بهترین تریلر روانشناسی تاریخ

[ad_1]

بهترین فیلم های حساس از لحاظ روانشناختی به این ژانر وفادار هستند و دارای حس تعلق ، ترس و پیچیدگی هستند. او مخاطب را وادار می کند که با باز شدن شخصیت ها ذهن خود را گسترش داده و شک ایجاد کند.

همانطور که از نامش پیداست ، یک تریلر روانشناختی یک فیلم یا تریلر روانشناختی محض نیست ، بلکه ترکیب دو ژانر در کنار هم به عناصر دیگر مانند ترس ، جنون و دیگر احساسات کمک می کند و در نهایت می تواند تأثیر مثر و ماندگاری داشته باشد.

در این مقاله ، ما برخی از محبوب ترین فیلم های قرن 20 و 21 ، و همچنین توانایی و قدرت داستان کارگردان باور نکردنی آنها را بررسی می کنیم. از دیوید فینچر و کریستوفر نولان گرفته تا تاد فیلیپس و بونگ جون هو (انگل) ، قطعات روانشناختی یکی از ژانرهایی بود که توسط فیلمسازان زمان خود به طور منحصر به فرد ساخته شد.

صرف نظر از نحوه روایت داستان ، فیلم ها بیننده را در شرایطی قرار می دهند که باید از ذهن خود قبل از شخصیت ها استفاده کنند و درگیری های اصلی را حل کنند. به همین دلیل است که این نوع فیلم و همچنین یک فیلم پلیسی مورد استقبال تماشاگران قرار می گیرد. اگر آن را تماشا کنید ، نه تنها حوصله ندارید ، بلکه مستقل درگیر داستان هستید.

اکنون ، ما می خواهیم به 10 اثر تریلر روانشناختی اشاره کنیم ، فیلم هایی که بارها تماشا شده اند ، اما هنوز دیده نشده اند.


بیشتر بخوانید:


10. حس ششم

تکه های روانشناسی

داستان سرایی پیچیده از دیرباز یکی از بهترین ویژگی ها برای داستان های سینما بوده است. این تکنیک هنوز در آن زمان برای مخاطبان شناخته نشده بود ، اما M. Knight Shamalan آمد و با The Sixth Sense تعریف جدیدی به آن داد.

حس شماره شش در مورد یک داستان درس می دهد. اقدامات باورنکردنی بروس ویلیس در نقش روانشناس کودک و هالی جوئل آزمنت ، پسری با مهارت های قابل توجه در دیدن ارواح. در این فیلم کارگردان با انتظارات تماشاگران بازی می کند که مهمترین موضوع داستان بوده است ، یعنی تضاد بین دیدن و باور کردن.

9. سایکوآمریکا

تکه های روانشناسی

درست یک سال پس از «حس ششم» ، فیلم آمریکایی روانی آمریکایی به کارگردانی ماری هیرون در سال 2000 اکران شد و به نوعی گوینده یک پدیده اجتماعی است. تمرکز فیلم بر داستان قاتلی به نام پاتریک بتمن است.

کریستین بیل نقش این قاتل را بازی می کند و درست مانند نام فیلم ، ما شاهد داستان یکی از بزرگترین قاتلان سریالی روانی خواهیم بود. ریس ویترسپون ، سونی کلیه ، ویلم دافو ، جارد لتو و جاش لوکاس دیگر بازیگران “روانی آمریکایی” هستند.

ماری هرون با الهام از فیلم های مشهوری مانند درخشنده و راننده تاکسی ساخته شده است و بینندگان باید حرکات و خواسته های شخصیت ها را در طول فیلم ارزیابی کنند.



8. چشم بسته

تکه های روانشناسی

آخرین اثر استنلی کوبریک ، مانند بسیاری دیگر ، جنجالی و تحسین برانگیز بود و در سال 1999 پس از مرگ او منتشر شد. Eyes Wide Shut یک ماجراجویی واقعی را از نگاه هارفورد (تام کروز) به تصویر می کشد.

البته ، این فیلم تنها اثر کوبریک در این لیست نیست. توجه به جزئیات فیلم کاملاً واقعی و شگفت انگیز است ، همچنین عشق ، شهوت ، مکتب فکری و غیره به شیوه ای متفاوت و کامل مورد بررسی قرار می گیرد. مقایسه این فیلم با آثار قبلی کوبریک مانند 2001: A Odyssey Space واقعا سخت است. کوبریک بهترین حرفه ای بود و بازی بازیگران عالی بود.

دکتر. هارفورد و همسرش آلیس (نیکول کیدمن) به یک کلوب شبانه دعوت می شوند. دکتر هارفورد ناخواسته متوجه انحراف از میزبان خانه ویکتور می شود. روز بعد ، اتفاق عجیبی در هارفورد رخ داد و هیچ چیز منطقی نبود.

7. یادگاری (سوغات)

تکه های روانشناسی

کریستوفر نولان ، یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان در این ژانر ، روایت متفاوتی در این ژانر دارد و Memento یکی از آنهاست.

یادمان یک فیلم نئونوآر است که ابعاد روانشناختی یک داستان شخصی را با محوریت لئونارد شلبی بررسی می کند. لئوناردو شلبی (گای پیرس) از فراموشی رنج می برد ، او به یاد می آورد که قبل از ابتلا به این بیماری چه اتفاقی افتاده بود. او با کمک یادداشت ها ، خالکوبی ها و عکس ها سعی می کند خلاء حافظه را پر کند.

این یادداشت شامل یک سکانس سیاه و سفید است که مستقیماً و منحصر به فرد در حال حاضر است و یک دنباله رنگی هنگامی که رویدادها برعکس (از انتها تا ابتدا) بیان می شوند و در پایان داستان ، دو نوع روایت مرتبط هستند به کریستوفر نولان ، متخصص در سبک ، فیلمنامه را بر اساس داستان کوتاهی از برادرش ، جاناتان نوشته است.

این فیلم نه تنها برای دیگران ، بلکه برای خود نولان نیز منبع الهام بود و به او اجازه داد این سبک را در آثار دیگر در قرن بیستم ادامه دهد. این فیلم یکی از به یاد ماندنی ترین تریلرهای روانشناختی محسوب می شود.

6. انگل ها

تکه های روانشناسی

فیلم کره ای Parasite که در سال 2019 اکران شد ، با عملکردی باورنکردنی عالی.

این فیلم برای اولین بار نامزد بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه ، بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در پنجاه و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب در سال 2020 شد و همچنین برنده بهترین فیلم غیر انگلیسی شد.

پارازیت را می توان یک فیلم چند ژانری دانست که یکی از آنها شامل یک تریلر روانشناسی است. در این فیلم به کارگردانی بونگ جون هو زندگی دو خانواده مختلف را می بینیم و به عنوان بیننده می توانیم به راحتی از درون آنها درس بگیریم و انگیزه ها ، خواسته ها و نیازهای آنها را درک کنیم.

انگل ها ممکن است یک تریلر روانشناختی را نشان ندهند ، اما از هم جدا نیستند. در عین حال ، فیلم می تواند فضای بسیاری از ژانرها مانند کمدی و درام تاریک را برانگیزد و در عین حال ، فیلم به هیچ چیزی محدود نمی شود.

او با این فیلم نگاهی هیجان انگیز و واقع بینانه به زندگی افراد با پیشینه های مختلف دارد و باعث می شود مخاطب احساسات ، تعلیق ها و همچنین نگرانی های شخصیت ها را درک کند.

5. روانی

تکه های روانشناسی

روانشناسی به کارگردانی آلفرد هیچکاک یکی دیگر از آثار ژانر وحشت است که به گفته منتقدان سینما در لیست 100 فیلم برتر تاریخ سینما در رتبه هجدهم قرار گرفته است. در آثار بی پایان هیچکاک آنتونی پرکینز ، جانت لی ، ورا مایلز ، جان گوین ، مارتین بالسام و جان مک اینتایر بازی می کنند.

داستان فیلم بر روی زن جوانی به نام مارین کرین (جانت لی) متمرکز است که پس از انجام کاری فرار می کند و در راه هتل بیتس ، که توسط زن جوانی به نام نورمن بیتس (آنتونی پرکینز) اداره می شود ، مکث می کند. یکی از صحنه های این فیلم که مربوط به چاقوکشی در حمام است یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین لحظات این سبک و کار هیچکاک است.

فیلم های سیاه و سفید هنوز مورد استقبال تماشاگران فیلم هستند و همچنان توسط اساتید دانشگاه و محققان فیلم مورد بررسی قرار می گیرند. نکته مهم این است که فیلم در مورد ژانری که یک تریلر روانشناختی است به مخاطب ارائه می دهد.

4. در ابتدا

تکه های روانشناسی

Inception یکی از آن تریلرهای روانشناختی است که برخی از بینندگان هنوز بعد از تماشای آن دچار سردرگمی می شوند. فیلم هایی از این قبیل اغلب برای ایجاد فیلم های اکشن و روانی به دنیایی منحصر به فرد و مکانی بهتر از یک رویا نیاز دارند.

در فیلم سال 2010 به کارگردانی کریستوفر نولان ، لئوناردو دی کاپریو یک دزد حرفه ای است که در ناخودآگاه مردم نفوذ کرده و افکار آنها را می دزدد. تحت تعقیب در ایالات متحده ، او با پیشنهاد پاکسازی پرونده خود برای جایگزینی آنچه غیر ممکن به نظر می رسد مواجه است: القای ایده ها در ناخودآگاه مردم.

نمایش بازیگران این فیلم یکی از دلایل خوب بودن آنهاست. در این فیلم ، کریستوفر نولان بر ساختار روایی پیچیده ای تکیه می کند که به نظر می رسد تفکر را برای مخاطب بسیار مشکل می کند.

در واقع فیلم به گونه ای ساخته شده که برای مخاطب نتیجه گیری می کند. به همین دلیل است که فیلم هایی مانند Inception بارها و بارها مرور می شوند و طرفداران موظف به یافتن پاسخ های متفاوت هستند.

3. که می درخشد

تکه های روانشناسی

با The Shining ، دومین اثر استنلی کوبریک را در این لیست دریافت می کنیم. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته استفان کینگ ساخته شده است [که به استاد ژانر وحشت معروف است] ساخته شده در سال 1980 ، می توان آن را یکی از آثار تاریخ سینما دانست.

این فیلم ممکن است یک فیلم ترسناک نباشد ، اما جنبه های روانی و شخصیت های عجیب شخصیت اصلی ، جک تورنس (با بازی کامل جک نیکلسون). در این فیلم ما داستان نویسنده ای را مشاهده می کنیم که همسر و فرزندانش به عنوان سرایدار در یک هتل اقامت دارند تا در فصل زمستان و فضای آرام هتل ، داستان را تکمیل کنند. اما فضای هتل در این هتل و احساس تنهایی در این مکان باعث نوعی روان پریشی در جک شد.

توجه کوبریک به جزئیات مطمئناً مورد تحسین فیلمسازان و منتقدان خواهد بود. The Shining از نظر بصری کاملاً خیره کننده است و داستان و رویدادها به آرامی در ذهن مخاطب رخ می دهد. البته نظر استفان کینگ نیز در این مورد شنیده شد.

از استفان کینگ نقل شده است که فیلم از نظر تصویر به یاد ماندنی است ، اما اقتباس های فیلم بسیار ضعیف است و تا آنجا که به خاطر می آورد ، این فقط اقتباسی از رمان های “نفرت انگیز” است.



2. باشگاه جنگی

تکه های روانشناسی

دیوید فینچر از جمله کارگردانانی است که با ژانر هیجان انگیز روانی بیگانه نیست ، اما این اثر به ویژه یکی از مشهورترین فیلم هایی است که هنگام اشاره به این ژانر به آن اشاره شد.

با وجود فیلم هایی مانند زودیاک و دختر گمشده ، فینچر می تواند استعداد بی نظیر خود را در ساخت فیلم های روانشناختی و درام های سرگرم کننده به نمایش بگذارد. Fight Club که بر اساس رمانی با همین نام از Chuck Palahniuk ساخته شده است ، بهترین نمونه از این ژانر محبوب است.

در این فیلم ، ما دو شخصیت بسیار پیچیده را می بینیم ، اما شبیه یکدیگر هستیم ، با بازی برد پیت و ادوارد نورتون. نورتون نقش مردی را بازی می کند که از کار روحانی خود ناراضی است و با تایلر داردن ، صابون ساز با بازی برد پیت ، “باشگاه مبارزه” تشکیل می دهد. او بسیار عاشق او و زنی به نام مارلا سینگر (هلنا بونهام) است.

Fight Club که در سال 1999 منتشر شد ، مورد تحسین منتقدان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و اگرچه یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 بود ، اما مطمئناً در صدر لیست بهترین فیلم های ترسناک ، درام های جنایی و به ویژه فیلم های روانی قرار گرفت. تریلر.

1. سکوت بره ها (سکوت برده)

تکه های روانشناسی

“American Psychic” یک قاتل زنجیره ای دارد ، در آغاز ، ما یک روایت روانشناختی منحصر به فرد را مشاهده می کنیم و فتنه حس ششم فراموش نشدنی است. تنها یک فیلم ، مانند سکوت برده ها ، می تواند هر سه فیلم را در خود جای دهد.

این فیلم همراه با تصویری سرگرم کننده از جودی فاستر و آنتونی هاپکینز ، داستان کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) ، کارآموز جوان FBI را روایت می کند که توسط جک کرافورد تعیین شده است تا با هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) صحبت کند. این فیلم جوایز متعددی را از آن خود کرد: بهترین فیلم ، بهترین بازیگر مرد ، بهترین بازیگر زن ، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی.

سکوت برده ها ، به کارگردانی جاناتان دمی در سال 1991 ، مورد تحسین منتقدان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و اگرچه یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 بود ، اما مطمئناً در لیست بهترین فیلم های جنایی و جنایی جنایی قرار گرفت. درام و به ویژه تریلرهای روانشناختی. دارای رتبه بالایی است

چه فیلمهای دیگری را در این لیست فهرست می کنید؟


تکنیک های فعلی که از ویجیاتو آمده است را بیاموزید (دریافت کنید ، دریافت کنید):

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما