هفت ترفند بازاریابی که سازندگان موبایل دیگر نباید از آنها استفاده کنند

[ad_1]

دستیابی به فروش بیشتر و کسب قدرت در بازار اهداف اصلی تولیدکنندگان تلفن همراه است و برندها معمولاً برای رسیدن به این اهداف و استفاده از استراتژی های بازاریابی مختلف هر کاری را که لازم است انجام می دهند. اما برخی از روش های بازاریابی قدیمی هستند و تولید کنندگان تلفن همراه باید برای همیشه از چنین روشی خداحافظی کنند.

بدون شک تولیدکنندگان با انواع ترفندهای بازاریابی آشنایی دارند ، اما در شرایط و بلوغ فعلی کاربران ، باید از برخی راه های منسوخ و قدیمی خلاص شوند ، تا کاربران بتوانند با اطمینان بیشتر و بهتر محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند. موقعیت

در صنعت موبایل ، امروزه معمول است که تولیدکنندگان با استفاده از تصاویر جعلی یا نتایج معیار جعلی و سوء استفاده از این ترفندها برای فروش بیشتر ، کاربران را گمراه می کنند. متأسفانه چنین روشی به طور کامل حذف نشده است و برخی از شرکت ها از چنین رویکردی استفاده می کنند.

در این مقاله ، ما هفت استراتژی بازاریابی را که برخی تولیدکنندگان استفاده می کنند ، گذرانده ایم ، اما بهتر است آنها را برای همیشه تنها بگذاریم.

برای تبادل دستگاههای قدیمی با دستگاههای جدید برنامه ریزی کنید

یکی از روش های بازاریابی و فروش ، مبادله دستگاه های قدیمی با محصولات جدید است که طبق آن کاربران می توانند با ارسال تلفن هوشمند قدیمی به سازنده و پرداخت هزینه اضافی ، تلفن های هوشمند قدیمی از همان مارک را خریداری کنند.

چنین رویکردی در عمل برای برنامه های بازاریابی و فروش مشکلی ایجاد نمی کند و به طور کلی تولیدکنندگان تلفن همراه در سال های اخیر تقریباً این رویکرد را رد کرده اند و بیشتر تمرکز خود را بر روی ابزارهای دیگر مانند تخفیف قیمت نهایی محصولات به منظور فروش بیشتر قرار داده اند.

با مراجعه به فروشگاه های آنلاین تولیدکنندگان تلفن همراه مانند سامسونگ ، هیچ خبری مبنی بر برنامه جایگزینی دستگاه قدیمی با دستگاه جدید وجود نداشت و سرانجام قیمت آن در وب سایت فروشگاه نشان داده شد. به طور کلی مارک ها بیشتر از مشتریان پول دریافت می کنند و قیمت کامل را در فروشگاه تقسیم می کنند ، اما اغلب تصور می شود که آنها برای کمک به فروش ، تخفیف نقدی با سودهای سودآور ارائه می دهند.

برخی معتقدند بهتر است شرکتی در مورد قیمت محصول واقعی شفافیت بیشتری داشته باشد تا اینکه دستگاه را با قیمت تبلیغاتی بالاتر به بازار معرفی کند و سپس با رویکرد تخفیفی به فروش بیشتر کمک کند.

2- آگهی های فروش مدل هایی که اصلا قابل خرید نیستند

گاهی اوقات اتفاق می افتد که تولید کننده به عنوان مثال تلفن همراه را تبلیغ می کند ، اما در عمل ، مشتریان نمی توانند دستگاه را خریداری کنند. به عنوان مثال ، امسال ، OnePlus در آگهی خود اعلام کرد که OnePlus 9 Pro را با 128 گیگابایت حافظه و برچسب قیمت 969 دلار ارائه می دهد.

با این حال ، به دلیل مشکلی که بر تراشه های جهانی تأثیر می گذارد ، عرضه مدل در ابتدا به تأخیر افتاد و در نهایت لغو شد. در نهایت ، کاربران می توانند نسخه OnePlus 9 Pro را با 256 گیگابایت فضای ذخیره با قیمت 1069 دلار خریداری کنند. همان چیزی که در مورد OnePlus Rolling 2 در هند وجود داشت و این شرکت در ابتدا از انتشار OnePlus Rolling 2 نسخه 128.6 در تبلیغات خبر داد ، اما در نهایت نسخه 128.8 گیگابایتی را با قیمت بالاتری به کاربران ارائه کرد.

قابل درک است که چنین مشکلی در واقع به کمبود تراشه جهانی مربوط می شود ، اما حتی در صورت عدم وجود تراشه ، چنین تبلیغاتی می تواند ناامید کننده باشد و از نظر رویکرد تبلیغاتی رویکرد درستی نیست. مشتریان در ابتدا قیمت پایین تری برای خرید نسخه دستگاه داشتند ، اما در نهایت نتوانستند آن را خریداری کنند و مجبور به خرید نسخه دیگری با قیمت بالاتر شدند.

3- مانور تبلیغات در مورد برخی از مشخصات غیر واقعی

یکی دیگر از روش های بازاریابی که به طور گسترده توسط برخی از مارک های تلفن های هوشمند استفاده می شود تمرکز بر برخی از مشخصات غیر واقعی برای جذب مشتری است.

به عنوان مثال ، در سال 2020 ، سامسونگ بر روی زوم 100 برابر Galaxy S20 Ultra تمرکز کرده است. در حالی که تمرین زوم 100x نشان نمی دهد که در تبلیغات چه مانوری وجود دارد ، در نهایت می توان کیفیت تصویر را تا 30 برابر زوم پذیرفت. در چنین شرایطی به نظر می رسد که سازندگان موبایل می خواهند توجه بازار را به خود جلب کنند. البته ، سامسونگ تنها شرکتی نیست که چنین رویکردی را دنبال می کند.

شیائومی همچنین زوم دیجیتال Ultra 120x خود را در 10 مه گسترش داد. همچنین می توانید در مورد میزان تازه سازی صفحه نمایش دستگاه یا سرعت شارژ باتری صحبت کنید.

بسیاری از تبلیغات شرکت هایی مانند شیائومی و اوپو با سرعت شارژ 100 یا 120 وات مانور می دهند. در برخی موارد ، فناوری شارژ سریع می تواند باتری دستگاه را در کمتر از 20 دقیقه شارژ کند ، اما چنین سرعتی در بیشتر موارد باعث خرابی باتری می شود. حتی فناوری شارژ 50 تا 65 وات می تواند فشار زیادی را به باتری وارد کند ، اما سازنده ابعاد دیگری را برای ترویج مشخصات ذکر نمی کند.

4- تاکتیک های تبلیغاتی بهترین و اولین

یکی از تاکتیک های تبلیغاتی که سالهاست در بازار مشاهده می شود ، گرایش تولیدکنندگان است که خود را اولین یا بهترین در این موضوع می نامند و از این روش در تبلیغات استفاده می کنند.

سونی یکی از تولیدکنندگانی است که در چند سال اخیر از این تاکتیک استفاده کرده است. به عنوان مثال ، در تبلیغ Sony Xperia Z2 ، این شرکت ادعا کرد که بهترین دوربین فیلمبرداری جهان را در یک گوشی ضد آب دارد. با این حال ، در حالی که سونی چنین ادعایی دارد ، گوشی های ضد آب در بازار رایج نیستند. در نتیجه ، به نظر می رسد سونی با تبلیغاتی از این دست تلاش کرده است تا بهترین عنوان جهان را به دست آورد.

چنین رویکردی به طرق مختلف توسط سایر تولیدکنندگان تلفن همراه دیده می شود. به عنوان مثال ، Rilmi در تبلیغات گفت که اولین تلفن اقتصادی با چیپست مخصوص را در هند عرضه کرد. در حالی که ممکن است این شرکت مفتخر باشد که یک تلفن مقرون به صرفه با تراشه ویژه ارائه می دهد ، در نهایت مشخص نیست که آیا این شرکت واقعاً اولین شرکتی در جهان است که چنین کاری انجام داده است.

5- فشار تکنولوژی در همه جا بر اساس هوش مصنوعی است

یکی دیگر از آزاردهنده ترین روش های بازاریابی استفاده نادرست از فناوری هوش مصنوعی است که تولید کنندگان تقریبا همیشه از آن برای قابلیت های سخت افزاری و ویژگی های نرم افزاری استفاده می کنند.

در برخی از مارک ها ، دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی فقط از این ویژگی برای تشخیص هوشمند صحنه ها و سوژه ها استفاده می کنند. البته از یادگیری ماشینی در توسعه محصول استفاده شده است ، اما نکته مهم این است که تشخیص صحنه سالهاست که وجود دارد ، اما مارک ها هنوز دوست دارند در بازاریابی محصول به فناوری هوش مصنوعی اشاره کنند.

برخی از برندها حتی هوش مصنوعی را به عنوان یک ویژگی به مشخصات محصول خود اضافه می کنند. برخی از شرکت ها مانند ایسوس حتی در تبلیغات نیز شارژ مبتنی بر هوش را نشان می دهند که می تواند تلفن ها را بر اساس عادات قبلی کاربران شارژ کند. برخی مارک های دیگر نیز از شارژ هوشمند برای شارژ بهینه باتری استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، Zenfone 5Z یکی از دستگاه هایی است که در هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته است. در توضیح ویژگی های این گوشی گفته می شود که دستگاه می تواند بر اساس هوش مصنوعی ، AI Boost (نوع ویژگی عملکردی) ، AI صحنه (تشخیص صحنه) ، AI Ringtone (تنظیم میزان زنگ بر اساس صدای محیط) و AI Photo شارژ شود. یادگیری (ویرایش) توصیه می شود) مجهز شده است.

شرکت های دیگر مانند Oppo ، Vivo ، Xiaomi ، LG و دیگران بارها در تبلیغات خود از ویژگی هایی مانند باز کردن قفل تلفن همراه با هوش مصنوعی ، عکاسی پرتره مبتنی بر AI و بسیاری از قابلیت های نرم افزاری مبتنی بر AI نام برده اند.

6- تقلب در هنگام نمایش نتایج آزمایش مربوط به عملکرد دستگاه

برخی از تولیدکنندگان تلفن همراه از تقلب برای نشان دادن برخی از قابلیت های گوشی استفاده می کنند و نتایج معیارهای گمراه کننده ای را به دست می آورند تا به نظر برسد که آنها دستگاهی را با عملکرد باورنکردنی ارائه می دهند. یکی به عمر باتری دستگاه مربوط می شود ، به عنوان مثال ، که گاهی اوقات از طریق تقلب اطلاعات تبلیغاتی غلط به کاربران می دهد.

به عنوان مثال ، OnePlus از چندین برنامه بهینه سازی در گوشی های سری OnePlus 9 خود استفاده می کند که می تواند بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد. بنچمارک استفاده از برنامه را نوعی تقلب می داند و چون برنامه هنگام آزمایش دستگاه فعال است ، Geekbench تایید می کند که نتایج آزمایش غیرقابل اعتماد است و این نتایج را حذف می کند.

مورد دیگر پرونده باتری گیت اپل بود که در نهایت 34 ایالت آمریکا را مجبور کرد تا علاوه بر جریمه قبلی 500 میلیون دلاری به دلیل سوء استفاده عمدی از آیفون ، 113 میلیون دلار خسارت بپردازند.

بسیاری از شرکت ها در شرایط فعلی هنوز رویکرد روشنی در مورد برخی از ویژگی های دستگاه با کاربران نداشته اند و از ترفندهای تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

7- مانور تبلیغات در خصوص تعهداتی که وظیفه تولیدکنندگان است

علاوه بر گوگل ، سامسونگ در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان است که در مقایسه با مارک های دیگر پشتیبانی خوبی از به روز رسانی دستگاه های Android ارائه می دهد. مدل های سری A سامسونگ شامل Galaxy A51 ، Galaxy A71 ، Galaxy A90 و نسخه های بعدتر می توانند چهار سال به روز رسانی امنیتی و سه سال به روز رسانی سیستم عامل را دریافت کنند.

سامسونگ از این رویکرد برای تبلیغ دستگاه استفاده می کند و البته چندین تولید کننده دیگر در بازار نیز از سیاست های مشابه پیروی می کنند. در همین حال ، مارک هایی مانند Oppo ، Vivo و همچنین OnePlus در این زمینه از سامسونگ عقب هستند.

در مورد Oppo ، سری Find X3 سه سال به روزرسانی سیستم عامل را دریافت کرد ، اما این مورد در Oppo Find X2 اتفاق نیفتاد. Vivo ، در عین حال ، اعلام کرده است که سری X70 ظرف سه سال به روز رسانی سیستم عامل را دریافت می کند ، اما سری X60 ، که در اوایل سال جاری راه اندازی شد ، شانس ندارد.

وان پلاس ، که مدتها پیشرو در بروزرسانی نرم افزار بود ، اخیراً اعلام کرد که سری OnePlus 8 و پس از آن سه سال به روز رسانی سیستم عامل و چهار سال به روز رسانی امنیتی را دریافت می کنند ، اما این شبیه این سری نیست. تماس های این شرکت قابل اجرا نیست

در حالی که تولیدکنندگان هنگام دریافت به روز رسانی سه ساله و اعلامیه های مانور تعهدات خود را در مورد پرچمداران محدود می کنند ، این رویکرد ممکن است منطقی باشد و نیازی به تبلیغات ندارد.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما