هشت زبان برنامه نویسی آسان برای کودکان – Zomit

[ad_1]

یادگیری کد نویسی در هر سنی می تواند یک چالش باشد. دانستن مفاهیم کلی برنامه نویسی و یادگیری تمام قوانین و روش های نگارش و قرار دادن صحیح کلمات و عبارات در یک زبان برنامه نویسی یکی از چالش هایی است که هنگام یادگیری یک زبان با آن روبرو خواهید شد. در بین همه زبان های برنامه نویسی ، زبان هایی وجود دارد که درک و یادگیری آنها آسان تر از زبان های دیگر است. خوشبختانه در دنیای فناوری ، با یک جستجوی ساده می توان به بسیاری از منابع آموزشی دسترسی داشت. اما ابتدا باید درباره بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان بدانید. برای آشنایی با کودکان در آینده و با برنامه نویسی ، در این مقاله هشت زبان برنامه نویسی آسان و مناسب برای کودکان را معرفی کرده ایم. بنابراین با زومیت.

زبان برنامه نویسی اولیه

زبان برنامه نویسی اولیه

Scratch بهترین راه برای یادگیری منطق و اصول برنامه نویسی است و هیچ ارتباطی با نحو و ابزارهای توسعه ندارد. Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بصری است که در آن کاربران می توانند کد را از جعبه ابزار بلوک دستورالعمل استخراج کنند. این برنامه در مرورگر اجرا می شود و برای کودکان ، برنامه های Android و iOS در دسترس است.

در Scratch ، هر چیزی که در یک زبان برنامه نویسی پیدا می کنید ، از جمله حلقه ها و توابع ، به سبک بصری و قابل فهم نوشته شده است. این روش یادگیری گامی مناسب برای کودکانی است که هنوز برنامه جدیدی ندارند. زیرا از این طریق می توانند در جریان نوشتن برنامه با جریان برنامه و نحوه ایجاد کد آشنا شوند.

Scratch همچنین برای رایانه های Raspberry Pi مناسب است. زیرا در آنجا نصب شده است و می توان از آن برای کنترل LED ها و دکمه ها استفاده کرد.

زبان برنامه نویسی مایکروسافت MakeCode

زبان برنامه نویسی مایکروسافت MakeCode

MakeCode پلتفرم برنامه نویسی بلاک چین آنلاین مایکروسافت است که بر روی بردهای ساده میکروکنترلر مانند Micro: Bit و Adafruit Circuit Playground Express اجرا می شود. MakeCode از لحاظ عملکردی از بسیاری جهات شبیه به Scratch است. اما به طور کلی برای مطالعه اصول محاسبات فیزیکی استفاده می شود. اگر بورد میکروکنترلر ندارید ، می توانید از شبیه ساز برنامه با آموزشهای تعاملی و آسان برای ایجاد پروژه های الکترونیکی در مقیاس کوچک استفاده کنید.

زبان برنامه نویسی پایگاه کوچک

زبان برنامه نویسی Small Basic

Small Basic نام یک زبان برنامه نویسی اساسی است. این برنامه طوری طراحی شده است که بین زبان های برنامه نویسی بلاک چین مانند اسکرچ و زبان های برنامه نویسی نوشتاری مانند پایتون پل ایجاد کند. Small Basic دارای یک ویرایشگر وب کامل با دستورالعمل های مرجع با پیوندهای آموزشی و اسناد است. همچنین آموزش خوبی را برای کودکان ارائه می دهد. Basic Basic معمولاً مانند یک زمین بازی است. اما این زبان خوبی برای یادگیری مفاهیم برنامه و عادات یادگیری نحو است.

زبان برنامه نویسی پایتون را با CodeCombat بیاموزید

زبان برنامه نویسی پایتون را با CodeCombat بیاموزید

پایتون اغلب به دلیل نحو ساده و خواندنی اش به عنوان یک زبان برنامه نویسی واقعی انتخاب می شود. روشهای زیادی برای یادگیری رایگان پایتون وجود دارد. اما به طور کلی ، او واقعاً کوچولوها را به چالش می کشید. CodeCombat یک جایگزین عالی برای روش یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون است.

مقالات مرتبط:

CodeCombat یک بازی سبک خزنده سیاه چال است. هر کاری که یک بازیکن برای حرکت ، مبارزه و زنده ماندن در یک سیاه چال انجام می دهد از طریق کد پایتون انجام می شود و در هر زمان ، اگر بازیکنی گیر کند ، نکات زیادی برای حرکت و رهاسازی به او داده می شود. هرچه دورتر به سیاه چال بروید ، با جمع آوری غنائم می توانید تروفی های بیشتری را با مفهوم برنامه نویسی واقعی درک کنید. اگر انگلیسی متوسط ​​دارید ، می توانید از این بازی برای یادگیری پایتون در هر سنی استفاده کنید.

CodeCombat همچنین با جاوا اسکریپت کار می کند و آن را راهی عالی برای یادگیری اصول برنامه نویسی وب می کند.

زبان های برنامه نویسی را با استفاده از بستر Tynker یاد بگیرید

زبان های برنامه نویسی را با استفاده از بستر Tynker یاد بگیرید

Tynker یک زبان برنامه نویسی نیست. اما یکی از بهترین منابع آنلاین برای افراد 5 تا 18 سال است که از قبل انگلیسی می دانند و می خواهند وارد دنیای برنامه نویسی شوند. Tynker شامل برنامه های بازی ، ایجاد تغییرات ساده یا تغییر در Minecraft ، برنامه ریزی رویدادها و مشارکت کودکان در پروژه ها و برنامه های مختلف به صورت جداگانه یا با رهبری جامعه است.

این پلت فرم برنامه نویسی نقطه شروع خوبی برای کودکانی است که می خواهند وارد دنیای کد شوند. علاوه بر پلتفرم مبتنی بر مرورگر ، Tynker دارای سه برنامه برای تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی است.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را با استفاده از p5.js بیاموزید

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را با استفاده از p5.js بیاموزید

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر اینترنت است. اما به طور کلی به دلیل ساخت و ساز ضعیف و مطالعه دشوار است. خوشبختانه کتابخانه ها و ابزارهایی وجود دارد که یادگیری جاوا اسکریپت را سرگرم کننده می کند. کتابخانه p5.js مکان خوبی برای شروع است. این کتابخانه برای ایجاد هنرهای تصویری و موسیقی طراحی شده است و دارای ویرایشگر یکپارچه مرورگر سریع و آسان است. چیزی که یادگیری p5.js را جالب می کند کانال YouTube است برنامه نویسی قطار این یک فیلم آموزشی سرگرم کننده ، خلاقانه و ساده است که تماشا شده و آموزش داده می شود دانیل شیفمن، شامل یک دوره جامع برای مطالعه مفاهیم برنامه نویسی است.

زبان برنامه نویسی Lua را با Roblox بیاموزید

زبان برنامه نویسی Lua را با Roblox بیاموزید

Loa یک زبان برنامه نویسی ساده است. این زبان محکم و راحت است ، بنابراین بازی ها و برنامه های دیگر از زبان برای مواد استفاده می کنند و پروژه های جدیدی را از بازی های قبلی ایجاد می کنند. محبوب ترین بازی ، بازی کلاسیک Roblox برای کودکان است. ساخت یک بازی ویژه Roblox بسیار آسان است. شما اصول اولیه Loa را همراه با فرایندهای مهم برنامه نویسی Roblox که می تواند در سایر حالت های تخصصی بازی استفاده شود ، خواهید آموخت. برای ایجاد Roblox با استفاده از Loa ، می توانید از دوره کامل استفاده کنید codakid استفاده کنید

زبان برنامه نویسی GameMaker

GameMaker یک موتور بازی است که هنوز قوی نشده است. ویرایشگران بازی دیگر مانند Unity و Unreal ابزارهای حرفه ای پیچیده ای هستند. اما GameMaker تا حد امکان برای مبتدیان طراحی شده است. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که خواندن آن به راحتی پایتون باشد. همه عناصر کد در Gamemaker Flowchart Editor هستند. بنابراین ، هر کد را می توان به راحتی مشاهده کرد.

بازیگران بسیار مشکل تر از سایر گزینه های ارائه شده در این مقاله هستند. اما ساختن یک بازی واقعی یک انگیزه عالی برای یادگیری برنامه است. والدین یا معلمانی که هیچ تجربه ای در برنامه نویسی ندارند می توانند به کودک کمک کنند تا خلاقیت خود را نشان دهد یا بتواند اولین بازی خود را به پایان برساند.

***

برنامه نویسی فرایند حل مسئله در چند مرحله و ارائه راه حل کوچک برای هر مرحله است. یادگیری منطق و نحو برنامه نویسی مهارتی فراتر از علوم رایانه است که تقریباً در هر جنبه ای از آموزش کمک می کند. برای شروع ، با یک خراش شروع کنید و سپس گزینه های دیگر را بررسی کنید. به این ترتیب ، می توانید درک گسترده و اساسی مفاهیم برنامه را به فرزند خود بیاموزید.

امیدوارم این مقاله بتواند برای شما جالب باشد. اگر شما نیز تجربه آموزش زبان برنامه نویسی به کودکان را دارید ، آنها را با کاربران Zomit به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما