باور عجیب ترین علت چاقی سخت است

[ad_1]

ممکن است افزایش وزن عجیب به نظر برسد. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که پلاستیک موجود در بطری های شامپو می تواند افراد را چاق کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دانشمندان 11 ماده شیمیایی را در محصولات روزانه مانند بطری های نوشیدنی، اسفنج های آشپزخانه و نرم کننده های مو پیدا کردند که می تواند بر متابولیسم اثر بگذارد و باعث افزایش وزن شود.

محققان دانشگاه علم و صنعت نروژ 34 محصول پلاستیکی مختلف را بررسی کردند تا ببینند چه مواد شیمیایی وجود دارد.

او بیش از 55000 جزء شیمیایی مختلف در این محصول پیدا کرد و 629 ماده را شناسایی کرد که 11 مورد از آنها به عنوان مواد شیمیایی متابولیک شناخته می شوند.

مارتین واگنر، دانشیار دانشگاه علم و صنعت نروژ گفت: آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که محصولات پلاستیکی معمولی حاوی ترکیبی از مواد هستند که می‌توانند عوامل مهمی در کاهش یا افزایش وزن و چاقی باشند.

برای مدت طولانی، کارشناسان معتقد بودند که بیشتر مواد شیمیایی پلاستیکی در محصولات روزمره باقی مانده است. اما تیم واگنر نشان می دهد که در زندگی واقعی فاش های زیادی وجود دارد. سپس این مواد شیمیایی وارد بدن می شوند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که برخی از پلاستیک ها حاوی مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز هستند که به عنوان «عوامل چاق کننده» نیز شناخته می شوند که می توانند بر رشد و باروری تأثیر بگذارند. اکنون به نظر می رسد که ممکن است عاملی در افزایش وزن باشد.

این به این دلیل است که مواد شیمیایی یک سوم محصولات پلاستیکی مورد مطالعه در مطالعه جدید به رشد سلول‌های چربی در آزمایش‌های آزمایشگاهی کمک کردند.

ترکیبات موجود در این محصول، سلول‌های برنامه‌ریزی‌شده مجدد به سلول‌های چربی هستند که سپس به سرعت افزایش می‌یابند و چربی بیشتری انباشته می‌شوند.

در حالی که برخی از محصولات پلاستیکی حاوی موادی هستند که با متابولیسم تداخل دارند، برخی دیگر اینطور نیستند. با این حال، آنها همچنان رشد سلول های چربی را تحریک می کنند.

به گفته محققان، این بدان معناست که پلاستیک ها حاوی مواد شیمیایی ناشناخته ای هستند که در ذخیره سازی چربی بدن اختلال ایجاد می کنند.

چاقی در برخی از شایع ترین علل مرگ و میر در جهان از جمله بیماری های قلبی عروقی و سرطان نقش دارد. اضافه وزن همچنین مستعد ابتلا به عفونت های مختلف مانند اثرات کووید را افزایش می دهد.

دلایل زیادی برای این وجود دارد؛ اما نویسندگان آخرین مطالعه می گویند که مواد شیمیایی پلاستیکی می تواند عاملی باشد که قبلاً در نظر گرفته نشده است.

این مواد شیمیایی شامل فتالات و BPA هستند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که تعدادی از مواد وجود دارند که باعث ایجاد عوارض این مشکل می شوند.

فتالات ها و بیسفنول-A به دلیل اثرات بالقوه خود بر عملکردهای تولید مثلی، عصبی و ایمنی به خوبی شناخته شده اند.

اما مطالعات حیوانی نشان می دهد که قرار گرفتن زودهنگام با برخی از آنها می تواند منجر به افزایش وزن در مراحل بعدی زندگی شود.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما