مروری بر iOS 15 و iPadOS 15 – Zomit

[ad_1]

چه آیفون 12 داشته باشید و چه آیفون 6 اس ، پرچمدار 6 سال پیش اپل ، از 20 سپتامبر (29 سپتامبر) ، iOS 15 ، جدیدترین نسخه سیستم عامل تلفن همراه این شرکت در دسترس شماست. iOS 15 و iPadOS 15 در 7 ژوئن در WWDC 2021 برای تلفن های هوشمند و تبلت های Apple راه اندازی شد و اکنون می خواهیم تغییرات بزرگ و کوچک را بدانیم. iOS 15 و iPadOS 15 را با Zomit دنبال کنید.

کدام آپدیت های iOS 15 و iPadOS 15 برای کدام گوشی ها و تبلت های اپل در دسترس است؟

سازگار با IOS 15 iPhone Tablet IPad سازگار با iPadOS 15
آیفون 13 نسل پنجم iPad Pro 12.9 اینچی
آیفون 13 مینی آیپد پرو 11 اینچی نسل سوم است
آیفون 13 پرو آیپد پرو 12.9 اینچی نسل چهارم است
آیفون 13 پرو مکس نسل دوم آیپد پرو نسل 11
آیفون 12 نسل سوم Pro 12.9 اینچ است
آیفون 12 مینی نسل اول آیپد پرو 11 اینچی
آیفون 12 پرو نسل دوم آیپد پرو 12.9 اینچی
آیفون 12 پرو مکس نسل اول آیپد پرو 12.9 اینچی
آیفون 11 آیپد پرو 10.5 اینچی
آیفون 11 پرو آیپد پرو 9.7 اینچی
آیفون 11 پرو مکس نسل نهم آیپد
آیفون XS آیپد نسل هشتم
iPhone XS Max نسل هفتم آیپد
آیفون XR نسل ششم آیپد
آیفون X
نسل پنجم آیپد
آیفون 8 نسل ششم آیپد مینی
آیفون 8 پلاس نسل پنجم آیپد مینی
iPhone 7 / iPhone 7 Plus آی پد مینی 4
iPhone 6S / iPhone 6S Plus نسل چهارم آیپد ایر
نسل اول و دوم iPhone SE نسل سوم آیپد ایر
IPod Touch نسل هفتم آی پد ایر 2

برخی از ویژگی های کلیدی که اپل در طول WWDC 2021 معرفی کرد در نسخه های فعلی iOS 15 و iPadOS 15 در دسترس نیست. به عنوان نمونه ای از قابلیت SharePlay برای به اشتراک گذاشتن جریانهای ویدیویی و موسیقی با بینندگان FaceTime در پاییز امسال در دسترس نخواهد بود. در حالی که ویژگی های جذاب کنترل جهانی استفاده از ترک پد بین iPad و MacBook هنوز به صورت بتا در دسترس نیست.

چندین ویژگی دیگر iOS 15 در حال توسعه است. به عنوان مثال ، نمای دقیق سه بعدی روی نقشه های اپل محدود به شهرهایی مانند نیویورک ، لندن ، سان فرانسیسکو و لس آنجلس است و ممکن است برای مدت طولانی در شهرهای ایران در دسترس نباشد! ویژگی VPN – نوع رله خصوصی برای کاربران سرویس iCloud Plus نیز در نسخه بتای قبلی در دسترس خواهد بود.

آیفون هوشمندتر: Siri آفلاین و Text Direct

یکی از جذاب ترین ویژگی های iOS 15 قابلیت Smart Live Text است که به شما اجازه می دهد در صورتی که iPhone یا iPad خود را بر روی هر متنی ، دست نویس یا تایپ ، قرار می دهید ، متن را از مرکز تصویر استخراج کنید. آیفون به طور ماهیتی متن را تشخیص می دهد و ویژگی های مرتبط با تحویل مانند ایمیل ، تماس یا نشانی آدرس را روی نقشه ارائه می دهد.

iPadOS 15 - متن زنده

قابلیت Live Text در تمام سیستم عامل ها موجود است. می توانید به گزینه “متن زنده” برای استخراج متن در برنامه دوربین ، Photos ، مرورگر Safari یا حتی در کادر مورد نیاز برای تایپ (فیلد متن) با ضربه طولانی و سپس فراخوانی منوی زمینه دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید متن را در تصاویر از انگلیسی ، چینی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، آلمانی ، پرتغالی و اسپانیایی ترجمه کنید.

ویژگی فوق العاده دیگر Visual Look Up نام دارد که به دستگاه اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را با شناسایی سوژه در عکس جمع آوری کند. به این ترتیب ، می توانید با ضربه زدن روی تصویر ، یک گونه سگ ، نام گوسفند یا چشم انداز معروف دریافت کنید.

iOS 15 - جستجوی غنی

Spotlight یا قابلیت جستجوی سطح سیستم در iOS 15 ، خوب به نظر می رسد. Spotlight اکنون اطلاعات بیشتری را برای جستجوهایی مانند هنرمندان ، برنامه های تلویزیونی یا مخاطبان ارائه می دهد. همچنین می توانید عکس های داخل گوشی خود را جستجو کرده و با استفاده از Live Text روی آنها پیام ارسال کنید.

دستیار دیجیتالی Siri اپل در حال حاضر تمام صداهای سفارشی را در دستگاه ها با نسخه های جدید iOS و iPadOS پردازش می کند ، که باعث افزایش امنیت و سرعت تعامل با Siri روی کاغذ می شود. برای اولین بار ، Apple Digital Assistant از دستورات صوتی آفلاین نیز پشتیبانی می کند. البته ، در حالت آفلاین ، عملکرد سیر محدودتر است و شامل یادآوری یا تغییر تنظیمات است.

iOS 15 - متن زنده

همزمان با iOS 15 ، اپل نسخه پیشرفته سرویس iCloud را با نام iCloud +راه اندازی کرد. در سرویس جدید ، ویژگی جدید Hide My Email (مخفی کردن ایمیل من) به کاربران امکان می دهد یک آدرس ایمیل موقت ایجاد کنند که به ایمیل اصلی کاربر ارسال می شود. iCloud + همچنین به شما امکان می دهد دوربین های امنیتی نامحدود را به برنامه خدمات 2 ترابایتی iCloud خود متصل کنید.

ویژگی اصلی iCloud Plus یک ویژگی شبیه VPN به نام Private Relay است که با رمزگذاری داده های خروجی و عبور ترافیک از طریق دو رله از افشای آدرس های IP ، مکان ها و فعالیت ها جلوگیری می کند. البته ، Private Relay فقط در محیط مرورگر Safari کار می کند و اجازه تغییر موقعیت را به شما نمی دهد. بنابراین ، نمی توان از آن برای رسیدگی به تحریم ها یا فیلترینگ استفاده کرد.

توجه داشته باشید که رله خصوصی هنوز در دسترس عموم نیست و به طور پیش فرض در زمان انتشار عمومی خاموش می شود.

چهره ای جدید برای سافاری

یکی دیگر از تغییرات عمده در iOS 15 نسبت به نسل قبلی در Safari اتفاق افتاد. مرورگر خود اپل در حال حاضر در سه پلتفرم iOS ، iPadOS و macOS در حال بازنگری در طراحی است. تغییرات بصری بسیار گسترده و البته حاشیه ای است به طوری که اپل به کاربران اجازه می دهد تا تعداد زیادی را خاموش کرده و به حالت قبلی بازگردند.

مرورگر Safari در iPhone به طور پیش فرض حالت “نوار برگه” را ارائه می دهد. این بدان معناست که نوار آدرس اکنون در انتهای صفحه قرار دارد و می توانید برای جابجایی بین زبانه های باز Safari ، انگشت خود را بکشید. البته ، اگر طرح جدید مورد نظر شما نباشد ، می توانید از طریق برنامه تنظیمات به راه حل قبلی بازگردید.

iOS 15 + iPadOS 15 - سافاری

Safari در iPad همچنین به شما امکان می دهد تا در نوار آدرس بکشید تا بین زبانه ها جابجا شوید ، به جز نوار آدرس در گوشه بالا ، و اپل آن را “نوار برگه فشرده” می نامد. استفاده از نوار آدرس جدید در iPad به آسانی در iPhone انجام نمی شود ، بنابراین به طور پیش فرض اپل فرم مشابهی با “نوار آدرس جداگانه” در اختیار Safari قرار می دهد.

نسخه جدید Safari ویژگی ای به نام Tab Group را ارائه می دهد و همانطور که از نامش پیداست به شما امکان می دهد با دسته بندی وب سایت ها از بهم ریختگی اجتناب کنید. این دسته بندی ها در همه دستگاه های موجود در حساب iCloud شما همگام سازی می شوند. سافاری جدید همچنین به شما امکان نصب افزونه ها را می دهد.

حالت فوکوس برای افزایش بهره وری و تمرکز بهتر

حالت تمرکز نسخه پیشرفته تری از حالت مزاحم نشوید است که به یک برنامه یا مخاطب خاص اجازه می دهد فقط در یک زمان مشخص به شما دسترسی پیدا کند. حالت های فوکوس در زمان ها یا مکان های خاصی فعال هستند ، که هر کدام دارای یک طرح منحصر به فرد برای صفحه اصلی رابط کاربر هستند.

به عنوان مثال ، اگر حالت فوکوس را برای ساعات استفاده نشده ایجاد کنید ، با فعال کردن آن می توانید اعلان های مربوط به برنامه هایی که استفاده می کنید مانند Microsoft Messenger و ایمیل کار را خاموش کنید ، یا با حالت های دیگر برای ساعات کار ، می توانید از برنامه هایی مانند توییتر و توییتر. جلوگیری از تلگرام

iOS 15 - حالت تمرکز

حالت تمرکز جدید اپل به برنامه ها اجازه می دهد بدون توجه به حالت فوکوس فعال ، هشدارهای اضطراری با حساسیت بالا را به کاربران نشان دهند. به عنوان مثال ، یکی از این موارد اضطراری می تواند برداشت وجوه از یک حساب بانکی مشکوک باشد.

اپل حالت تمرکز را برای همه دستگاه های متصل به حساب Apple ID شما اعمال می کند. بنابراین رفتار تبلیغاتی در مک بوک با iPhone یا iPad متفاوت نیست.

یک لحظه چهره کارآمدتر

با کنار گذاشتن ویژگی عالی و منتشر نشده SharePlay برای به اشتراک گذاشتن جریانهای ویدئویی و موسیقی با مخاطبان FaceTime ، مهمترین ویژگی FaceTime توانایی ایجاد پیوند به مخاطبین فیس بوک و ارسال آنها برای کاربران Windows و Android است. آنها می توانند از طریق مرورگر به تماس های FaceTime ملحق شوند.

سایر تغییرات شامل قابلیت نمایش نمای شبکه ای از مخاطبان در تماس های ویدئویی گروهی ، استفاده از حالت عمودی برای ایجاد پس زمینه تماس های ویدئویی ، صدای فضایی برای پخش صدای هر مخاطب در تماس گروهی از جهت چهره است. صفحه نمایش Called ، Sound Isolation برای حذف نویز محیط و طیف گسترده برای انتقال شفاف صدای شخصی و محیطی.

ویژگی های ویژه IPadOS 15: مدیریت راحت تر پنجره

iPadOS 15 - چند وظیفه ای

نسخه جدید iPadOS نیز دچار تغییر سیستم چند وظیفه ای شده است که استفاده از آن آسان تر می شود. در حال حاضر منوی چند وظیفه ای آسان برای کاربران در دسترس است تا برنامه های چند پنجره را به راحتی مشاهده کرده یا برنامه ها را به پنجره های شناور تبدیل کنند. منویی به نام “قفسه” نیز اضافه شده است که پنجره های باز هر برنامه را نشان می دهد.

iPadOS 15 - ویژگی های چند وظیفه ای

متأسفانه هنوز امکان نمایش بیش از دو پنجره وجود ندارد. به عنوان مثال ، شما نمی توانید نیمی از صفحه را با یک iPad و نیمه دوم را با دو برنامه اشغال کنید ، اما پنجره سوم فقط در حالت برد قابل دسترسی است.

ویژگی های منحصر به فرد IPadOS 15: یادداشت برداری سریعتر

برنامه یادداشت ها در حال حاضر یک ویژگی جدید به نام Quick Note برای یادداشت برداری سریع ارائه می دهد. شما به سادگی انگشت خود را از گوشه بالای صفحه به بالا بکشید تا یک پنجره کوچک برای یادداشت برداری ایجاد کنید.

ویژگی های منحصر به فرد IPadOS 15: یک صفحه کلید و ترک پد برای دو دستگاه

Universal Control یکی از بهترین ویژگی هایی است که اپل در طول WWDC 2021 برای iPadOS 15 منتشر کرده است. با استفاده از این ویژگی ، می توانید از iPad و Mac خود به همراه صفحه لمسی و صفحه کلید استفاده کنید ، یا با کشیدن و رها کردن از یکی ، اطلاعات مورد نظر مانند عکس و متن را جابجا کنید. دستگاه به دستگاه دیگر متأسفانه ، کنترل جهانی هنوز در دسترس نیست.

ویژگی های منحصر به فرد IPadOS 15: ابزارک ها و کتابخانه برنامه ها

با iPadOS 15 ، کاربران iPad در نهایت قادر خواهند بود برنامه ها یا کتابخانه برنامه را به صورت هوشمند دسته بندی کرده و در مقایسه با کاربران iPhone ، یک سال تأخیر ویجت ها را به صفحات برنامه سفارشی اضافه کنند. البته هنوز تعامل کامل با ویجت امکان پذیر نیست. در مقایسه با iPhone ، مهندسان اپل یک ویجت بسیار بزرگ 2.4 اینچی به iPad اضافه کردند که یک سوم صفحه را پوشش می دهد. اما متأسفانه آنها طرح برنامه را از 5.6 به 6.4 کاهش دادند.

iPadOS 15 - کتابخانه برنامه

علاوه بر تغییرات مثبت iPadOS 15 ، تعدادی اشکال نیز وجود دارد. سیستم عامل ، که قرار است جایگزین رایانه شود ، باید مانند macOS همه کاره باشد. متأسفانه ، باید به شما یادآوری کنیم که در iPadOS 15 هیچ ماشین حساب و برنامه آب و هوا وجود ندارد!

یکی دیگر از ویژگی های مشترک

سرویس Apple Map یک نمای سه بعدی عالی با جزئیاتی مانند درختان ، پله ها و تقاطع های ناهموار ارائه می دهد. اما این ویژگی در حال حاضر در حال راه اندازی است و وقتی iOS 15 منتشر شد ، فقط از شهرهای سان فرانسیسکو ، لس آنجلس ، نیویورک و لندن پشتیبانی می کند. ما آن را نخواهیم دید

iPadOS 15 - نقشه سه بعدی جدید

نسخه جدید Apple Map همچنین ویژگی هایی مانند موقعیت یابی واقعی و موقعیت دقیق تر را با کمک نقشه های جدید سه بعدی ارائه می دهد.

برنامه اختصاصی آب و هوا برای اپل نیز با خرید تیم توسعه برنامه های هواشناسی Dark Sky توسط ساکنان کوپرتینو جایگزین شده است. نمودارهای نوار گرادیان برای نمایش دما ، اطلاعیه های جدید برای پیش بینی بارش در ساعات آینده ، نقشه های جدید دما و انیمیشن های جدید برای رعد و برق یا باران برخی از تغییرات برنامه آب و هوا هستند.

برنامه Notes and Reminders دارای یک برچسب و پوشه هوشمند در داخل شکم است که پیدا کردن یادداشت ها و یادآوری ها را برای شما آسان تر می کند.

iOS 15 - Memoji

با به روز رسانی iOS 15 و iPadOS 15 ، می توانید لباس هایی را برای شخصیت های Memoji انتخاب کنید.

اپل بخش جدیدی به نام Shared with You را به چندین برنامه از جمله Photos ، Safari ، Music ، Podcasts و Apple TV Plus اضافه کرد. پیوندها ، عکس ها ، موسیقی اپل ، پادکست ها ، برنامه های تلویزیونی یا مقالات Apple News که توسط دوستان شما به اشتراک گذاشته شده است ، در قسمت اشتراک گذاری با شما در برنامه ظاهر می شود.

توجه داشته باشید که ویژگی Shared with You فقط برای محتوای ارسال شده از سرویس های خود اپل در نرم افزار پیام رسانی در دسترس خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر شخصی یک لیست پخش موسیقی از Apple Music را در WhatsApp به اشتراک بگذارد یا آن را در Spotify در پیام ها ارسال کند ، در قسمت Shared with You ظاهر نمی شود.

نظر شما در مورد آپدیت جدید اپل چیست؟ آیا iOS 15 و iPadOS 15 می توانند انقلابی در تجربه iPhone و iPad ایجاد کنند؟

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما