سفر سکته مغزی در تعطیلات کرونا

[ad_1]

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آمار تردد مسافران در دوران محدودیت کرونا را منتشر کرد، به گفته مسافران زمانی که تعطیلات کرونا مورد حمله قرار گرفت، اما متوقف نشد و استان شمالی با بیشترین کاهش ورود و خروج مسافر در قرنطینه است. 15 روزه گرفتند.

به گزارش دنیای اقتصاد، پس از پیک شیوع کووید 19 در سراسر کشور و وضعیت قرمز در تمام استان های کشور، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا تردد بین استان ها را ممنوع و تعداد افراد قرنطینه را کاهش داد. شامل ایام نوروز، در قرنطینه استانی قرار می گیرد.

با توجه به اینکه پیش از این خانواده ها با درخواست مرخصی کرونا شرایط و آمادگی برای تردد بین استانی را فراهم می کردند، با اعمال محدودیت های جدید و قرنطینه 15 روزه سفر که با جریمه های سنگین همراه بود، ویس.

بررسی ها نشان می دهد که به دلیل این قرنطینه 15 روزه، تردد بین استانی نسبت به دو هفته قبل از اعمال ممنوعیت 34 درصد کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل حذف سفرهای تفریحی در روزهای ممنوعیت بوده است. بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، در دوران ممنوعیت تردد، میانگین تردد روزانه بین استان ها معادل یک میلیون و 52 هزار دستگاه خودرو بوده که نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش داشته است.

آمارهای ارائه شده توسط این سازمان نشان می دهد میزان تردد روزانه قبل از شروع ممنوعیت و همچنین نسبت به سال گذشته به طور میانگین حدود یک میلیون و 600 هزار تردد بوده که نشان از کاهش سفرهای بین استانی در دوران محدودیت کرونا دارد. بازار را سکته کنید، اما سفر را به طور کامل تمام نکنید.

این سازمان همچنین آمار کل تردد خودروهای بین استانی طی دو هفته ممنوعیت سفر را بر اساس برآورد 14.7 میلیون تردد بین استانی در سراسر کشور منتشر کرد که با توجه به بازگشت خودروها، بیش از 7.5 میلیون خانوار در این مدت قرنطینه، 15 روز بین استان ها رفت و آمد کردند.

بر اساس این آمار، دو استان گردشگری شمالی مازندران و گیلان بیشترین کاهش را در مجموع تردد ورودی و خروجی به استان داشته اند که در مقایسه با دو هفته قبل از کاهش محدودیت سفر به ترتیب 53 و 49 درصد بوده است. ، با میانگین حدود 600 هزار خانواده به این دو استان شمالی سفر کرده اند.

استان‌های قم، قزوین و گلستان که یکی از پرترددترین استان‌های کشور محسوب می‌شوند، در قرنطینه ۱۵ روزه سفرهای بین استانی نسبت به دو هفته قبل از اعمال محدودیت‌ها، با کاهش ترافیک ورودی و خروجی همراه شدند. ، با مجموع نزدیک به 1.6 میلیون خانه نردبانی که در طول دو هفته تعطیلات کرونا در سه استان سفر می کند.

با توجه به محدودیت سفرهای بین استانی از سوی ستاد مدیریت مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا، با وجود کاهش چشمگیر تردد خانوارها و سکته‌کردن بازار سفرهای تفریحی، پیش‌بینی می‌شود این روند نزولی کاهش یابد. سنگین تر و کاهش یافته تر 70% را فشار دهید.

اگرچه برای کاهش شیوع کرونا و جلوگیری از ظهور مجدد کووید-19 در کشور با ادامه روند ممنوعیت تردد بین استانی، می توان این روند نزولی سفر به ویژه گردشگری تفریحی را افزایش داد، اما با توجه به حداکثر شدن. آسیب رساندن به بازار گردشگری و سایر کشورها ترویج گردشگری داخلی با استفاده از دو روش عاقلانه سفر و امکان احیای بازار گردشگری که منجر به تعطیلی بسیاری از مشاغل و به خطر افتادن مشاغل در این بخش می شود، قابل ارتقا است.

بحران کرونا در کشور بیشترین آسیب را به بخش گردشگری و صنایع دستی وارد کرد و این ممنوعیت بازار را در کمای اقتصادی و اشتغال قرار داد. لذا متولیان گردشگری با همکاری ستاد مبارزه با مفاسد کرونا و سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط می‌توانند با توجه به تجربیات سایر کشورها در احیای گردشگری، دستورالعمل‌های بهداشتی کامل را اعمال کنند، ابتدا می‌توان به افراد توصیه کرد سفرهای کوتاه مدت در استان داشته باشند و سپس شرایط را تغییر دهند. سفر در ایام کرونا تبدیل به یک تور طبیعت گردی می شود و در فضایی پاک و باز می تواند گردشگری روستایی، گردشگری کشاورزی و سفر با خانه های سیار (کمپ ها و کاروان ها) را تقویت کند که نه تنها به خانواده ها امکان سفر می دهد، بلکه طراوت و رشد می بخشد. بازارهای گردشگری محلی و ایجاد درآمد و اشتغال در جوامع بومی و محلی.

در کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن، چین و تایلند که از مقاصد گردشگری در سراسر جهان هستند، سود دریافتی از این مکان ها تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی و به دلیل رکود بین المللی گردشگری به دلیل ممنوعیت سفر و خسارات هنگفت دارد. این بازار برای جبران خسارات و احیای گردشگری باعث تشویق و ترویج سفرهای داخلی شده و برای جذب شهروندان به سفرهای داخلی، تسهیلات زیادی را برای شهروندان و فعالان این حوزه و پیشگیری کامل فراهم کرده است. سفر را متوقف کنید

در ایران اگرچه اعمال محدودیت‌ها ضروری است، اما با بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها و برنامه‌ریزی مسئولانه و همکاری همه دستگاه‌های دولتی ذیربط در منطقه و بخش خصوصی، می‌توان سفری ایمن را با رعایت کامل انجام داد. پروتکل های بهداشتی در طبیعت و روستاها و پرداخت حداقل غرامت برای خسارت وارده به بازار گردشگری به ویژه بازارهای گردشگری داخلی و محلی.

مسافرت رفتن

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما