گرافیک یکپارچه لپ تاپ هنوز برای یک بازی مدرن – Zomit کافی نیست

[ad_1]

PCMig عملکرد چندین بازی AAA را روی چندین لپ تاپ مجهز به تراشه های گرافیکی اینتل و AMD آزمایش کرده است. این لپ تاپ به پردازنده های Xe اینتل، گرافیک Intel UHD 620، 5700U و 5800U مجهز شده است. بازی های تست شده همچنین شامل تعدادی عناوین ورزشی، شبیه سازی ها و استراتژی ها می شود.

به گزارش ExtremeTek، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های Tigerlik و Intel Xe عموماً سریع‌ترین نمونه‌های بازی هستند و سیستم‌هایی که از AMD Ryzen 7 5800U و 5700U استفاده می‌کنند از این نظر فاصله زیادی با مدل‌های اینتل ندارند. عملکرد هر دو سیستم در برخی از بازی ها تقریباً یکسان بوده است، اما Xe مجهز به TGL سریعتر از Radeon یکپارچه عمل می کند. داده های جالبی در مورد نتایج مطالعات PCM وجود دارد، از جمله اثرات شاسی سیستم و اتلاف حرارت بر عملکرد سیستم.

در این مورد، HP Envy x360 15 با پردازنده Ryzen 7 5700U اغلب سریعتر از Asus Zenbook 13 با پردازنده Ryzen 5800U است. پردازنده 5700U که Borderlands 3 را اجرا می کند حدود 1.21 برابر سریعتر از Zenbook 13 است. علاوه بر این، 5700U جزئیات را 1.17 برابر سریعتر از 1080p Strange Brigade ارائه می دهد. البته در برخی تست ها عملکرد دو تراشه یکسان بود اما 5800U تنها برنده Civilization VI شد.

خریدارانی که لپ تاپ 13 اینچی را به لپ تاپ 15 اینچی ترجیح می دهند، باید به خاطر داشته باشند که شاسی کوچکتر می تواند بر عملکرد بالاترین تراشه تأثیر بگذارد. البته این اتفاق در مورد لپ‌تاپ‌های نسخه میان‌رده نمی‌افتد، زیرا مدل‌های میان‌رده معمولاً پایدارتر هستند.

وضوح واقعی عناوین AAA 1080p نیست

در حال حاضر، هیچ لپ‌تاپ مجهز به گرافیک یکپارچه نمی‌تواند به طور مداوم عناوین 1080p AAA را اجرا کند. عملکرد پایدار بازی مانند Far Cry 5، Assassin’s Creed: Valhalla، Strange Brigade، Borderlands 3 و Red Dead Redemption 2 در همه سیستم های آزمایش شده در دسترس نیستند و نرخ فریم 1080p در این لپ تاپ ها پایین است. البته سیستم های Ryzen و Tigerlik Strange Brigade را با Xe با میانگین 39 فریم در ثانیه یا بالاتر اجرا می کنند.

بازی را روی لپ تاپ مجهز به گرافیک یکپارچه تست کنید

AMD رزولوشن 1080p را به عنوان کیفیت مورد نظر برای بازی‌های روی سیستم‌های دارای گرافیک یکپارچه معرفی کرده است، اما در حال حاضر در مورد عناوین AAA اینطور نیست. در حال حاضر، 720p و 1080p را می توان استاندارد یکسان در نظر گرفت، اما به طور همزمان در دسترس هستند، اما وضوح 1920 در 1080 پیکسل 2073 مگاپیکسل است، در حالی که 1280 x 720 پیکسل تنها 0.222 مگاپیکسل است. بنابراین برای اجرای بازی با رزولوشن 1080p به یک پردازنده گرافیکی با قدرت پردازش پیکسلی 2.2 برابر بیشتر نیاز داریم تا نرخ فریم ثابتی را ارائه دهد.

البته Psymig این توصیه را در مقاله انجام نداده است. اگر نمی‌دانید که آیا می‌توانید بازی‌ها را روی هر لپ‌تاپی که پردازنده گرافیکی جداگانه ندارد اجرا کنید، از استفاده از رزولوشن 720p به جای 1080p نترسید. بازی بر روی یک GPU یکپارچه به معنای قربانی کردن جزئیات برای عملکرد بهتر است. بنابراین، کاهش وضوح تصویر از 1080p به 720p گام مهمی برای عملکرد بهتر GPU خواهد بود. دلیلی وجود دارد که کنسول های دستی Nintendo Switch و Steam Deck این وضوح را هدف قرار می دهند. راه حل قدیمی Skyline اینتل ممکن است به اندازه کافی برای اجرای بازی ها قدرتمند نباشد، اما Xe و Radeon از این تراشه استفاده خواهند کرد.

این مشکل با معرفی DDR5 تا حدودی بهبود یافته است. اگر AMD و Intel هنگام توسعه GPUهای استاندارد از DDR5-6400 پشتیبانی کنند، پهنای باند حافظه مشترک به 102.4 گیگابایت در ثانیه خواهد رسید. این یک پردازنده گرافیکی استاندارد نیست، و برای مثال Radeon HD 4870 آخرین تراشه گرافیکی پرچمدار است که این نوع عملکرد و حتی سریعتر را ارائه می دهد (115 گیگابیت در ثانیه برای GDDR5). با این حال، پردازنده‌های گرافیکی مدرن فراتر از خانواده قدیمی‌تر Radeon HD 4000 هستند. قابلیتی که نشان می دهد تراشه های جدید چگونه با وجود پهنای باند نسبتا کم توانسته اند عملکرد بهتری در بازی داشته باشند.

وضعیت در عناوین دیگر نسبت به AAA بسیار بهتر به نظر می رسد. سیستم گرافیکی یکپارچه Skyline اینتل هنوز عرضه نشده است، اما کسانی که به دنبال بازی با سیستم مجهز به پردازنده Skyline هستند احتمالاً باید وضوح تصویر را روی اعدادی مانند 540 تا 960 تنظیم کنند. البته APU های Xe و Ryzen به خوبی عمل می کنند. . PCMig Elitebook را در این مورد آزمایش کرده است. این دستگاه از پردازنده Intel Core i7-10810U استفاده می کند، اما می تواند Civilization VI را با جزئیات اجرا کند. علاوه بر این می توانید Warcraft Classic را نیز بر روی این سیستم اجرا کنید.

مقالات مرتبط:

نکته اصلی این است که وضوح 1080p هنوز برای بازی در لپ‌تاپ‌هایی با گرافیک یکپارچه استاندارد نیست. البته، اگر می‌خواهید بازی‌های قدیمی‌تری را روی یک نوع لپ‌تاپ اجرا کنید، 1080p ممکن است مفید باشد. اما اگر اکنون می خواهید بازی های مدرن را روی این دستگاه ها اجرا کنید، احتمالا استفاده از رزولوشن 1080p انتخاب خوبی نیست.

وقتی AMD از فناوری RDNA2 بر روی تراشه گرافیکی خود استفاده می کند یا اینتل و AMD ویژگی هایی مانند on-die HBM2 را با هم ترکیب می کنند، می توان انتظار داشت که عملکرد لپ تاپ های دارای کارت گرافیک یکپارچه روز به روز بهبود یابد. حال اگر می‌خواهید بازی‌ها را روی لپ‌تاپ با گرافیک یکپارچه اجرا کنید، باید یکی از مدل‌های Ryzen 5000 یا 4000 یا Intel TigerLike را انتخاب کنید، زیرا تراشه‌های قدیمی‌تر عملکرد کمتری نسبت به آن پردازنده‌ها دارند.

نظر شما در مورد اجرای بازی ها روی لپ تاپ به خصوص دستگاهی که از کارت گرافیک یکپارچه استفاده می کند چیست؟ لطفا تجربه خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما