به‌روزرسانی‌های زنده کووید: 2 سال پس از اعلام همه‌گیری، WHO خواستار تداوم هوشیاری است

[ad_1]

تصویرپوشیدن ماسک صورت در هنگ کنگ در روز سه شنبه.  دو سال پس از اعلام همه‌گیری، این شهر بدترین شیوع خود را تجربه می‌کند.
اعتبار …دیل دی لا ری/ خبرگزاری فرانسه-پرس-گتی ایماژ

سازمان جهانی بهداشت، که اغلب به دلیل کندی در اعلام این همه گیری در سال 2020 مورد انتقاد قرار می گیرد، اکنون – دو سال بعد از اعلام آن اعلامیه – می گوید که بسیاری از کشورها خیلی سریع اعلام می کنند که آن را به پایان رسانده و مراقب خود را نادیده می گیرند. .

تا زمانی که دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل آژانس، رسما شیوع ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر اعلام کرد. در اوایل عصر در 11 مارس 2020، این ویروس قبلاً شناخته شده بود که بیش از 120000 نفر را در 114 کشور آلوده کرده است و حدود 4300 کشته برجای گذاشته است.

در آن زمان هم مثل الان، آژانس، بازوی سازمان ملل متحد، تمایل داشت محتاطانه و روشمند حرکت کند. تنها پس از هفته‌ها جلسات توجیهی رسانه‌ای تقریباً روزانه، که در آن او از نزدیک به 200 کشور عضو سازمان خواست تا از طریق آزمایش، ردیابی تماس و جداسازی افرادی که ممکن است آلوده شوند، ویروس را مهار کنند. تدروس این تغییر را ایجاد کرد تا بحران را یک بیماری همه گیر نامید. او سپس گفت که این کار را برای جلب توجه انجام داد، زیرا بسیاری از کشورها اعلام قبلی این گروه در مورد وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را جدی نمی گرفتند.

کار کرد.

دکتر “اولین نظر من در آن روز این بود که زمان آن فرا رسیده بود.” ژرژ بنجامین، مدیر اجرایی انجمن بهداشت عمومی آمریکا، در مصاحبه ای این هفته به یاد آورد. ما برای مدتی در یک بیماری همه گیر بودیم و لزوماً چنین رفتاری نداشتیم. ما به آن پیام نیاز داشتیم تا آن را از منظر جهانی شروع کنیم.»

آن شب، برادوی پرده های خود را در سال 2020 بست و NBA فصل خود را پس از مثبت شدن تست یک بازیکن به حالت تعلیق درآورد. بازارهای سهام سقوط کردند. مدارس و دانشگاه ها، مشاغل و ادارات درهای خود را بسته اند. و بازیگر تام هنکس اعلام کرد که او و همسرش ریتا ویلسون به این ویروس مبتلا شده اند. رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ مرزهای ایالات متحده را به روی اکثر مسافران قاره اروپا بست. تعداد شناخته شده در ایالات متحده در آن روز به 1263 مورد و 37 مرگ رسید. به زودی این کشور کانون جهانی همه گیری خواهد شد.

دو سال بعد، ایالت‌های آمریکا و بسیاری از کشورها عجله دارند تا اقدامات احتیاطی بهداشت عمومی را کنار بگذارند، آزمایش‌ها را کاهش دهند و محدودیت‌ها را لغو کنند و به کاهش سریع افزایش Omicron اشاره کردند – و WHO می‌گوید: نه چندان سریع.

در چندین انجمن این هفته، آژانس خواستار تداوم هوشیاری، به ویژه در مورد نابرابری ها شد. بازوی منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در قاره آمریکا در یک به روز رسانی واضح در مورد تهدیدی که این ویروس همچنان ایجاد می کند، گفت که نیمکره غربی با کمتر از 13 درصد جمعیت جهان، 63 درصد از کل موارد جدید کروناویروس شناخته شده را در دو مورد اول گزارش کرده است. ماه های 2022

“این ویروس هر بار ما را فریب داده است.” دکتر. بنیامین گفت “به همین دلیل آنها به اندازه کافی محتاط هستند.”

این آژانس ماه ها تلاش کرده است تا کشورهای عضو ثروتمندتر خود را از رقابت بسیار جلوتر از بقیه باز دارد. در ماه اوت، WHO به دنبال توقف تزریق واکسن‌های تقویت‌کننده برای آزاد کردن دوز واکسن برای میلیاردها نفری بود که هنوز در کشورهای فقیرتر واکسینه نشده‌اند، به استثنای افراد دارای نقص ایمنی. تا روز سه‌شنبه آژانس حمایت گسترده‌تری از برنامه‌های تقویت‌کننده ارائه نکرد.

اعتبار …Yonhap/EPA، از طریق Shutterstock

به دنبال آن روز چهارشنبه، توصیه جدیدی مبنی بر گسترش چشمگیر عرضه کیت های خودآزمایی در کشورهای فقیر، که آزمایش حرفه ای می تواند بسیار گران باشد، به دنبال داشت.

دکتر “این کار توانایی ما را برای دیدن کجای ویروس کووید-19، نحوه گسترش و تکامل آن مهار می کند.” تدروس از کمیاب بودن آزمایش در کشورهای فقیر گفت.

اما اگر تلاش های Covax، برنامه جهانی توزیع واکسن کروناویروس، راهنما باشد، ممکن است ماه ها طول بکشد تا ابتکار آزمایش پیشرفت زیادی کند. بر اساس پروژه دنیای ما در داده ها در دانشگاه آکسفورد، تنها 14 درصد از مردم کشورهای کم درآمدی که کوواکس قرار است بیشتر به آنها کمک کند، دوز دریافت کرده اند.

با بیش از 10 میلیون مورد جدید کروناویروس گزارش شده در هفته گذشته – تقریباً مطمئناً کم شمارش شده است، زیرا نرخ آزمایش به طور قابل توجهی کاهش یافته است – بزرگترین چالش WHO در حال حاضر مانند دو سال پیش است: جلب توجه کشورهای عضوی که کار آن را تأمین مالی می کنند. هشدارها

دکتر دکتر “همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده است.” تدروس روز چهارشنبه گفت: “و هیچ جا تمام نمی شود تا زمانی که همه جا تمام شود.”



[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما