موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی You.com با سرمایه گذاری اولیه 20 میلیون دلار – زومیت راه اندازی شد.

[ad_1]

موتور جستجوی You.Com خود را به عنوان اولین پلتفرم جستجوی باز در جهان معرفی کرد. نسخه آزمایشی عمومی این پروژه با بودجه اولیه 20 میلیون دلار و رهبری شده است مارک بنیوف، مدیر عامل Salesforce و با مشارکت Breyer Capital، Sound Ventures و Day One Ventures شروع به کار کرد. این شرکت اعلام کرده است که بودجه اولیه برای رشد جامعه کاربران، بهبود محصولات و فناوری های مرتبط با موتورهای جستجو استفاده می شود. زیرا You.com بستری را برای کاربران جدید در وب عمومی آماده کرده است.

به گفته Wincherbit، U.Dotcom ادعا می کند که با رشد اقتصاد آنلاین، فضای اینترنت متمرکزتر می شود و برخی از شرکت های قدرتمند فناوری بیشترین کنترل را بر اینترنت دارند. ریچارد ساچر، بنیانگذار و مدیر عامل U.Dotcom، گفت که این شرکت از فناوری برای کمک به مردم برای دستیابی به “زندگی بهتر و سازنده تر” استفاده می کند.

ساچر در ایمیلی به وب‌سایت Wincherbit درباره موتور جستجوی U توضیح می‌دهد:

من ایده اصلی هستم [You.Com] من حدودا هشت سال و نیم پیش داشتم. در حال حاضر، اطلاعات زیادی وجود دارد و هیچکس وقت مطالعه و پردازش همه این داده ها یا دانستن اطلاعات قابل اعتماد را ندارد. بازیگر اصلی در فضای اینترنت بر بازار موتورهای جستجو تسلط دارد و آنچه را که می بینید دیکته می کند، مانند تبلیغات بیش از حد و سیل صفحات بهینه شده برای موتورهای جستجو و غیره. علاوه بر این، 65٪ از عبارات جستجو بدون کلیک بر روی سایت دیگری تکمیل می شود. این بدان معناست که ترافیک اینترنت در اکوسیستم گوگل باقی می ماند.

پلتفرم U.Dotcom که در سال 2020 توسط ساچر و برایان مک کان تأسیس شد، از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند. NLP نوعی هوش مصنوعی است که از یک زبان برنامه نویسی برای درک پرس و جوها، رتبه بندی نتایج و تحلیل معنایی پرس و جوها در زبان های مختلف استفاده می کند. این پلتفرم نتایج جستجو را از سراسر وب خلاصه می کند و می توان یک برنامه جستجوی داخلی ایجاد کرد تا کاربران بتوانند بدون خروج از صفحه نتایج به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.

you.com

صفحه اصلی گوگل را فقط می توان با تبلیغات پولی جایگزین کرد که برای کاربران آزاردهنده و برای شرکت هزینه بر است. پلتفرم جدید Ucom.com به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا مفیدترین محتوای بلادرنگ را در صفحه اول موتورهای جستجو به اشتراک بگذارند و در صورت رضایت کاربران از نتایج، می‌توانند فوراً اقدام کنند. معمولاً شرکت‌ها این رابط کاربری جدید را بر وضعیت فعلی گوگل ترجیح می‌دهند.

از هوش مصنوعی برای جستجو استفاده کنید

ساچر قبلا MetaMind، یک استارتاپ هوش مصنوعی را تاسیس کرد. این پروژه می‌تواند بیش از 8 میلیون دلار سرمایه مخاطره‌آمیز قبل از خرید Salesforce در سال 2016 ایجاد کند. Metamind یک پایگاه داده در دسترس عموم است که از تصاویر حاشیه‌نویسی برای آزمایش، آموزش و اعتبارسنجی مدل‌های شی AI استفاده می‌کند.

تا به امروز، ساچر یک دانشمند ارشد Salesforce است. جایی که او به ساخت پلتفرم هوش مصنوعی گسترده انیشتین کمک کرد. او در حال حاضر در زمینه پردازش زبان طبیعی (NLP) فعالیت می کند. او برای دریافت مدرک دکترای خود از استنفورد، پایان نامه ای در مورد مطالعات عمیق ارائه کرد که بر اساس نورون های مغز انسان مدل نشده و قادر به پردازش چندین NLP به طور همزمان هستند. این امر نیاز به توسعه مدل های متعدد را از بین می برد.

سوچر در این باره گفت:

بدون مطالعه عمیق، نمی‌توانیم سال‌های زیادی را صرف کار روی NLP کنیم. من معتقدم که جستجو مهمترین کاربرد هوش مصنوعی، به خصوص NLP امروزه است. با U.Dotcom، کاربران می توانند هوش مصنوعی را از طریق شخصی سازی و سفارشی سازی کنترل کنند.

سفارشی سازی و حفظ حریم خصوصی

you.com

در U.Dotcom، می توانید به راحتی و به سرعت منابعی مانند StackerFlow، Quara، Reddit و Medium را با پرس و جو جستجو کنید. به عنوان مثال، برنامه نویسان می توانند یک قطعه کد را مستقیماً در پلتفرم جستجو کنند و خلاصه ای از توضیحات ایجاد شده توسط U.Dotcom را ببینند.

در توضیحات وب سایت U.Dotcom آمده است:

منابع مورد علاقه خود را برای اخبار، رسانه های اجتماعی، خرید و موارد دیگر انتخاب کنید. ابتدا نتایج را از یک منبع قابل اعتماد خواهید دید. به این ترتیب می توانید اخبار مورد نظر خود را در یک مکان مشاهده کرده و درگاه را مرور کنید.

ساچر همچنین استدلال می کند که U.Dotcom در حال افزودن یک “نوار” به حریم خصوصی است و یک حالت ناشناس به نام “Zero Tracking” را برای کاربران معرفی کرده است. این پلتفرم بدون تبلیغات است و در حال حاضر اطلاعات شخصی را نمی فروشد یا کاربران را در سراسر جهان ردیابی نمی کند. البته این پلتفرم معرفی تبلیغات را رد نمی کند و متعهد شده است که «عمداً با نقض حریم خصوصی» آگهی منتشر نکند.

Google یک پایگاه داده عالی برای همه چیزهایی است که تاکنون با آنها تعامل داشته‌اید، برنامه‌ها و افزونه‌هایی که استفاده کرده‌اید. احتمالاً اطلاعات زیادی را در اختیار موتورهای جستجو قرار داده اید که حتی اعضای خانواده یا نزدیک ترین دوستان شما ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشند. این نه تنها شامل عبارت‌های جستجو می‌شود، بلکه Google شما را در اینترنت دنبال می‌کند و ممکن است توسط شرکت در وب‌سایت‌های شریک تجاری یا محصولات سری Pixel ردیابی شوید. ساچر گفت: «همه این داده‌ها ذخیره می‌شوند و سپس به گوگل کمک می‌کنند تا از طریق هدف‌گذاری تبلیغات کسب درآمد کند. ایجاد سیستم عادلانه تر برای افراد به منظور داشتن نمایندگی خصوصی در ایجاد پایگاه های اطلاعاتی مهم در همه ابعاد. در این سیستم تا زمانی که محتوای وب سایت با عبارات جستجوی کاربر مرتبط باشد، شانس حضور در صفحه اول نتایج جستجو همچنان وجود خواهد داشت.

رقابت با مدیران فعلی

.Com بخشی از یک استارت آپ جدید است که هدف آن به چالش کشیدن سلطه گوگل در وب است. Neeva نوع دیگری از پروژه است که توسط دو مدیر سابق گوگل راه اندازی شده است. علاوه بر این، ما Mojeek، یک شرکت بریتانیایی داریم که فناوری نمایه سازی وب را توسعه می دهد. Neeva بر اساس اشتراک گذاری کار می کند و فهرست های اصلی وب را از موتور جستجوی Bing بدست می آورد، اما وعده تبلیغات کمتر و حفظ حریم خصوصی بیشتر را برای کاربران می دهد. این سرویس همچنین نتایج ایمیل کاربر را با سایر اطلاعات شخصی ترکیب می کند. Mojeek این لیست را با هدف رسیدن به 6 میلیارد صفحه تا پایان سال 2021 ایجاد کرد. به گفته گوگل، این موتور جستجو صدها میلیارد نتیجه جستجو را در پایگاه داده خود ثبت کرده است.

you.com

سهم گوگل از بازار جستجوی جهانی در دهه گذشته بیش از 90 درصد ثابت بوده است. بر اساس آمار Statcounter، بینگ 2.9 درصد سهم بازار دارد و یاهو با 1.5 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

رقبای قدیمی مانند داکوداکو پیشرفت آهسته اما پیوسته ای را تجربه کرده اند و سایرین، از جمله Ecosia مستقر در برلین، هنوز در تلاش برای حفظ موقعیت خود در پیشنهادات جستجوی اینترنتی بسیار رقابتی هستند. کویل که توسط یک مهندس سابق گوگل تأسیس شد، 33 میلیون دلار جمع آوری کرد و پس از دو سال فعالیت، بیش از 120 میلیارد صفحه وب را قبل از بسته شدن در سال 2010 ثبت کرد.

گوگل با دو دعوای حقوقی ضد انحصار دولتی و یک دعوای فدرال در ایالات متحده مواجه است (زیرا منتقدان به رفتار مالکیت اشاره می کنند). اما تاکنون، تلاش‌های تنظیم‌کننده‌ها برای باز کردن بازار جستجو متفاوت بوده است. به عنوان مثال، تحقیقات استنفورد نشان می‌دهد که «صفحات انتخاب» موتورهای جستجو در دستگاه‌های اندرویدی فروخته شده در اتحادیه اروپا، که کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد، تمایل دارند از شرکت‌هایی حمایت کنند که در کسب درآمد از کاربران تهاجمی‌تر هستند.

مقالات مرتبط:

اپیدمی کرونا اهمیت بررسی مجدد جستجو و راه اندازی خدمات U.Dotcom را تقویت کرده است. این پروژه که بیست سال پیش به عنوان راهی برای سازماندهی و دسترسی به اطلاعات جهانی آغاز شد، به سمت اولویت بندی تبلیغات مرتبط با محتوا حرکت کرده است. از دیرباز این باور کورکورانه وجود داشت که مشارکت مهمتر از کمک به افراد برای اتمام کار است و باعث صرفه جویی در زمان می شود. در بخش توضیح دیگری، ساچر می گوید:

U.Dotcom یک پلت فرم قابل اعتماد است که برای کاربران و نوآوران ارزش ایجاد می کند و در اقتصاد جستجو مشارکت می کند. هدف ما دموکراتیک کردن دسترسی و انتخاب اطلاعات و اجازه دادن به کاربران برای ایجاد تجربه اطلاعاتی مناسب است. من فکر می کنم بسیار مهم است که آژانس و کنترل را پس بگیریم، و به جای اینکه کاربران را به عنوان محصولات ببینیم، در درجه اول به عنوان مردم نگاه کنیم.

نظر شما در مورد موتور جستجوی U.Dotcom چیست؟

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما