دوربین Samsung Galaxy S21 Ultra و Apple iPhone 12 Pro Max – Zomit را مقایسه کنید

[ad_1]

شرکت های پیشرو در دنیای موبایل تمام توان خود را برای بهبود عملکرد دوربین های محصولات خود به کار گرفته اند تا با قدرت نمایی در این زمینه، خریداران بیشتری را به خود جذب کنند. رقابت به حدی داغ است که هر ساله شاهد معرفی فناوری ها و ویژگی های جدید در دوربین گوشی های هوشمند هستیم. با ظهور آیفون 13 و به دلیل اینکه هنوز چند ماه تا معرفی نسل جدید پرچمدار اندروید فاصله داریم. زومیت مثل همیشه، ما جدیدترین پرچمداران موجود در بازار را برای شناسایی بهترین دوربین های موبایل ترکیب می کنیم.

سیب در زمان معرفی نسل جدید آیفون، بیشتر از دوربین و قابلیت مانور بر روی جدیدترین محصولات استفاده کرد. آیفون مطمئنا یکی از بهترین انتخاب ها در بخش دوربین برای چندین سال بوده است. گوشی های اپل به حدی رشد کرده اند که بسیاری از کارشناسان معتقدند آیفون جدید کامل ترین و مطمئن ترین گزینه برای عکس گرفتن است.

آن طرف میدان، سامسونگ علاوه بر این، به عنوان یکی از محبوب ترین بازیگران در زمینه گوشی های هوشمند، باید محصولاتی با دوربین های واجد شرایط ارائه دهد. گلکسی اس 21 اولترا با وجود اینکه چند ماهی است که در بازار عرضه شده است، همچنان می تواند عکس بگیرد. این گوشی به لطف ماژول دوربین چهارگانه خود یکی از قدرتمندترین نام های دنیای گوشی های هوشمند امروزی است که می تواند نیاز کاربران را در بالاترین سطح برآورده کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب خود به آنها توجه کنید:

  • همه گوشی ها برای ارتقاء به آخرین عملکرد دوربین به روز شده اند.
  • برای توجه به جزئیات تصویر، در برخی از تصاویر آن را دو بار یا بیشتر نیز برش داده ایم.
  • از هر سوژه با هر تماس 3 تا 6 بار عکس گرفته شد و بهترین تصاویر برای مقایسه انتخاب شدند.
  • به دلیل استفاده از دوربین‌های موبایل نقطه‌ای، تصاویر با دست ضبط شدند تا توانایی گوشی در این مقاله برای از بین بردن لرزش بررسی شود.
  • همه عکس ها به صورت خودکار گرفته می شوند.
  • در تصاویر در محیط های تاریک، حالت شب روی گوشی فعال می شود.

برای دیدن عکس مقایسه در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید

مقایسه دقت ضبط رنگ و تعادل رنگ سفید

دقت رنگ یکی از مهمترین ویژگی های دوربین است. شرکت های بزرگ در این زمینه در طول سال ها الگوریتم های پردازش سیگنال را به منظور بهبود دقت رنگ و کالیبراسیون مداوم توسعه داده اند. در این آزمایش، ما به دنبال گزینه هایی با نزدیک ترین رنگ ثبت شده در شرایط نوری خوب بودیم.

مقایسه رنگ و جزئیات دوربین عریض آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

صفحه نمایش رنگی دقیق تر سامسونگ؛ در حالی که رنگ‌های سه مدل آیفون 13 پرو مکس، آیفون 13 و آیفون 12 پرو مکس نزدیک و کمی متمرکز هستند.

مقایسه HDR

محدوده دینامیکی به طور مستقیم قابلیت های سنسورهای دوربین را نشان می دهد. دوربین هایی با محدوده دینامیکی بهتر می توانند جزئیات بیشتری را در قسمت های تاریک و روشن تصویر ثبت کنند. در این آزمایش، باید به دنبال گزینه‌هایی باشید که بیشترین جزئیات را در قسمت‌های تاریک قاب (ستون‌ها و طبقات) و بخش‌های روشن قاب (ابرهای آسمان، برگ‌های درختان و ساختمان‌های دوردست) ارائه می‌کنند و در عین حال کنتراست کلی را حفظ می‌کنند. عکس.

دوربین فرابنفش

مقایسه عکاسی HDR آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا


دوربین واید (اصلی)

مقایسه عکاسی HDR آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

اول، Galaxy S21 Ultra عکس های روشن تری دارد. اما با نگاه نزدیکتر به زمین؛ در جایی که تاریک‌ترین قسمت تصویر اهمیت دارد، می‌توان دید که آیفون جزئیات بیشتری در سایه‌ها دارد که با بردن عکس به فتوشاپ برای روشن‌تر کردن آن، بهتر می‌توان آن را درک کرد. در آن سوی میدان، با نگاهی دقیق تر به کابل پل طبیعی، خواهید دید که آیفون به دلیل مشکلات اعوجاج رنگ، بخشی از کابل بنفش شده است. در حالی که ما مشکلی را در عکس های S21 Ultra نمی بینیم.

مقایسه عملکرد در شرایط نور کم

در این تست عملکرد سنسور و الگوریتم پردازش تصویر در شرایط نور تاریک و در نتیجه ایزو بالا مورد بررسی قرار گرفت. گزینه ای که بتواند رنگ ها را با دقت ثبت کند و جزئیات دقیق را حفظ کند و نویز را حذف کند، بهترین عملکرد را خواهد داشت. برای مقایسه، 200 درصد تصاویر تهیه شده است.

جزئیات دوربین زاویه باز در نور کم آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا را مقایسه کنید.

با نگاهی به بافت‌های عروسک‌ها، رنگ‌ها و متن روزنامه، فکر می‌کنیم که آیفون 13 پرو مکس تصویر کلی بهتری می‌گیرد و پس از آن گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 13 قرار دارند. در حالی که آیفون 12 پرو مکس با تصاویر نرم، بدترین عملکرد را نشان می دهد.

مقایسه عکاسی ماکرو

ماکرو یکی از ژانرهای محبوب در دنیای عکاسی است. در این سبک از عکاسی، ثبت جزئیات صحیح، رفع لرزش دست و البته ثبت رنگ دقیق از مهمترین عناصر می باشد. با توجه به موارد فوق، بهترین گزینه موجود را در مقایسه با تصویر مرجع مقایسه و انتخاب کنید.

مقایسه عکاسی ماکرو آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

در این آزمایش، تصاویر ثبت شده از نزدیک ترین فاصله کانونی توسط هر گوشی هوشمند به دست آمد. همانطور که می دانید آیفون 13 و آیفون 12 پرو مکس توانایی گرفتن تصاویر ماکرو را ندارند. عکس های ماکرو آیفون 13 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا عالی به نظر می رسند. اما آیفون جزئیات بهتری دارد.

مقایسه عکاسی پرتره

با توجه به علاقه زیاد کاربران به شبکه های اجتماعی و در نتیجه سبک عکاسی پرتره، دوربین های موبایل قابلیت های خاصی را در این زمینه معرفی کرده اند که می توان آن را زوم ۲ برابری و ایجاد افکت های مصنوعی بوکه نامید. در این آزمایش ثبت جزئیات دقیق، رنگ طبیعی پوست، ایجاد افکت بوکه طبیعی با توجه به تشخیص مناسب سوژه و پس زمینه و همچنین عدم ایجاد اعوجاج در تصویر از مهمترین موارد است. برای مقایسه در نظر بگیرید

آیفون 13 به دلیل نداشتن لنز تله فوتو با ماژول استاندارد عکس می گیرد و برای مقایسه بهتر، تصاویر برش خروجی در این مقایسه گنجانده شده است.

مقایسه عکاسی پرتره با زاویه باز از آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

با نگاهی به پیراهن و چهره صدرا مخمل، متوجه می‌شویم که عکس‌های پرتره هر سه مدل آیفون به رنگ زرد متمایل هستند. اما Galaxy S21 Ultra رنگ های دقیق تری را نمایش می دهد. سطح جزئیات و کیفیت افکت بوکه در پرچمداران آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 سامسونگ بسیار خوب به نظر می رسد و آیفون 13 بدترین عملکرد را به دلیل عدم وجود دوربین تله فوتو از نظر شکل و جزئیات دارد. مرحله.

مقایسه دوربین های سلفی

دوربین سلفی یکی از مهم ترین جنبه های دوربین گوشی های هوشمند است. این امر منجر به نصب سنسورها و لنزهای قدرت در این قسمت شده است. در همین راستا، دو مقایسه بعدی به عملکرد دوربین های سلفی اختصاص دارد. ثبت رنگ طبیعی پوست به همراه جزئیات مربوطه معیار اصلی این آزمایش است که با توجه به آن باید قوی ترین گزینه را انتخاب کنید.

سلفی در نور خوب

مقایسه دوربین های سلفی کم نور آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا


سلفی نور کم است

مقایسه سلفی های دوربین بزرگ آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

تمایل آیفون به عکس های زرد را می توان دوباره در سلفی ها مشاهده کرد. سطح جزئیات و کیفیت رنگ در گلکسی اس 21 اولترا سلفی بهتر از سه گوشی دیگر است، چه در نور خوب باشد چه نباشد، در حالی که آیفون 12 پرو مکس در تاریکی عکس های بدتری نسبت به دو برادر دیگر می گیرد. این به این دلیل است که اکثر ISP ها به دلیل یکنواختی سخت افزار دوربین ضعیف تر هستند.

مقایسه قابلیت های زوم

این گوشی هوشمند دارای یک ضریب بزرگنمایی داخلی با استفاده از ماژول های مختلف دوربین است. در این مقایسه، زوم 10 برابری دوربین با یکدیگر مقایسه شده است. آیفون 13 زوم 10 برابری را در اختیار کاربران قرار نمی دهد، بنابراین در این مقایسه، عکس آن را با حداکثر زوم 5 برابر مشاهده می کنیم.

مقایسه زوم دوربین عریض برای آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

آیفون 13 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس به دلیل برش 3 و 2.5 برابری تصاویر دوربین تله فوتو با عملکرد خطرناک آیفون 13 پرو فاصله زیادی دارند. اما واضح است که گلکسی اس 21 اولترا با دوربین تله فوتو 10 برابری خود از نظر بزرگنمایی دست برتر را دارد. برای مقایسه، توصیه می شود به کیفیت نمایش لوگو “لاکیدو” روی نوشیدنی توجه کنید.

مقالات مرتبط:

نظر شما در مورد عملکرد هر گوشی در این مقایسه چیست؟ کدام گوشی بهترین عملکرد را در زمینه عکاسی نشان می دهد؟ لطفا در نظرسنجی زومیت شرکت کنید و نظر خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران عزیز زومیت در میان بگذارید.


مقاله اصلی با همکاری محمدحسین جعفری سرابی و مهرداد عیسیلو تهیه و گردآوری شده است.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما