طرز تهیه انار مسقطی; خوشمزه ای اییزی

[ad_1]

مجله افق : مسقط یک دسر خوشمزه و ساده است که در ایران و ترکیه طرفداران زیادی دارد. مسقطی که معمولا یک دسر ژله مانند است به عنوان دسر و همراه با چای مصرف می شود. خاستگاه مسقطی در ایران به شهر لار در استان فارس برمی گردد و به همین دلیل مسقطی لاری خوشمزه به یکی از خوشمزه ترین و مهم ترین سوغاتی های شیراز تبدیل شده است.

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

افزودن هر طعمی به این مسقطی می تواند آن را متفاوت و جذاب کند. در این مطلب طرز تهیه انار مسقطی را می خوانید.

جزء

  • آب انار تازه: 1.5 لیوان دسته فرانسوی
  • انار پوست کنده: نصف لیوان ساقه فرانسوی
  • شکر: 1/4 فنجان ساقه فرانسوی
  • نشاسته گندم: 3 قاشق غذاخوری
  • گل رز: 1 قاشق چایخوری
  • کره: نصف قاشق چایخوری
  • انار برای تزئین: 1 قاشق غذاخوری
  • پسته یا خلال پسته یا هر نوع مغز: به مقدار لازم (اختیاری)

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه

مرحله اول: طرز تهیه مسقطی انار مخلوط نشاسته گندم با آب سرد است. سپس مخلوط آب و نشاسته را از صافی یا صافی رد کنید تا محلولی شفاف و یک دست شود. تابه را روی گاز بگذارید و سپس مخلوط آب انار و نشاسته را بگذارید و آب را اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و مدام روی آتش هم بزنید تا شکر در مواد حل شود.

مرحله دوم: در این مرحله از طرز تهیه مسقطی انار باید حرارت را کم کنید و مواد را مدام هم بزنید. بعد از مدتی مواد شروع به غلیظ شدن می کند. هم زدن مسقط در این مرحله بسیار مهم است و اگر آن را به درستی مخلوط نکنید، می توان مواد را شلیک کرد.

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

سطح جمع: وقتی انار بعد از حدود نیم ساعت از آماده شدن مسقطی غلیظ شد و حالت تفاله پیدا کرد، گلاب را به آن اضافه می کنیم. گل رز معمولا در مسقط استفاده می شود، اما اگر بوی گل رز را دوست ندارید، می توانید آن را حذف کنید. بعد از افزودن گلاب به دسر شب یلدا با انار، باید دوباره مواد را در حرارت هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله 4: برای تهیه مسقطی انار باید مواد را تا حدی هم بزنید که سفت و کمی سخت به هم بزنند. پس از افزودن گل رز و زمانی که دسر کمی سفت شد، کره را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. وقتی یک قاشق از مواد را بردارید دسر آماده است، موقع ریختن نباید به راحتی پایین بیاید.

حدود 1 ساعت طول می کشد تا دسرهای مسقطی در شب یلدا به این غلظت برسند. سپس باید کف تابه را خاموش کنید. برای تهیه این مسقطی می توانید آن را در قالب تهیه کنید یا لقمه کوچکی از مسقطی تهیه کنید. از آنجایی که انار مسقطی شب یلدا کمی سفت است، می‌توانید از قیف پلاستیکی برای ریختن مواد داخل قارچ‌ها استفاده کنید.

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

مرحله 5: بهتر است مسقطی را قبل از ریختن در قالب کمی چرب کنید. سپس مواد را در قیف پلاستیکی ریخته و قالب کوچک یا بزرگ مورد نظر را پر کنید. در نهایت پس از پر کردن مواد داخل قالب با چاقو، سطح دسر صاف می شود. بعد از پر کردن قالب باید حدود 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را بگیرد سپس به شکل دلخواه برش دهید. در آخر می توانید مسقط را با دانه های انار یا خلال پسته تزئین کنید. همچنین می توانید بعد از تهیه مسقطی و قبل از قرار دادن آن در قالب از دانه های انار یا پسته استفاده کنید.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما