کوالکام با پلتفرم Snapdragon Spaces XR ورود خود به Metawares را اعلام کرد

[ad_1]

اگرچه تا به حال در مورد Metawares زیاد گفته شده که واقعیت مجازی است، امروز کوالکام پلتفرم توسعه دهنده Snapdragon Spaces XR را معرفی کرد که کیتی برای کمک به توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های جدید برای دستگاه های واقعیت افزوده است.

کوالکام در نمایشگاه جهانی Augmented از سخت افزار جدید رونمایی نکرد، اما برنامه ها و همکاری هایی را که این شرکت در دهه گذشته انجام داده است، معرفی کرد. کوالکام با Niantic در برنامه های Metawares در دنیای واقعی و Lenovo، Motorola، Oppo و Xiaomi در توسعه سخت افزار همکاری می کند.

گوشی هوشمند Lenovo ThinkReality A3 اولین محصول تجاری خواهد بود که سال آینده با پلتفرم Snapdragon Spaces عرضه خواهد شد. این پلتفرم قرار است یک اکوسیستم رایگان برای دستگاه‌های مختلف باشد و دارای APIهایی است که به نرم‌افزار اجازه می‌دهد بدون توجه به سخت‌افزار هدف، بر روی پلتفرم‌های متعدد، از جمله عینک‌های واقعیت افزوده، ساخته شود.

کوالکام می گوید که Snapdragon Spaces اولین پلتفرم محصول واقعیت افزوده است که برای عینک های مرتبط با گوشی های هوشمند بهینه شده است. این پلتفرم همچنین از ابزارهای توسعه رایج مانند Unreal Engine 4 و Unity پشتیبانی می کند. پلت فرم Spaces اکنون برای توسعه دهندگان منتخبی مانند Holo One و NZXT در دسترس است.

دسترسی عمومی به این پلتفرم در اوایل سال 2022 آغاز خواهد شد. کوالکام همچنین گفت که فناوری HINS SAS را برای بهبود ردیابی دست و تشخیص حرکت به دست آورده است. این شرکت با همکاری Wikitude قصد دارد دسترسی 150000 توسعه دهنده به این پلتفرم را فراهم کند.

در چند وقت اخیر شرکت های بیشتری در حوزه فناوری به بازار متاوارس توجه کرده اند. با تغییر نام تجاری به متا، فیس بوک بر کارهایی که برای صنعت انجام خواهد داد تأکید می کند. مایکروسافت با معرفی آواتارها و محیط های کار مجازی، تمرکز خود را بر متاورز اعلام کرده است. دیروز انویدیا با عرضه عمومی دستگاه های Omniverse آمادگی خود را برای فعالیت در این بازار اعلام کرد.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما