فهرج با وجود تاریخ صادرات لغو می شود

[ad_1]

بر اساس گزارش ها باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام رضا آقا ملایی امام جمعه شهرستان فهرج در خطبه این هفته همگان را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: شهرستان فهرج با تولید بیش از بیش از آن سومین تولیدکننده خرما در استان است. 30000 تن خرما. یک سال.

وی با بیان اینکه خرمای فهرج مضافتی و یکی از مرغوب ترین ارقام خرما صادر شده به 6 کشور جهان است، اضافه کرد: اما اکنون کشاورزان دو مشکل اساسی دارند، خشکسالی و کمبود آب هستند که می طلبد مسئولان به موضوع پژمردگی خوشه خرما رسیدگی کنند.

وی گفت: موضوع دوم قیمت است تاریخ به دلیل بالا بودن هزینه های کارگری، هزینه های کود، هرس درختان، هزینه گرده افشانی، هزینه های کارتن و هزینه حمل و نقل، قیمت خرما باید قیمت فعلی باشد.

امام جمعه فهرج گفت: مسئولان باید چاره ای بیندیشند، یکی بحث صادرات و خرید تعاونی ها از کشاورزان و جبران قیمت خرما است که به نفع کشاورزان و مصرف کنندگان است. مصرف در حالت و حذف دلالان و به عنوان واسطه.

حجت الاسلام آقا ملایی می افزاید: اگر ادب در گفتار، در رفتار و عمل لازم است، به طریق اولی لازم است، معبد امام هم همین است.

وی گفت: وقوع عاشورا نشان می دهد که زن در حاشیه تاریخ نیست، زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد، برای ذلت و ذلت، ننگ داغی بر پیشانی آنها زده می شود و پیروزی آنها به شکست تبدیل می شود. ، این اثر زینب کبری است.

حجت الاسلام آقا ملایی تصریح کرد: آنچه هنوز در بیانیه زینب کبری وجود دارد و اکنون در اختیار ماست، عظمت حرکت زینب کبری را نشان می دهد. خطبه به یاد ماندنی زینب کبری (س) در بازار کوفه که نه یک سخنرانی معمولی بود و نه تفسیر معمولی از یک شخصیت بزرگ، تحلیل بزرگی از وضعیت جامعه مسلمانان در آن زمان بود که به بهترین وجه بیان می شود. کلمات و عمیق ترین و غنی ترین معانی آنها.

خطیب جمعه فهرج گفت: حضرت با قدرت سخن گفت، با این سخنان محبت آمیز، حتی در شرایط سخت، بر خلاف آن دسته از مستمعین که در مقابل حضرت زینب (س) می نشستند، سلام می کردند، گوش می دادند، حضرت مثل این بود که در این باره خطبه می کرد; نه، برخی از دشمنان مسلح عقب نشینی کرده بودند، اما او خیلی خوب صحبت می کرد. او یک زن تاریخ است.

خطیب جمعه فهرج گفت: شهرستان فهرج سالانه بیش از 30 هزار خرما تولید می کند. سومین تولیدکننده خرما است. کشاورزان هر سال سخت کار می کنند. کارگزاران سود را در وسط قرار می دهند.

وی گفت: قدرت این ملت در موشک و توپ و تانک و هواپیما و سلاح نیست. این لازم است، ما باید خدا را ستایش کنیم. اما قدرت این ملت در ایمان آنهاست. مایه قوت دولت اسلامی و امت اسلام ایمان است.

حجت الاسلام آقا ملایی گفت: اما مسلمانان جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای در دیدار با هیئت دولت سیزدهم در 15 شهریور 1400 نکات بسیار مهمی را در حوزه فرهنگ مطرح کردند و برخی نیازهای مثبت را به عنوان نقشه راه مطرح کردند. دولت جدید را در نظر گرفت. احتیاط بیانیه نشان می دهد که شرایط فرهنگی قبلی برای رهبری مساعد نبوده و ایشان انتقاد پذیر بوده اند. فراخوان او برای بازسازی عرصه فرهنگ اگرچه خطاب به دولت بود، اما خطاب به همه فعالان عرصه فرهنگ به ویژه ائمه جمعه بود.

او گفت: رهبر انقلاب ایشان علاوه بر بیانیه ها گفتند: در بحث فرهنگ و رسانه فکر می کنم ساختار فرهنگی کشور نیازمند بازسازی انقلابی است. ما با ساختار فرهنگی کشور مشکل داریم. و یک حرکت انقلابی لازم است. البته نهضت انقلابی یعنی عاقل و مدبر. انقلابی بودن به معنای حرکت بدون هدف و حرکت بدون هدف نیست.

انتهای پیام/ح

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما