مایکروسافت ویندوز 11 SE را برای رقابت با سیستم عامل کروم راه اندازی کرد

[ad_1]

مایکروسافت امروز در یک رویداد از نسخه جدید ویندوز 11 برای دانش آموزان و مدارس رونمایی کرد. این سیستم عامل که Windows 11 SE نامیده می شود، به طور خاص برای لپ تاپ های ارزان قیمت استفاده می شود و تلاش دیگری از طرف ردموندی ها برای رقابت با سیستم عامل کروم است.

در سال های اخیر، سیستم عامل کروم و کروم بوک ها در بازار، به ویژه در زمینه آموزش، بسیار محبوب شده اند. بازارهایی که مایکروسافت هنوز نتوانسته در آن ها خوب عمل کند. در گذشته، ردموندی ها به دنبال ورود به بازار با S Mode یا همان S Mode ویندوز 10 بودند، اما موفق نشدند.

اکنون این شرکت رویکرد متفاوتی با ویندوز 11 SE و تقریباً مشابه ویندوز 10 ایکس در پیش گرفته است. سیستم عامل جدید مایکروسافت فقط برای دستگاه های جدیدتر و ارزان تر در دسترس است و برنامه های سازمانی مانند مرورگر اج، آفیس و سرویس های مایکروسافت بهینه شده اند، اما کاربران به برنامه های مایکروسافت محدود نخواهند شد.

ویندوز 11 SE

مدیر آموزش بازاریابی مایکروسافت پیج جانسون از پشتیبانی سیستم عامل جدید Redmondians برای برنامه های شخص ثالث خبر داد:

Windows 11 SE همچنین از برنامه‌های شخص ثالث مانند زوم و کروم پشتیبانی می‌کند، زیرا ما می‌خواهیم به مدارس این امکان را بدهیم که از ابزارهایی استفاده کنند که برای آنها بهتر است.»

به طور کلی تغییرات ویندوز 11 SE نسبت به نسخه استاندارد قابل مشاهده نیست. ردموندی ها به مدت 18 ماه با معلمان و دانش آموزان کار کرده اند تا بازخورد سیستم عامل ها را دریافت کنند تا بتوانند لپ تاپ های ویندوزی ارزان قیمت را مدیریت کنند. این همکاری به برنامه اجازه می دهد همیشه در حالت تمام صفحه اجرا شود و مایکروسافت لایه اسنپ را از این نسخه حذف کرد.

ویندوز 11 SE

بخش ویجت ویندوز 11 نیز در نسخه SE وجود ندارد، زیرا مایکروسافت می گوید که باعث ایجاد اختلال در محیط آموزشی می شود. مایکروسافت اج از افزونه کروم در این سیستم عامل پشتیبانی می کند، ویژگی که به طور پیش فرض در ویندوز 11 خاموش است. ویندوز 11 SE نیز به طور پیش فرض از اسناد در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه می کند و البته از حالت آفلاین نیز پشتیبانی می کند.

ویندوز 11 SE
سرفیس لپ تاپ SE

Windows 11 SE تنها بر روی لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمتی که به مدارس فروخته می‌شوند نصب می‌شود و شرکت‌هایی از Acer و Dell گرفته تا Dell و HP لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل را معرفی خواهند کرد. مایکروسافت حتی لپ تاپ Surface SE را با قیمت 249 دلار معرفی کرده است. مدل پایه این لپ تاپ از 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC و همچنین صفحه نمایش 11.6 اینچی استفاده می کند.

مایکروسافت برنامه هایی مانند تیمز، آفیس، وان نوت و ماین کرافت برای آموزش را در سیستم عامل جدید خود قرار داده است. طبق گفته ردموندیان، لپ‌تاپ‌های دارای ویندوز 11 SE از طریق کانال‌های آموزشی اواخر امسال و در سال 2022 در دسترس خواهند بود.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما