بهبود عملکرد یا کاهش میل جنسی؟

سایر موارد مصرف فلوکستین از قبیل استفاده برای درمان الکلیسم (اعتیاد به الکل)، اختلال نقص توجه، اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری های روانی، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم تورت، چاقی، مشکلات جنسی و فوبیا (ترس) مورد استفاده قرار می گیرد. میزان مصرف قرص برای درمان اختلالات قبل از قاعدگی معمولا به صورت مصرف روزانه ۲۰ میلی گرم در طول چرخه قاعدگی و یا ۲۰ میلیگرم ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی می باشد . داروی فلوکستین یک بازدارنده بازجذب سروتونین (SSRI) است که برای درمان افسردگی، پرخوری عصبی (بولیمیا)، وسواس فکری، اختلال ناخوشی پیش قاعدگی در زنان (PMDD) مورد استفاده قرار میگیرد. فلوکستین (Fluoxetine) یک بازدارنده انتخابی ضد افسردگی سروتونین (SSRI) است. افسردگی در بزرگسالان با ۲۰ تا ۸۰ میلی گرم فلوکستین در روز درمان می شود. دوز توصیه شده سرترالین ۲۵ تا ۲۰۰ میلی گرم یک بار در روز است. تحقیقات نشان داده است که فلوکستین و سرترالین برای درمان افسردگی با نرخ پایبندی مشابه (احتمال مصرف دارو توسط فرد) به یک اندازه موثر هستند. سرترالین همچنین برای درمان اختلال استرس پس از سانحه و اختلال اضطراب اجتماعی استفاده می شود. برای درمان افسردگی، اختلال وسواس فکری-اجباری و اختلال هراس تایید شده اند.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

سازمان غذا و داروی ایالات متحده این دارو را در سال 1987 تایید کرد. سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA)، اخیرا استفاده از پروزاک را برای درمان حاد و طولانی اختلال افسردگی اساسی (MDD) و اختلال وسواس فکری (OCD)، بولیمیا، نروزا و اختلال وحشت با یا بدون آگورافوبیا تایید کرده است. افزایش سروتونین به درمان علائم افسردگی ، اختلال وسواس ، حملات هراس کمک میکند. فلوکستین به چه شکلی عمل میکند؟ با این حال، این داروها دارای تفاوت هایی هستند، از جمله اینکه برای چه افرادی استفاده می شوند. ۵- این دارو دارای نیمهعمر طولانیمیباشد و در تنظیم مقدار مصرف یا در حالات مصرف بیش از حد این مسئله را باید مدنظر داشت. ۳- اگر اين دارو را برای افسردگی مصرف مینماييد، علايم بهبودی ممكن است ۴ هفته يا بيشتر پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود. متیلن بلو: داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای ممکن است اثر سروتونرژیک متیلن بلو را افزایش دهند. مهار کننده های مونوآمین اکسیداز (ضد افسردگی): مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین ممکن است اثر سروتونرژیک مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (ضد افسردگی) را افزایش دهند. هر یک از ما در طول زندگیمان ممکن است افسردگی را تجربه کرده باشیم، بنابراین مصرف قرص فلوکستین قرص ناشناختهای نیست.

قرص فلوکستین ۲۰

اگر در طول 14 روز گذشته از داروهای مهار کننده مونو آمین اکسیداز (ایزوکربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، فنلزین، راساژیلین، سلژیلین یا ترانیلسیپرومین) استفاده کرده اید نباید از فلوکستین استفاده کنید؛ زیرا ممکن است باعث بروز تداخلات دارویی خطرناکی شود. البته دفع كامل آن چند هفته طول ميكشد. عدم دفع انزال ممکن است تا چند هفته پس از قطع دارو باقی بماند که گمان میرود به علت دفع آهسته متابولیتهای آن باشد. مصرف فلوکستین برای درمان انزال زودرس » پاموه. همچنین فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون در انزال زودرس مردان و دیگر کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فرد بستگی دارد برخلاف باور رایج فلوکستین اولین داروی اساسآرآی نیست و پیش از آن زیملدین و ایندالپین و فلووکسامین ساخته شده بودند که دو مورد اول به دلیل عوارض نامطلوبشان به سرعت از بازار خارج شدند. ممکن است اگر دارویی همراه فلوکستین مصرف شود، خیلی عوارض داشته باشد؛ اما وقتی شرایط بیمار را در نظر میگیریم ترجیح میدهیم که آن را تجویز کنیم و فواید آن را بیش از مضراتش میدانیم.

درصورت فراموش كردن يك نوبت مصرف دارو از مصرف نوبت فراموش شده و دو برابر كردن مقدار مصرف بعدي بايد خودداری شود، درمان بايد مطابق برنامه ادامه يابد. 2. فلوكستين در ابتداي درمان ممكن است سبب بروز افكار خودكشي شود، حتما مراقب علايم هشداردهنده باشيد. پراملنیتاید: ممکن است اثر آنتی کولینرژیک داروهای آنتی کولینرژیک را افزایش دهد. در بیماریهایی نظیر افسردگی، پرخوری عصبی و وسواس سطح سروتونین در مغز کاهش مییابد و با اثر این دارو میتوان تعادل بین عوامل شیمیایی مغز را برقرار کرد تا علائم این بیماریها برطرف گردد. از دست دادن تعادل سبب افتادن میشود. در صورت بروز علائم زیر به پزشک بروید: طپش قلب، توهم، از دست دادن هماهنگی، سرگیجه، حالت تهوع/استفراغ/اسهال شدید، انقباض عضلات، تب، تحریک/بی قراری غیرمعمول. در صورت مشاهدۀ علائمی همچون احساس بر افروختگی، تعریق، بیخوابی، بیقراری، سفت شدن یا گرفتگی عضلات، پریشانی و تغییرات خلق و خو، فوراً تا پیش از مصرف نوبت بعدی این دارو به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه نمایید. نسبت به تغییرات در خلق و خو یا علائم خود هوشیار باشید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید. اما مصرف خو.دسرانه آن باعث ایجاد عوارض شدید میشود.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض نامناسبی برای بیمار در برداشته باشد که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت دارو می گویند و عوارضی همچون سردرد،تهوع،ضعف،حملات ترس و بی حالی در بر دارد. اگر اولانزاپین را نیز مصرف می کنید، راهنمای دارویی و تمام هشدارها و دستورالعمل های ارائه شده همراه با آن دارو را مطالعه کنید. راهنمای استفاده و عوارض آن. این دارو باید با راهنمای دارو همراه باشد. تهوع، خواب آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در بینایی، کاهش اشتها، خستگی، عرق کردن و یا خمیازه کشیدن، ضعف، کاهش وزن ، تغییر در میل و توانایی جنسی، گلودرد ، گرفتگی عضلات و خشکی دهان ممکن است، هنگام استفاده از این دارو رخ دهد. ، کاهش علاقه به رابطه جنسی، تغییر در توانایی جنسی، کاهش وزن غیرعادی. لذا از مصرف خودسرانه آن برای کاهش وزن و درمان هرگونه چاقی خودداری نمایید. فلوکستین و لاغری : برخلاف تصور ایجاد شده در جامعه که فلوکستین در کاهش وزن و لاغری و درمان هرگونه چاقی موثر است، باید بگوییم که اینگونه نیست.این دارو تنها برای درمان چاقی ناشی از پرخوری های عصبی کاربرد دارد لذا مصرف خودسرانه ی آن بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود. البته این دارو تنها برای درمان چاقی ناشی از پرخوری های عصبی کاربرد دارد لذا مصرف خودسرانه ی آن بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.

قرص فلوکستین ۱۰

همچنی می توانید آن را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. در مقاله زود انزالی و راه های درمان آن می توانید کاربرد فلوکستین را در درمان زودانزالی بخوانید. و همچنین یکی دیگر از عوارض فلوکستین آن است که ممکن است سطح سروتونین خون را افزایش داده و باعث مشکلی نادری بنام سندرم سروتونین شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با دکتر داروخانه صحبت کنید.سوابق پزشکی:قبل از مصرف فلوکستین سوابق پزشکی خود از جمله سابقهی شخصی یا خانوادگی ابتلا به افسردگی شیدایی یا اختلال دو قطبی و مانیک، سابقهی شخصی یا خانوادگی اقدام به خودکشی، مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون (که ممکن است با مصرف قرصهای ادرار آور و قرصهای آب تشدید شود)، کمآبی بدن، تشنج، زخم معده و روده و سابقهی شخصی یا خانوادگی گلوکوم زاویه بسته را دارید موضوع را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید.فلوکسیتین و قلب:مصرف فلوکستین ممکن است باعث ایجاد بیماری افزایش سطح کیوتی QT شود که بر ریتم قلب تاثیر میگذارد.

پیش از مصرف داروی فلوکستین همهی داروهای مصرفیتان و مشکلاتی از قبیل مشکلات خاص قلبی مانند نارساییهای قلبی، ضربان قلب آهسته و افزایش سطح کیوتی در نوار قلب و سابقهی خانوادگی مشکلات خاص قلبی مانند افزایش سطح کیوتی در نوار قلب و ایست ناگهانی قلب را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید. توصیه های دارویی فلوکستین پیش از شروع مصرف این دارو در صورت باردار یا شیرده بودن ،سابقه ی بیماری هایی نظیر تیروئید پر کار ،مشکلات کبدی ،صرع،دیابت،یبوست های مزمن،بیماری قلبی عروقی،چشمی و یا بیماری های اعصاب و سایر بیماری هارا به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف همزمان این داروها می تواند باعث بروز بیماریهای قلبی جدی گردد. این دسته از داروها بهنحو مشابهی کار میکنند و اغلب هم برای درمان بیماریهای مشابهی تجویز میشوند. در اغلب موارد، بیماران دو دوز فلوکستین در روز یک بار در اوایل صبح و یک بار در ظهر مصرف می کنند. به گفته محققان آنترو ویروسهای انسانی حاوی بیش از 100 نوع ویروس متفاوت RNA هستند که اغلب باعث ایجاد عفونتهای تهدیدکننده مانند فلج اطفال یا انسفالیت (التهاب مغزی) میشوند. البته مشکل خوابآلودگی به صورت عمومی در همه افراد بروز نمیکند و در هر فرد با دیگری متفاوت است.

اصلی ترین کارایی ترک فلوکستین که میتواند به بدن افراد زمان ترک شیشه و مواد مخدر کمک کند، ترشح هورمون سروتونین و بالانس کردن ویژگیهای خلقوخو است. به عنوان مثال در بیماری های گوارشی که عامل آن استرس است و اسید معده زیاد ترشح می شود پوکساکیم 5 به عنوان یک داروی کمکی استفاده می شود. چنانچه از دیگر داروها استفاده میکنید حتما آن را به اطلاع پزشک برسانید. همچنین، نوزادانی که از مادرانی که در ۳ ماه آخر بارداری از این دارو استفاده کردهاند. ۵ میلی گرم ۲ تا ۴ بار در روز که ممکن است در صورت نیاز به ۱۰ میلی گرم ۲ تا ۴ بار در روز افزایش یابد . دوزها در فواصل هفتگی افزایش می یابد تا زمانی که پاسخ مطلوب مشاهده شود. اگر دوز Prozac هفتگی را فراموش کردید، به محض این که به یاد آوردید، دوز از دست رفته را مصرف کنید و 7 روز بعد دوز بعدی را مصرف کنید. اگر هر یک از این علائم را در نوزاد خود مشاهده کردید، به پزشک اطلاع دهید.

برای کاهش خطر عوارض جانبی، پزشک ممکن است به شما دستور دهد که این دارو را با دوز کم شروع کنید و به تدریج دوز خود را افزایش دهید. اگر از بیماری کم آبی بدن، تشنج، زخم معده و روده و دیابت رنج میبرید، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار داغ لاغری و داروهای آن وقتی با بازار داغ داروهای ضدافسردگی گره بخورد احتمالا بسیاری از خانمها که از هر دوی اینها رنج میبرند را خوشحال خواهد کرد. لذا قند خون خود را به صورت منظم چک کنید و پزشک خود را از نتایج آن مطلع سازید. اما اگر مصرف داروی ضد افسردگی خود را متوقف کنید ، ممکن است عود افسردگی داشته باشید. برای مثال، سنت جان گیاهی است که در برخی موارد برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین گیاهی فلوکستین به شمار می رود. فلوکستین ممکن است با برخی از داروها یا گیاهان دارویی تداخل داشته باشد و مصرف همزمان آنها باعث عوارض جانبی جدی شود.اگر دارویی مصرف می کنید قبل از تجویز این دارو با پزشک خود مشورت کنید تا پزشک بهترین تصمیم دارویی را بگیرد.

اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد، فورا به پزشک خود اطلاع دهید. اما در صورت مشاهده هر یک از علائم پایین با مصرف کلردیازپوکساید باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید. دستورالعمل پزشک خود را انجام دهید. تمام دستورالعملهای روی برچسب نسخه را دنبال کنید و تمام راهنماهای دارو یا برگههای دستورالعمل را بخوانید. کلردیازپوکساید خارجی نیز به همین شکل در بازار دارو کمتر یافت می شود. لازم است بدانید در صورت دستور پزشک مصرف همزمان فرق کلردیازپوکساید با پروپرانول تداخلی ندارد و می توان این دو را با هم مصرف نمود. قبل از تجویز پزشک درباره شیردهی با آن مشورت کنید شاید لازم باشد شیردهی را تا پایان درمان قطع کنید. برای درمان افسردگي ممكن است حداقل 4 هفته و برای درمان اختلالات وسواس ممكن است حداقل 5 هفته زمان لازم باشد. داروهای ضدافسردگی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها ازقبیل افسردگی و سایر بیماری ها و اختلالات روانی و خلقی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت مصرف داروهای دیگر همچون داروهای ضد درد یا سرفه اپیوئیدی (مانند کدئین، هیدروکودون)، الکل، ماری جوانا، داروهای دیگر برای خواب یا اضطراب (مانند آلپرازولام، لورازپام، زولپیدم)، شل کننده های عضلانی (مانند کاریسوپرودول، سیکلوبنزاپرین) و یا آنتی هیستامین ها (مانند ستیریزین، دیفن هیدرامین) به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما