آیا ممکن است این جهان آغاز نداشته باشد؟ – خانه

[ad_1]

طبق نظریه گرانش کوانتومی ، جهان اولیه ممکن است آغاز نشده و برای همیشه وجود داشته باشد. به گفته برونو بنتو ، فیزیکدان دانشگاه لیورپول در انگلستان که زمان را مطالعه می کند: “واقعیت شامل شگفتی های بسیاری است که اکثر مردم آن را خیالی و همچنین تخیل می دانند.”

بنتو در تحقیقات خود از نظریه جدیدی درباره گرانش کوانتومی به نام علیت استفاده می کند. بر اساس این نظریه ، فضا و زمان به جرم متفاوتی از فضا تقسیم می شوند و یک واحد اساسی برای فضا وجود دارد. او و همکارانش از نظریه علیت برای مطالعه آغاز این جهان استفاده کردند. به گفته آنها ، جهان ممکن است آغاز نداشته و مطمئناً از گذشته ای نامعلوم وجود داشته است ، بنابراین انفجار بزرگ تنها یکی از مراحل تکامل است.

گرانش کوانتومی

گرانش کوانتومی ممکن است مشکل ترین مشکل پیش روی فیزیک مدرن باشد. دو نظریه اصلی برای جهان وجود دارد: فیزیک کوانتومی و نسبیت عام. فیزیک کوانتوم سه نیروی اساسی (الکترومغناطیسی ، زمینی و قوی) را در مقیاس میکروسکوپی با موفقیت تعریف کرده است. نسبیت عام ، از سوی دیگر ، قوی ترین تعریف بدون برنامه ریزی از گرانش است.

اما نسبیت عام ، با تمام قدرتش ، یک نظریه ناقص است. در شرایطی مانند مرکز سیاهچاله و آغاز این جهان ، ریاضیات نسبیت عام نقض شده و نتایج آن غیرقابل اعتماد است. به این مناطق تکینگی می گویند. تکینگی نقطه ای در فضاها است که قوانین فعلی فیزیک و نظریه نسبیت عام را نقض می کند. در دومین پدیده گرانش ، گرانش در مقیاس های کوچک بسیار قوی است.

در نتیجه ، فیزیکدانان به توضیح میکروسکوپی گرانش قوی برای حل معمای تکینگی ، که نظریه گرانش کوانتومی نیز نامیده می شود ، نیاز دارند. این نظریه خواسته های زیادی دارد ، معروف ترین آنها نظریه گرانش رشته و حلقه های کوانتومی است. اما رویکرد دیگری به نام علیت وجود دارد که درک جدیدی از فضا ارائه می دهد.

نظریه علت را تعیین می کند

در تمام نظریه های فیزیکی فعلی ، فضا و زمان یکسان باقی می مانند. هر دو بافت صافی را تشکیل می دهند که زیربنای همه واقعیت است. در زمان های پیوسته ، دو نقطه در فضا می توانند بسیار نزدیک باشند و دو رویداد می توانند رخ دهند.

اما رویکرد دیگری به نام نظریه علیت وجود دارد که فضا زمان را مجموعه ای از توده های گسسته یا اتم های فضا زمان می داند. این نظریه دلالت بر محدودیت وقوع در طول زمان دارد ، زیرا اجسام و وقایع آنها نمی توانند به یک اتم نزدیک باشند.

برای مثال ، وقتی به صفحه نگاه می کنید و این مقاله را می خوانید ، همه چیز پیوسته به نظر می رسد. اما اگر با ذره بین به صفحه نگاه کنید ، پیکسل هایی را مشاهده می کنید که فضا را پوشانده اند و متوجه می شوید که این دو تصویر نمی توانند نزدیکتر از آن پیکسل ها باشند. او گفت: “نظریه علی بر بنتو تأثیر می گذارد.”

“نظریه مجموعه علت ، به عنوان رویکردی برای گرانش کوانتومی و بازاندیشی در مفهوم فضا-زمان ، نه تنها سعی می کند تا حد ممکن بنیادی باشد ، بلکه نقش مهمی در زمان ، نحوه گذر زمان از دیدگاه فیزیکی و وجود یا عدم وجود آینده. “

جرم گسسته در این جهان

فضا-زمان از توده های گسسته یا اتم های فضا-زمان تشکیل شده است که در تصویر رایانه شبیه پیکسل هستند.

آغاز زمان

نظریه صفحه علیت پیامدهای بسیار مهمی برای طبیعت دارد. به گفته بنتو:

فلسفه کلی علیت آن زمان است ، که یک مفهوم فیزیکی است و نباید فقط ناشی از توهمات یا اتفاقاتی باشد که در مغز رخ می دهد. مدت زمانی که این یک نوع بیان نظریه فیزیکی است. نتیجه ، در این نظریه ، این است که صفحه علیتی باعث می شود که اتم به طور همزمان بزرگ شود و هرچه بزرگتر ، بزرگتر شود.

رویکرد علّی مشکل تکینگی بیگ بنگ را از بین می برد زیرا در این نظریه تکینگی وجود ندارد و موضوع نامطلوب است. در این نظریه ، هیچ چیز کوچکتر از ابعاد اتمی فضا-زمان نیست.

مقالات مرتبط:

بنابراین ، آغاز این جهان بدون تکینگی انفجار بزرگ چیست؟ بنتو و همکارش استوو زال ، دانشجویان تحصیلات تکمیلی کالج سلطنتی پزشکان لندن ، به بررسی نظریه علیت در آغاز جهان ادامه می دهند. این تحقیق 24 سپتامبر در پایگاه داده arXiv پیش از انتشار منتشر شد. (این مقاله در مجله علمی منتشر نشده است). بنتو می گوید:

این مقاله مفاهیم اولیه در رویکرد علی را بررسی می کند. بر اساس این نظریه ، برخی از علل که منجر به دنیایی شد که امروزه می بینیم. در مطالعه ما ، هیچ چیز در آغاز این جهان خیلی زیاد نیست زیرا منشاء علت می تواند پایان باشد و برای همیشه وجود داشته باشد.

تحقیقات بنتو و همکاران این نشان می دهد که جهان ممکن است آغازی نداشته باشد و برای همیشه وجود داشته باشد. آنچه قرار است بیگ بنگ باشد ممکن است یک لحظه خاص در تکامل این علت باشد ، نه آغاز واقعی. خیلی کارها برای انجام دادن مانده. مشخص نیست که آیا نظریه علی به فیزیک اجازه می دهد تا تکامل پیچیده بیگ بنگ را بدون شروع توضیح دهد. بنتو می گوید:

شاید بپرسید که چه رویکرد علیتی را می توان به شیوه ای معقول تفسیر کرد ، یا متغیرهای این مجموعه به طور گسترده تری چه معنایی دارند؟ ما نشان داده ایم که این چارچوب حداقل از نظر نظری و ریاضی امکان پذیر است.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما