حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا؛ آیا طلا و سکه ارزان تر می شوند؟

[ad_1]

فرارو- اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به اتحادیه‌های طلا، جواهر و پلاتین در خصوص قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرد که به دلیل اجرایی شدن قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، طلا و جواهر و پلاتین قبول می‌شود. از مشتریان

به گزارش فرارو، بر اساس این اطلاعیه اتاق اصناف سازمان امور مالیاتی کشور طی ابلاغیه ای اعلام کرد که بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده مقرر شده است. ”

بنابراین، اکنون همه طلا، جواهرات یا پلاتین می خرند، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداختی شامل وزن کالا می شود. یعنی هر چه طلای خریداری شده سنگین‌تر باشد، مالیات آن نیز افزایش می‌یابد، اما با اجرای قانون جدید که از 13 دی ماه شروع می‌شود، دیگر مالیات بر وزن کالا اخذ نمی‌شود و خریدار دریافت خواهد کرد. فقط 9% مالیات بر دستمزد پرداخت می کند و سود فروشنده را پرداخت می کند که هزینه خرید کالا را کاهش می دهد.

حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا؛  آیا طلا و سکه ارزان تر می شوند؟تاثیر معافیت مالیات بر ارزش افزوده بر بازار
محمد کشتی، صدای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفتگو با فرارو وی با توجه به اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده به نفع جامعه است، گفت: قبلا 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از همه ارقام اخذ می شد و مردم باید این مبلغ را پرداخت می کردند، اما اکنون این مالیات فقط برای دستمزد و سود است. در نظر داشته باشید که میزان مالیات پرداختی برای خرید و فروش طلا کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه این امر به افزایش تقاضای بازار کمک می کند، گفت: با این اصلاحات در قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا، هزینه خرید طلا برای مردم کاهش می یابد و این تصمیم باعث افزایش تقاضا در بازار می شود. بنابراین، این مشکل. باید خوب در نظر گرفته شود

کشتی آرای در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر تبعات اجرای این قانون بر بازار طلا، علاوه بر کاهش هزینه کلی خرید طلا و افزایش رونق بازار، تصریح کرد: در چنین شرایطی قبل از اصلاح قانون، مالیات بر ارزش افزوده اعمال می شود. کل خرید طلا قبلاً حاصل می شد، اما اکنون فقط از دستمزد و سود برداشت می شود، اکنون در چنین شرایطی از جذابیت خرید آب و طلای مستعمل نیز کاسته می شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در گذشته به ویژه زمانی که قیمت طلا بالا می رفت، خرید طلای مایع با استقبال مردم مواجه می شد زیرا هیچ مالیات و کارمزدی برای خرید آن وجود نداشت، زیرا سود آن بسیار بیشتر از این بود. خرید طلا.” سکه است اما اکنون که مالیات بر ارزش افزوده از قیمت کل حذف شده است، البته خرید طلای مایع، طلای مستعمل و حتی سکه، ضمن خرید طلا و مصنوعات کاهش می یابد. افزایش خواهد یافت.

فعالان بازار طلا با اشاره به اینکه صنعت طلا در کشور با این قانون می تواند با رونق مناسبی روبرو شود، ادامه داد: با توجه به اینکه طی چند سال گذشته بسیاری از تولیدکنندگان طلا و جواهر در کشور به دلیل افزایش قیمت طلا، قدرت خرید مردم را کاهش داده و وجود دارند. رکود تورمی در کشور با تعطیلی و ورشکستگی مواجه شد، اما اکنون که هزینه خرید طلا به طور کلی کاهش یافته است، مسلم است که تقاضا برای طلا افزایش یافته و کارگاه‌های تولید طلا می‌توانند برای بازگرداندن چرخه تولید بازگردند.

کشتی آرای گفت: قیمت طلا اکنون تحت تاثیر دو عامل اصلی است، اول اینکه قیمت طلا و سکه تحت تاثیر نرخ ارز در بازار داخلی و در جاهای دیگر متاثر از قیمت جهانی طلا است. با توجه به نوسانات بازارهای داخلی و خارجی، حتی برای ثانیه هم نمی توان بازار را پیش بینی کرد، بنابراین با توجه به نرخ جهانی ارز و وضعیت قیمت طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی مشخص می شود.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما