چشم انداز دلار در ماه می

[ad_1]

نوسانات شدید دلار در روزهای اخیر باعث سردرگمی معامله گران ارز شده است. در حالی که در سه روز اول هفته، فروشندگان دست بالا را در بازار دارند، سه شنبه زمان اعتصاب خریداران است.

به گزارش دنیای اقتصاد، نوسانات در عصر کنونی باعث تیره شدن چشم انداز بازار و به تعویق انداختن خرید و فروش برخی معامله گران شده است.

خریداران را به سمت قیمت دلار سوق دهید

در چهارمین روز هفته، فشار خرید باعث شد اسکناس آمریکایی به کانال 30 هزار تومانی بازگردد و حوالی ساعت 16 در محدوده 30 هزار و 10 تومان به فروش برسد.

این افزایش قیمت زمانی اتفاق افتاد که روز دوشنبه دلار به 29400 تومان کاهش یافته بود. سقوط دلار در این محدوده باعث شد معامله گران از حمایت 29200 تومانی غافل شوند. در صورت از بین رفتن محدوده 29 هزار و 200 تومانی روز سه شنبه، اسکناس آمریکایی وارد کانال 28 هزار تومانی می شود. اما شرایط بازار در چهارمین روز هفته متفاوت بود.

تاثیر اخبار بر بازار ارز

معامله گران از اوایل روز سه شنبه در تلاش هستند تا اخبار منفی مذاکرات وین را برجسته کنند و شاهد کاهش قیمت دلار نباشند. به عنوان مثال، برخی از معامله گران استدلال کرده اند که اروپایی ها اعلام کرده اند که مذاکرات وین پیشرفت چندانی نداشته است و این مذاکرات دور امکان پذیر نیست. گروهی از بازرگانان به نقل از رویترز گزارش دادند که «دیپلمات‌های ارشد» از آلمان، بریتانیا و فرانسه، قدرت‌های اصلی اروپا، در بیانیه‌ای درباره مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل در وین گفتند که «زمان رو به اتمام است و هیچ پیشرفت سریعی وجود ندارد». »

این اتفاق زمانی رخ داد که در ابتدای هفته، بازیگران ارز محتاطانه به روند بهبود خوشبین بودند. او احساس می کند که مذاکرات آغاز شده و این دو در تلاش برای یافتن زبان مشترک هستند. در روز سه شنبه، وضعیت به طور کلی متفاوت بود. این زمانی اتفاق افتاد که گفته شد نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای نیز به وین سفر کرده است. این سفر ممکن است نشان دهنده پیشرفت مذاکرات باشد، اما به نظر می رسد معامله گران تصمیم به خرید موضع گرفتند، زیرا هیچ خبر مثبتی از مذاکرات وجود نداشت.

نوسانات عجیب دلار

در حالی که برخی معامله گران تغییر انتظارات از مذاکرات هسته ای را عامل نوسانات قیمت دلار در روزهای اخیر می دانند، برخی دیگر معتقدند معامله گران صرفا از فضای مبهم بازار برای نوسانات استفاده می کنند. یک هفته پیش دلار به سرعت از کانال 29 هزار تومان عبور کرد و به 31 هزار تومان رسید. از ابتدای هفته جاری روند فعلی بازار تغییر کرده و دلار به یکباره تا نزدیک شروع کانال 29 هزار تومانی عقب نشینی کرده است. معامله گران از یک سو از این نوسانات سود زیادی برده اند و از سوی دیگر با استفاده از اخبار می توانند بر ذهنیت بازار تأثیر بگذارند. به نظر می رسد در صورت شکست مذاکرات هسته ای در این هفته، دلار با تلاش های نوسانی روبرو خواهد شد. با این حال، پیشرفت در مذاکرات می تواند برخی از تقاضاهای محتاطانه را از بازار خارج کند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما