این افراد باید در اسرع وقت “دوز سوم” را تزریق کنند

[ad_1]

معاون مرکز بهداشت کرمانشاه با تاکید بر تزریق واکسن کرونا برای سومین بار برای تقویت ایمنی، از همه کسانی که سه ماه پیش دو بار واکسن بهارات، سینوفارم و برکات را تزریق کردند، خواست تا نوبت سوم را دریافت کنند. می توان.

به گزارش ایسنا، دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به لزوم تزریق سومین واکسن کرونری گفت: تحقیقات علمی نشان داده است که در تمامی واکسن‌های کرونا بعد از سه تا چهار ماه به تدریج سطح ایمنی کاهش می‌یابد و لازم است مصونیت نسبت به ویروس حفظ شود. کرونا باید در دوز سوم تزریق شود.

وی افزود: بر این اساس مدتی است که تزریق سومین واکسن کرونا در کشور آغاز شده است و تمامی افراد بالای 18 سال که حداقل سه ماه واکسن را دو بار تزریق کرده اند می توانند برای نوبت سوم اقدام کنند. “

شاه آبادی گفت: افرادی که با ویروس های غیرفعال مانند بهارات، سینوفرم و برکت واکسینه شده اند، اگر سه ماه از نوبت دوم می گذرد در اولین فرصت واکسینه شوند.

این مسئول گفت: در تزریق نوبت سوم این افراد توصیه می شود از همین نوع واکسن استفاده کنند اما تزریق نوع دیگری از واکسن کرونا در نوبت سوم نیز مشکلی برای این افراد ندارد.

شاه آبادی گفت: در افرادی که با واکسن اسپوتنیک یا آسترازینکا واکسینه شده اند، توصیه می شود این افراد نیز حداقل سه ماه پس از نوبت دوم برای نوبت سوم مراجعه کنند.

معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: به این افراد می توان واکسن آسترازینکا، پارس کوپلاس و سوبرانا پلاس را در دوز سوم تزریق کرد.

شاه آبادی با اشاره به اینکه تمامی مراکز جمعی، خانه های بهداشت و پایگاه های بهداشت برای انجام واکسیناسیون فعال هستند، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های بهداشت تا ساعت 14 فعال هستند.

وی افزود: مرکز تلفیقی واکسیناسیون علاوه بر صبح در نوبت عصر نیز از ساعت 15 تا 19 فعال بوده و پذیرای مراجعه کنندگان است.

معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان از تزریق بیش از 75 هزار نوبت سوم واکسن کرونا در استان خبر داد.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما