلوغ خطرناک هستند.

در حالی که جمع آوری تخم مرغ و پرورش مرغ در مراحل اولیه تغذیه است ، به نظر نمی رسد هشت هزار سال پیش ، بادام هندی ، مانند مرغ ، همه توسط انسان پرورش داده شد.

به گفته محققان ، اگر ساکنان اولیه در گینه نو کاساوا تولید می کردند ، حتماً شامل اولین انسان هایی می شد که نحوه تربیت پرندگان را به روشی خاص و غیرمعمول می دانستند. مگان هیکس، گفت: باستان شناس کالج هانتر در نیویورک:

این یافته ها می تواند زمان بندی و جغرافیای مزارع شناخته شده را تغییر دهد. در حالی که پستانداران اولین موارد بودند ، ما اکنون می دانیم که باید بیشتر روی تعاملات انسان و پرنده تمرکز کنیم.

کاسواری جنوبی در سواحل استرالیا

کاسواری جنوبی در ساحلی شلوغ در کوئینزلند استرالیا سرگردان است

پوسته تخم مرغ داستان سرگرم کننده دیگری را روایت می کند. بر اساس الگوی تخم ها ، محققان توضیح دادند که انسانها عمداً تخم ها را در آخرین روز جوجه کشی چیده اند. این کار آسانی نیست؛ از آنجا که یافتن لانه های کاساوا اغلب دشوار است ، توسط مردان عصبانی محافظت می شوند و حدود پنجاه روز تخم می گذارند.

به گفته دکتر داگلاس ، مردم باستانی گینه نو باید بدانند کیش را کجا و کجا قرار دهند تا دانه های آن را بخورند یا به میزان منظم بخورند. این دقت دانش پیچیده را برای جامعه و همچنین علاقه او به سازماندهی جنبش کساویر را نشان می دهد. دکترهایی می گویند: “افرادی که در جوامع به دنبال غذا زندگی می کنند ، دانش اولیه ای از محیط دارند.” داگلاس “بنابراین ، او فقط از این به عنوان آخرین راه حل استفاده می کند.”

آوریل M. بیست، رئیس گروه مردم شناسی دانشگاه ، افزود:

تحقیقات اخیر نمونه خوبی از این است که چگونه کوچکترین و شکننده ترین بقایای گذشته می تواند حاوی شواهدی از آداب و رسوم مهم فرهنگی باشد. از تکنیک های توصیف شده می توان در جاهای دیگر برای افزایش درک اهمیت پرندگان برای انسان ، به ویژه قبل از جوجه ها استفاده کرد.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما