کاهش 70 درصدی تولید مدیران کرمان موتور و خودرو پس از افزایش انحصارات ایران در خودرو و سایپا

[ad_1]

بر اساس آمارهای منتشر شده اخیر ، سهم تولیدکنندگان خودروهای خصوصی در بازار خودروهای این کشور از سال 1998 با اوج تحریم های بین المللی به شدت کاهش یافته است. با کاهش سهم این بخش خودرو در کنار توقف واردات ، انحصارات دو خودروساز بزرگ در بازار رو به افزایش است. حریم خصوصی در نیمه اول سال جاری 5 درصد بازار را به خود اختصاص داده است.
بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت صمت ، خودروسازان خصوصی که اکنون عملاً از آنها به عنوان مدیران خودرو یاد می شود ، کرمان موتور و بهمن خودرو هستند. 70 درصد برنامه تولید هنوز پابرجاست. وزیر صنعت ، معدن و تجارت از تولیدکنندگان خصوصی خواست تا 15000 دستگاه خودرو تا پایان 1400 تولید کنند. این بدان معناست که انتظار می رود این بخش در 6 ماه گذشته حدود 75000 خودرو تولید کند ، در حالی که طبق آمار ارائه شده توسط بخش خصوصی ، تنها 22500 خودرو به بازار عرضه شده است که نشان دهنده 70 درصد تأخیر در برنامه وزیر سکوت برای این بخش است. دارند.
بر اساس این نظرسنجی ، طبق آمار تولید 6 ماهه ، سهم خصوصی سازی در بازار خودرو به 5 درصد رسیده است. بررسی آماری وزارت انرژی مخفی کاری نیز نشان دهنده فعالیت 9 شرکت خودروسازی در بخش خصوصی از مجموع 14 شرکت است. گزارشی که وزیر کار از فعالیت های بخش خصوصی در نیمه اول سال جاری ارائه کرد ، نشان می دهد که سرعت تولید در بخش صنعت خودرو در کشور کاهش یافته است ، در حالی که علیرضا رزم حسینی وزیر سابق سکوت برای اولین بار تولید 150 هزار دستگاه را در آخرین برنامه ریزی کرد. برای ملک 1400 در نظر گرفته شده است.
واضح است که برای کاهش انحصار خودروسازان علاوه بر ممنوعیت واردات خودرو ، گردش ویژه ای برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است. با این حال ، رزم حسینی مکانیزمی برای افزایش تیراژ این بخش ایجاد نکرد و فقط دستور تولید 150،000 دستگاه را صادر کرد. به این ترتیب ، خودروسازان نه تنها در وزارت سکوت شکست خوردند ، بلکه از برنامه های سالانه خود عقب نشینی کردند.
دلایل عدم رشد تولید در بخش خصوصی نیز مشخص است. وجود این بخش مربوط به شرکای خارجی است ، در حالی که خروج خودروسازان خارجی از سال 1998 و همزمان با افزایش تحریم ها ، این بخش پشتیبانی می شود. بر اساس آمارهای موجود ، در سال 1997 ، یک سال قبل از تحریم ها ، بخش خصوصی تولید 93 هزار و 400 دستگاه خودرو را ثبت کرد. این بدان معناست که در آن سال سهم بخش خصوصی در بازار خودروهای کشور به 11.5 درصد رسیده است. اما روند تولید از سال 1998 کاهش یافته است ، به طوری که میزان تولید امسال به 32500 دستگاه رسید. در سال 1999 ، تولید خصوصی هنوز به طور واضح تعریف نشده بود و 47300 دستگاه را ثبت کرد. در نیمه اول امسال ، تولید به 22500 دستگاه رسید.
به دلیل توقف واردات خودرو و کاهش فرایندهای تولید در بخش خصوصی ، انحصارات دو خودروساز بزرگ در کشور طی سه سال گذشته افزایش یافته است. با این حال ، دو خودروساز بزرگ در این بازار انحصاری نیز قادر به پاسخگویی به نیازهای مشتریان داخلی نیستند. با این حال ، همانطور که از آمار وزیر نیرو مشخص است ، بخش خصوصی صنعت خودروسازی کشور در حال حاضر موفق نیست و آمار تولید در 6 ماه گذشته نشان دهنده کاهش یا ثبات گردش در این بخش است. با این حال ، این بخش به دلیل نوسانات مذاکرات هسته ای ، پروژه های جدیدی را برای از سرگیری فعالیت های خود از سال گذشته تعیین کرد و این خرید برخی از مارک ها از خودروسازان خارجی است که قطعاً هنوز به تیراژ بالایی در تولید نرسیده اند.

کاهش 65 درصدی تولید ؛ وضعیت مونتاژ خودروهای چینی در سال گذشته (مه 99)

تولید خودروهای کمتر مهم در ایران در تابستان 1997 آغاز شد. هنگامی که نرخ ارز افزایش می یابد ، محاسبه تحریم های آمریکا نیز افزایش می یابد. دلایل زیادی از سوی خودروسازان برای کاهش تولید خودرو در ایران در چند ماه گذشته ارائه شده است. فعالان بازار خودرو ، عرضه قطعات خودرو را که بر بازار قطعات نیز تاثیر گذاشته بود ، یکی از دلایل اصلی کاهش تولید خودرو عنوان کردند.

تولیدکنندگان بخش خصوصی یکی پس از دیگری از صنعت خودروسازی کشور اخراج شدند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت سکوت ، برخی از شرکت های خودروسازی خصوصی در دو سال گذشته فعالیت خود را متوقف کرده اند ، در حالی که برخی دیگر به تعداد کم تولید می کنند.

آنچه واضح است این است که شرکت های خصوصی فعال در زمینه خودروسازی در کشور ما معمولاً محصولات چینی تولید می کنند که به دلیل تحریم ها و کنار گذاشتن خودروسازان چینی از ادامه همکاری با شرکت های داخلی امکان تولید آنها وجود ندارد. با این حال ، دو شرکت خصوصی با سابقه تولید محصولات چینی با تیراژ نسبتاً خوبی به فعالیت خود ادامه می دهند.

اما از آنجا که تولیدکنندگان بخش خصوصی کشور شامل شرکت های چینی هستند ، تحریم باعث شد شرکت های خصوصی با مشکل روبرو شوند و خطوط تولید را یکی یکی ببندند.

البته شرکت های ژاپنی و کره ای نیز در بخش خصوصی ایران فعالیت می کنند ، اما تیراژ نسبت به چینی ها ارزان تر است ، بنابراین با حذف بادام ، بخش هایی از صنعت خودروسازی ایران دچار بحران شده است.

در آغاز تحریم ، تولید خودروسازان خصوصی کاهش یافت ، اما به تدریج ، با قطع روابط با شرکای خارجی ، بسیاری از شرکت های بخش خصوصی نیمه تعطیل شدند. بنابراین ، از یک سو ، شرکت های خودروسازی خصوصی در تأمین قطعات خطوط تولید توسط شرکت های چینی با مشکل روبرو هستند و از سوی دیگر ، در صورت حمل قطعات به دلیل تاخیر در عملیات پولی و بانکی ایران با سایر کشورها به دلیل تحریم ها ، امکان انتقال وجود دارد. به هیچ پولی وجود نداشت که منجر به بسته شدن خط تولید به جز چند خودروی خاص شد.

ویژگی های تولید پایین آمده است

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، شرکت های خودروسازی خصوصی در مجموع 32 هزار و 526 دستگاه در سال گذشته تولید کردند ، در حالی که سال گذشته خودروسازان خصوصی توانستند 93 هزار و 398 دستگاه از محصولات خود را در آخرین خط تولید تولید کنند. تعداد خودروهای تولید شده در کشور در سال 1997 ، از مجموع 12 شرکت خودروسازی خصوصی فعال در سال گذشته ، 4 خودروساز در سال 1997 تولید نکرده اند ، اما در سال 1998 شروع به فعالیت کرده اند. از این رو ، بخش خصوصی سال گذشته با تولید کاهش 65 درصدی نسبت به سال قبل

ما اکنون جزئیات آمار تولید شرکت های خودروسازی خصوصی را بررسی می کنیم تا در سال 1998 بالا و پایین شود.

ما کار خود را با صنعت خودرو آغاز کردیم. این شرکت محصولات چری را در کشور جمع آوری می کند و سال گذشته 13 هزار و 844 تولید داشته است. در سال 1998 ، در مقایسه با سال 1997 ، کاهش کلی بیش از 63 درصد را به نام خود ثبت کرد.

کرمان موتور یکی دیگر از خودروسازان خصوصی است که سال گذشته سهم بزرگی از بازار خودروسازی خصوصی داشت. با این حال ، سازنده نیز در سال 1998 با توقف تولید ترک کرد. در گذشته نیز دستور کار جمع آوری محصولات از برند کره ای هیوندای وجود داشت. در سال 1998 ، شرکت کرمان موتور تولید خود را عمدتا بر روی محصولات جک با نام تجاری چینی متمرکز کرد.

تولیدکننده خصوصی در مجموع 13،816 واحد از محصول را در سال گذشته جمع آوری کرد. تعداد مونتاژ این خودروها در مقایسه با واحد مونتاژ 37665 دستگاه در سال 1997 ، کاهش بیش از 63 درصدی تولید را از این سازنده نشان داد. گروه بهمن نیز طی یک سال گذشته اقدام به انباشت محصولات کرده است و آمار این خودروسازان نیز از کاهش تولید حکایت دارد. گروه بهمن که با جمع آوری محصولات ژاپنی مزدا شروع به کار کرد ، طی این سالها دو محصول Bedran و Haval China را به برنامه مونتاژ اضافه کرده است.

در مجموع گروه بهمن توانسته مجموعه 2072 واحد محصول را در خط تولید خود تکمیل و تجاری سازی کند. مونتاژ این شماره خودروها در شرایطی شدید در سال 1997 رخ داد که توانست 9600 دستگاه از این محصول را جمع آوری کند. بنابراین گروه بهمن در آمار تولید در پایان سال 98 بیش از 78 درصد افت تولید را ثبت کرده است.

بام خودرو نیز سال گذشته توانست خط تولید را حفظ کند ، اما نتوانست روند تولید را در 12 ماهه 1998 نسبت به مدت مشابه در سال 1997 بهبود بخشد. نمودار تولید این خودروساز در آن مدت کاهش یافت. خودروی بم که محصولات مارک جیلی را در سال 1998 در دستور کار قرار داد ، 1222 دستگاه از این خودرو را با موفقیت در خط تولید تکمیل کرد. اما به این ترتیب ، با توجه به تولید 2074 خودرو در سال 1997 ، نمودار تولید این خودروساز کاهش یافته و کاهش تولید تقریباً 41 درصد را نشان می دهد.

رانندگان ماشین

سیف خودرو که در مونتاژ محصولات مارک بیسو در سال 1998 شرکت داشت ، وی توانست سال گذشته مونتاژ 403 دستگاه از این خودرو را در خط تولید به پایان برساند. این خودروساز در سال قبل فعالیتی نداشت.

در سال 1998 ، ریگان خودرو ، که نام تجاری کوپا را تأیید کرد ، توانست 398 دستگاه از این مارک را در خط تولید تکمیل کند. این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته توانست 1584 دستگاه از این مارک را جمع آوری کند. کاهش تولید این خودروسازان در این مدت مبلغی نزدیک به 75 درصد نشان داد.

شرکت سرمایه گذاری بین المللی دوچرخه ، که نام تجاری دوچرخه را در بر می گیرد ، همچنین توانست 253 دستگاه از نام تجاری چینی را در خط تولید خود در طول سال 1998 تکمیل کند. این خودروسازان ، مانند سیف خودرو ، خودرو را در سال 1997 مونتاژ نکردند.

Diar Automobile که مالک مارک های Sabrina و Great Wall است ، سال گذشته توانست 201 واحد از محصول را جمع آوری کند. در سال 1997 ، Diar Cars فقط 108 خودرو را در خط تولید مونتاژ کرد. از این رو ، مقایسه دو آمار نشان می دهد 86 درصد رشد تولید در این شرکت خصوصی وجود دارد.

در 12 ماه گذشته سال گذشته ، صنعت خودرو آذربایجان که محصولات مارک MG را جمع آوری می کند ، تنها 135 دستگاه از این خودروهای مارک چینی را در خط تولید تکمیل کرد. در سال 1997 ، این خودروساز با مونتاژ 3570 دستگاه در بین سایر خودروسازان خصوصی رتبه چهارم را کسب کرد. کاهش 96 درصدی را نشان می دهد.

کارمانیا ، که محصولات BYD را در ایران جمع آوری می کند ، همچنین کاهش تولید نزدیک به صنعت خودرو آذربایجان را نشان داده است. این خودروساز در سال 1997 توانست 983 خودرو را مونتاژ کند ، در حالی که سال گذشته Carmania تنها 96 BYD تولید کرد. از این رو ، این خودرو ساز در سال 1998 نسبت به سال 1997 ، 90 درصد کاهش داشته است.

عظیم خودرو دو محصول Photon و Hunting را در سال گذشته کنار هم گذاشت. در این مدت خودروساز فقط 58 خودرو جمع آوری کرد. این خودروساز غول پیکر محصول خود را در خط تولید خود در سال 1997 تکمیل نکرد.

Rhine Automotive آخرین تولیدکننده در لیست تولیدکنندگان خصوصی از نظر تولید در سال 1998 بود. سازنده خودرو که مالک مارک چینی Velix در کشور است ، تنها 32 خودرو را در خط تولید در سال گذشته تکمیل کرد. این خودروسازان مانند عظیم خودرو در سال 1997 هیچ گونه فعالیتی ندارند.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما