آیا یکسان سازی حقوق بازنشستگی وجود ندارد؟

[ad_1]

فرارو- سال هاست که حقوق بازنشستگان کشوری به دلیل تورم فزاینده و افزایش مستمر نیازهای معیشتی توان تامین هزینه های بازنشستگان را ندارد و این امر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. این معضل در کنار عدم شنیدن شکایات و مطالبات مستمری بگیران و سایر مسائل، جمعیت مستمری بگیران کشور را به شدت گرفتار مشکلات مالی و اعتراض به حقوق بازنشستگی دریافتی خود کرده است.

به گزارش فرارو، برای رفع مشکلات مالی و نارضایتی بازنشستگان از میزان مستمری دریافتی، زمزمه همسان سازی حقوق ها به گوش می رسد تا فاصله حقوق و هزینه مستمری کاهش یابد. در خصوص ایجاد عدالت و پرداخت، رفع تبعیض و تعدیل درآمد و اعطای تسهیلات برای شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​سال های مختلف در مسیر اجرا قرار گرفت.

در این میان دو مرحله تعدیل اتفاق می افتد و مستمری بگیر کشوری پس از دو مرحله تعدیل و افزایش قابل توجه مستمری، تاثیر مثبتی را در زندگی خود احساس می کند و این امر تا حدودی از فشاری که از همه جنبه های زندگی او را احاطه کرده است، می کاهد. . مقرر شد سهام عدالت بازنشستگی به صورت دائمی انجام شود که در حال حاضر به دلایلی مانند تورم و مشکلات تامین مالی این کار با مشکل مواجه شده است.

تساوی بازنشستگی دائم شاید وقت دیگری!آیا یکسان سازی حقوق بازنشستگی وجود ندارد؟
وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه شاهد هرج و مرج و بلاتکلیفی در نظام پرداخت دستمزد دولتی هستیم، گفت: در دستگاه های دولتی در این زمینه وحدت وجود ندارد و در مورد نرخ رشد و تعیین دستمزد اتفاق نظر وجود ندارد. در حال حاضر پرداخت حقوق به کارمندان دولت نیز ناعادلانه است و حقوق یکسانی دریافت نمی کنند، بنابراین تا زمانی که چنین وضعیتی وجود داشته باشد، نظام پرداخت در کشور اصلاح نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه چنین وضعیتی تبعاتی مانند تبعیض، فساد و بی عدالتی را در پی خواهد داشت، افزود: اکنون کارکنان دولت نیز تمایل دارند در شرکت های دولتی مشغول به کار شوند، زیرا حقوق و دستمزد در این موسسات 2 تا 3 برابر بیشتر از حقوق آنهاست. ” این در ارگان های دولتی است، بنابراین بسیاری تلاش می کنند تا به تاریکی دولت، یعنی شرکت ها وارد شوند تا سود بیشتری کسب کنند.

شقاقی تصریح کرد: در مورد بازنشستگان نیز وضعیت رو به افزایش است که حقوق این قشر از جامعه باید بیشتر از حقوق کارمندان باشد و بنا به ضرورت می بینیم که کمتر از شاغلین فعلی دریافت می کنند مثلا الان. معلمان خواهان افزایش حقوق هستند اگر بازنشستگان آموزش و پرورش نیز نسبت به معلمان فعلی با مشکل بیشتری مواجه هستند، اگر حقوق معلمان باید افزایش یابد، حقوق بازنشستگان فرهنگی نیز باید افزایش یابد.

این استاد دانشگاه گفت: در این زمینه ضریب بازنشستگی باید بیشتر از شاغلین باشد مثلاً 1.5 یعنی اگر حقوق کارمند 10 میلیون تومان باشد باید حدود 15 میلیون تومان باشد زیرا هزینه مستمری بیشتر است. هزینه های بهداشت و درمان ، اوقات فراغت و سفر و هزینه های روزانه باعث افزایش هزینه ها می شود در حالی که بازنشستگان فقط حقوق می گیرند اما کارمندان علاوه بر حقوق، پاداش، اضافه کار، کمک هزینه، کمک عائله مندی و سایر درآمدها، در این زمینه هستند. این اقدامات باید انجام شود. برای مشاهده برابری حقوق بازنشستگی.

شقاقی با تاکید بر اینکه نظام پرداخت در کشور فاقد منطق عقلانی است، افزود: این وضعیت ناعادلانه و تبعیض آمیز باید اصلاح شود و در چنین شرایطی به هیچ وجه نمی توان انتظار پرداخت یکسان برای همه شاغلان و بازنشستگان داشت. سطحی که در این راستا حقوق بازنشستگان در صندوق های مختلف اعم از امنیت کشوری، لشکری ​​و اجتماعی نیز متفاوت است، از دیگر اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، هماهنگ سازی حقوق کارکنان است. همه مستمری بگیران در همه صندوق ها. بازسازی باید در درجات و لایه های مختلف انجام شود تا شاهد عدالت در نظام پرداخت و دستمزد بازنشستگی باشیم.

اقتصاددانان وضعیت فعلی صندوق بازنشستگی را بسیار بحرانی می‌دانند، زیرا در حال حاضر با توجه به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری، صندوق بدون حمایت دولت در این زمینه در بودجه سال آینده نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. دولت 200 هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص داده است، اما این روند نیاز به اصلاح دارد چرا که ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی با شرایط فعلی تبعات زیادی دارد.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما