فواید روغن بادام برای پوست

[ad_1]

نوع
دو نوع روغن بادام وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند:

روغن بادام تلخ: بوی نامطبوعی دارد و گاهی در صابون ها، رایحه درمانی و ماساژ درمانی استفاده می شود، اما در صورت بلعیدن سمی است.

روغن بادام شیرین: استخراج شده از بادام شیرین که معمولاً به عنوان محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.
فواید روغن بادام برای پوست
استفاده از روغن بادام
چه آن را در اسموتی ها بنوشید و چه از آن به عنوان بخشی از برنامه مراقبت و زیبایی روزانه خود استفاده کنید، روغن بادام به لطف آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی آن بسیار مفیدتر است. روغن بادام شیرین به عنوان یک روغن خالص در فروشگاه های آنلاین موجود است و همچنین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از مو یافت می شود، از جمله:

• صابون
• لوسیون
• بدن خود را کره بمالید
• بالم لب
شامپو نرم کننده
• شامپو بدن
• سرم روشن کننده
• پاک کننده چاودار

روغن بادام شیرین برای مو بسیار مناسب است. خواص روان کنندگی روغن بادام به ترمیم موهای آسیب دیده، فر و رشد مو کمک می کند.

غذا
روغن بادام سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم و پروتئین است که فواید متعددی برای سلامتی دارد. برخی از مفیدترین مواد مغذی موجود در روغن بادام شیرین عبارتند از:

1. ویتامین A
مانند ویتامین A، روغن بادام می تواند پوست را درخشان کند. ویتامین A (رتینول) برای جلوگیری از آکنه شناخته شده است و برای حفظ درم و اپیدرم – دو لایه بالای پوست، مرطوب و سالم مفید است. ویتامین A همچنین تولید سلول های جدید پوست را تحریک می کند، به حفظ سلامت پوست کمک می کند و خطوط ریز را کاهش می دهد.

. ویتامین دی
ویتامین D – “ویتامین آفتاب” – برای سلامت پوست و مو مفید است. مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند منجر به خشکی پوست، ریزش مو، تأخیر در بهبود زخم و برخی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس شود.

هنگامی که روغن بادام غنی از ویتامین D به صورت موضعی روی پوست استفاده شود، می تواند به کاهش رشد باکتری ها و از بین بردن آکنه قرمز و التهاب کمک کند. همچنین برای کاهش علائم درماتیت و جلوگیری از ریزش مو مفید است.
فواید روغن بادام برای پوست
3. ویتامین E
روغن بادام یکی از بهترین منابع ویتامین E است – یک آنتی اکسیدان قوی که از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر که با بسیاری از بیماری های مزمن و پیری مرتبط هستند، محافظت می کند. روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین E در صورت استفاده موضعی شناخته شده است – برای جای زخم، آسیب های ناشی از نور خورشید را التیام می بخشد و علائم پیری را کاهش می دهد.

4. مواد معدنی
روغن بادام سرشار از مواد معدنی مفید برای پوست و سلامت عمومی از جمله منیزیم، کلسیم، پتاسیم و روی است. به خصوص روی که برای از بین بردن آکنه مفید است. منیزیم به جلوگیری از تجمع کلسیم در پوست سر کمک می کند، شوره سر و پوست خشک و پوسته پوسته را کاهش می دهد و همچنین به رشد مو کمک می کند.

5. اسیدهای چرب امگا
اسیدهای چرب امگا برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. آنها به عنوان بلوک ساختمانی اساسی پوست عمل می کنند و آنتی اکسیدان هایی را برای جلوگیری از پیری زودرس فراهم می کنند.

روغن بادام حاوی ترکیب اسید چرب متعادل و حاوی 30٪ اسید لینولئیک است – یک اسید چرب ضروری امگا 6 که منجر به حفظ رطوبت بهتر می شود، که برای حفظ رطوبت و سلامت پوست ضروری است.

چه روغن بادام بخورید و چه آن را مستقیماً روی پوست بمالید، اسیدهای چرب موجود در آن به سلامت پوست شما کمک می کند و بدون در نظر گرفتن نوع و سن پوست، جوان تر و سالم تر به نظر می رسید.
فواید روغن بادام برای پوست
6. ویتامین K
اگر علائم کشش، رگهای عنکبوتی و جای زخم روی پوست خود دارید، روغن بادام می تواند ظاهر شما را کاهش دهد زیرا حاوی ویتامین K است. این ماده مغذی ناشناخته نقش مهمی در سلامت پوست دارد.

ویتامین K موجود در روغن بادام با تقویت مویرگ های بدن و کاهش احتباس مایعات در چشم، ظاهری جوان و زیبا به آن می بخشد. ویتامین K همچنین برای کاهش قرمزی پوست و کاهش التهاب پوست حساس شناخته شده است.

هشدار: آلرژی
اگر به آجیل و لوبیا حساسیت دارید از روغن بادام استفاده نکنید. روغن بادام حاوی مواد حساسیت زا است و در صورت مصرف یا استفاده موضعی می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود.

مزیت – فایده – سود – منفعت
در ادامه به برخی از فواید روغن بادام برای بیماری های پوستی و پوستی اشاره شده است.

درمان مشکلات پوستی
روغن بادام یک مرطوب کننده (مرطوب کننده) و نرم کننده (صاف کننده پوست) است، فواید آن آن را به یک انتخاب محبوب برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست تبدیل می کند. غیر تحریک کننده و ملایم، برای پوست های حساس بی خطر است. روغن بادام سال هاست که برای درمان بیماری های پوستی ناخوشایند مانند پسوریازیس و اگزما به صورت دارویی استفاده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که در درمان درماتیت، از بین بردن سوزش، التهاب، قرمزی و خارش پوست موثر است. روغن بادام به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن می تواند برای پوست های مستعد آکنه استفاده شود و به کاهش قرمزی و التهاب کمک می کند.

برخی افراد از روغن بادام به عنوان مرطوب کننده روزانه استفاده می کنند. به دلیل خاصیت نرم کنندگی، رنگ پوست را بهبود می بخشد.
فواید روغن بادام برای پوست
جای زخم را کاهش دهید
معمولاً پس از بهبود زخم پس از جراحت یا پس از جراحی روی پوست باقی می ماند. در طب آیورودا و باستان چین، از روغن بادام برای تسکین زخم ها و کاهش التهاب پوست استفاده می شود. شواهد و تجربیات بالینی نشان می دهد که روغن بادام به کاهش جای زخم پس از جراحی کمک می کند.

گفته می شود این روغن دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش بافت اسکار کمک می کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات اثر آن بر کاهش اسکار پس از جراحی مورد نیاز است.

روغن بادام یک درمان طبیعی محبوب برای کمک به حفظ پوستی زیبا و صاف است و برخی افراد از آن برای کاهش جای جوش روی صورت استفاده می کنند.

علائم کشش روی پوست را از بین می برد .گرفتن
هنگامی که بدن رشد سریعی را تجربه می کند – مانند بلوغ یا بارداری – این کشش باعث می شود پوست به کلاژن و الاستین آسیب برساند. با بهبود ظاهر پوست، علائم کشش روی بدن ظاهر می شود. تحقیقات نشان می دهد که روغن بادام نه تنها می تواند از ایجاد کشیدگی روی شکم در زنان باردار جلوگیری کند، بلکه خارش ناشی از ترک های پوستی را کاهش داده و پوست را بهبود می بخشد.

مطالعات انجام شده بر روی زنان باردار نشان داده است که روغن بادام کم می تواند باعث ایجاد علائم کشش شود، زمانی که به طور مستقیم روی پوست استفاده شود. اگر از قبل ترک‌های پوستی دارید، ماساژ منظم روغن بادام روی پوست ظاهر را کاهش داده و پوست را نرم و لطیف می‌کند.
فواید روغن بادام برای پوست
آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد
آیا زمان زیادی را زیر نور خورشید می گذرانید؟ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می تواند باعث پیری زودرس و ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره روی پوست شود. تحقیقات نشان می دهد که روغن بادام در کاهش روند پیری ناشی از آسیب نور خورشید موثر است.

روغن بادام یک سد موثر برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV است. ویتامین E موجود در روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب سلولی ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.

مطالعات بالینی کوچک نشان می دهد که ضد آفتاب های حاوی روغن بادام با SPF 15 با سایر ضد آفتاب های تجاری SPF 15 قابل مقایسه هستند.

مالیدن روغن بادام روی صورت و بدن با کرم ضد آفتاب مناسب می تواند از آسیب نور خورشید و پیری زودرس جلوگیری کند تا پوست جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.
فواید روغن بادام برای پوست
موهای سالم را تقویت می کند
صرف نظر از نوع مو، روغن بادام برای بهبود ظاهر و سلامت مو مفید است. روغن بادام زمانی که به شامپو اضافه می شود، می تواند ظاهری طبیعی به موهای شما بدهد و به آن کمک کند که سالم و براق به نظر برسد.

در سطح سلولی، خواص نرم کنندگی روغن بادام، به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب امگا 3، به ترمیم آسیب های مو، بازگرداندن رطوبت و قابلیت ارتجاعی کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از روغن بادام به طور مستقیم بر روی پوست سر می تواند به معکوس کردن علائم ریزش مو کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای اثبات تأثیر آن بر تقویت رشد مو مورد نیاز است.

اگر خارش، قرمزی روی پوست سر یا شوره سر دارید، استفاده از روغن بادام به طور مستقیم روی پوست سر می تواند در کاهش التهاب و کاهش پوست تحریک شده موثر باشد. آیا با موهای مجعد روبرو هستید؟ افزودن مقدار کمی روغن نخود به انتهای مو می تواند مو را آبرسانی کند.

نحوه استفاده از روغن بادام برای مو
روغن بادام شیرین را روی پوست سر بمالید و به آرامی از ریشه تا نوک سر ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه یا بیشتر بماند (در صورت تمایل می توانید یک شب آن را ترک کنید).

خطر
استفاده از روغن بادام شیرین به طور کلی برای همه افراد دارای مو و پوست بی خطر است. افرادی که به آجیل و لوبیا حساسیت دارند نباید از روغن بادام استفاده کنند، زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود. افرادی که پوست مستعد آکنه دارند باید از مالیدن مستقیم روغن بادام اجتناب کنند، زیرا می تواند منافذ را مسدود کند.

آخرین کلمه
روغن بادام شیرین نه تنها به پاکسازی و آبرسانی پوست و مو کمک می کند، بلکه معمولاً به عنوان پاک کننده آرایش طبیعی و پاک کننده صورت نیز استفاده می شود. این یک روغن پایه محبوب برای مخلوط کردن با روغن‌های ضروری است و اغلب توسط ماساژورها به دلیل عطر ملایم آن و شاداب کردن پوست استفاده می‌شود.

این روغن محبوب را می توان از داروخانه ها یا در لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت شخصی در فروشگاه ها و آنلاین خریداری کرد.

منبع: verywellhealth

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما