مسکو سیستم پرداخت حضوری را در 240 ایستگاه مترو راه اندازی می کند

[ad_1]

روز گذشته روسیه سامانه ای تحت عنوان Face Pay در 240 ایستگاه مترو مسکو راه اندازی کرد که از سیستم تشخیص چهره برای پرداخت هزینه جابجایی مسافران استفاده می کند. این اولین استفاده گسترده از سیستم پرداخت تشخیص چهره در جهان است.

در سیستم Face Pay ، گردشگران باید تصاویر را بارگذاری کرده و حساب های بانکی و کارت های مترو خود را به برنامه موبایل Mosmetro متصل کنند. پس از ارائه اطلاعات مورد نیاز ، دوربین هنگام ورود به ایستگاه چهره او را تشخیص داده و هزینه مورد نیاز را از حساب کسر می کند.

مقامات مسکو انتظار دارند 10 تا 15 درصد از مسافران مترو به طور منظم طی دو تا سه سال آینده از Face Pay استفاده کنند. به گفته آنها ، این سیستم قطعاً انتظار در صف ها را کاهش می دهد و نیازی به لمس ابزارهای مختلف در طول همه گیری کرونا را از بین می برد.

سرگئی سوبیانین ، شهردار مسکو نوشت: “اکنون همه مسافران می توانند بدون استفاده از تلفن ، کارت مترو یا کارت بانکی به راحتی از مترو استفاده کنند.” مسکو اولین شهر جهان است که از Face Pay در چنین مقیاسی استفاده می کند. “این یک فناوری بسیار جدید و پیشرفته است و ما بهینه سازی خود را ادامه می دهیم.”

مقامات مسکو اعلام کردند که اطلاعات مسافران به طور ایمن رمزگذاری شده و به پلیس نرسیده است. با این حال ، گروه حریم خصوصی نگران پروژه است. استانیسلاو شکیروف ، بنیانگذار گروه حقوق دیجیتالی Roskomsvoboda ، گفت: “این فناوری یک گام خطرناک جدید برای کنترل شهروندان روسی است.” باید شفافیت کاملی در مورد مکانیسم های عملی استفاده از این برنامه وجود داشته باشد. مترو مسکو یک سازمان دولتی است و همه این اطلاعات به سرویس اطلاعاتی ارسال می شود. “

مسکو اخیراً روند قوی ای در زمینه استفاده از سیستم های هوش مصنوعی داشته است و تا به امروز تعداد دوربین های نظارتی را به بیش از 175000 دوربین افزایش داده است. علاوه بر نگرانی در مورد استفاده از این اطلاعات ، ساکنان نیز نگران هک این سیستم هستند ، زیرا هکرها اخیراً پیشنهاد کرده اند با 200 دلار به این سیستم نفوذ کنند.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما