پس لرزه های نظرسنجی توییتر را بپوشانید: ارزش بازار تسلا 200 میلیارد دلار کاهش یافت

[ad_1]

چند روز پیش، ایلان ماسک از کاربران در توییتر در مورد فروش 10 درصد از سهام تسلا برای پرداخت مالیات نظرسنجی کرد و گفت مطمئن است که هر نتیجه ای را انجام خواهد داد. در پایان نظرسنجی اکثر کاربران موافق هستند. این امر باعث شد سهام تسلا در روز سه شنبه 11.99 درصد کاهش یابد و سرمایه ماسک به 288 میلیارد دلار و قیمت بازار تسلا به 200 میلیارد دلار کاهش یابد.

قبل از سقوط 11.99 درصدی، ما همچنین شاهد کاهش تقریباً 5 درصدی ارزش سهام تسلا در روز دوشنبه بودیم. با وجود چنین کاهش هایی، قیمت سهام تسلا تا به امروز در سال 2021 47 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها، چندین چهره کلیدی فعلی و سابق تسلا، از جمله برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک، از 26 نوامبر، پس از رسیدن ارزش بازار تسلا به بیش از 1 تریلیون دلار، صدها میلیون دلار سهام فروخته اند. ارزش بازار تسلا از زمان نظرسنجی ماسک 200 میلیارد دلار کاهش یافته است، اگرچه ارزش آن هنوز بیش از 1 تریلیون دلار است.

ماسک در سال 2012 به دلیل عملکرد خود به عنوان مدیرعامل سهامی از سرمایه گذاران دریافت کرد. در سال 2012، ماسک 22.8 میلیون سهم به ارزش 6.24 دلار به ازای هر سهم دریافت کرد که در 13 آگوست 1401 منقضی شد.

ارزش سهام تسلا که چند روز پیش به بالای 1230 دلار رسیده بود، در آخرین روز معاملاتی به 1023 دلار رسید و احتمالاً در روزهای آینده به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید. با این حال، تسلا معتبرترین سازنده خودرو در جهان باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک یکی از سهامداران اصلی تسلا است، بنابراین ثروت او به شدت به قیمت سهام شرکت بستگی دارد. طبق گزارش بلومبرگ، در حالی که ثروت ماسک در چند وقت اخیر به بیش از 310 میلیارد دلار رسیده است، مدیر عامل تسلا اکنون 288 میلیارد دلار سود دارد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تسلا در سال های آینده همچنان به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار خودروهای الکتریکی ادامه خواهد داد، اما باید خود را برای رقابت سخت آماده کند. شرکت های آمریکایی، اروپایی و چینی با سرمایه گذاری های کلان در این بازار عمدتاً در آینده نزدیک وارد بازار خواهند شد.

با رشد خودروسازان قدیمی در این بازار، سهم تسلا ممکن است کاهش یابد، که می تواند تأثیر منفی بر درآمد و سود داشته باشد.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما