انقلاب بزرگی در دنیای فوتبال در راه است

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه” ، فوتبال کجا می رود؟ در چند ماه آینده تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد که آینده محبوب ترین ورزش جهان را رقم خواهد زد. به نظر می رسد لحظه انقلاب بزرگ فرا رسیده است ، اما مطمئناً موفقیت آن تضمین نشده است. مطمئناً هر قدم رو به جلو پر از بحث خواهد بود.

ایجاد تغییرات کوچک در قوانین می تواند عواقب بزرگی داشته باشد و برای مثال ، عواقب بزرگی را در پی خواهد داشت جایی که این امر بر کل دنیای فوتبال تأثیر می گذارد. فیفا می خواهد خود را به عنوان رهبر جدید فوتبال معرفی کند و در حال حاضر این مهمترین پیشنهاد است. هر دو سال یکبار جام جهانی را بگیرید. علاوه بر این ، فیفا راه حلی برای دوره های استراحت در طول فصل ارائه می دهدبه

فیفا قصد دارد تیم ملی اکتبر را ماه و سالهای طولانی حرفه ای برای رقابت های باشگاهی بسازد. “اولین فصل فصل باشگاه ها در سپتامبر ، فصل دوم در اکتبر ، فصل سوم در نوامبر و چهارم در مارس برگزار می شود. آخرین فصل در ماه ژوئن و فصل دوم در جولای است.” ماههای آگوست و سپتامبر در باشگاه فوتبال قرار خواهند گرفت و اکتبر دوره مقدماتی خواهد بود. این بازی از نوامبر تا پایان فصل دوباره به فوتبال باشگاهی اختصاص داده می شود. “

بدون تصمیم جناح های مختلف فوتبال نمی توان چنین تصمیم بزرگی گرفت. طرفداران و مخالفان تقویم جدید به سرعت صحبت کردند و واکنش نشان دادند. یوفا یکی از مخالفان اصلی پروژه است و حتی در بیانیه ای موضع را به وضوح توضیح داده است. ECA اتحادیه باشگاه های اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: “پیشنهاد فیفا تاثیر مستقیم و خسارتی به فوتبال ملی و بین المللی خواهد داشت. علاوه بر این ، سلامت و رفاه بازیکنان را نیز پیشنهاد می کند.” به خطر می اندازد.

با این حال ، این طرح انقلابی فیفا با استقبال برخی از بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال مواجه شد. اسطوره هایی مانند رونالدو ، خاویر ماسکرانو یا پپ گواردیولا به طور کلی از برگزاری جام جهانی هر دو سال حمایت خود را اعلام کرده اند. سرمربی سیتی گفت: “جام جهانی یک رویداد بزرگ و بزرگترین تورنمنت فوتبال است. به عنوان تماشاچی ، من قطعاً از تماشای آن لذت می برم و اگر بتوانم هر دو سال یکبار آن را ببینم ، آن وقت عالی خواهد بود.”

مربیانی مانند لیونل اسکالونی و البته فدراسیون های ملی مانند مکزیک یا مراکش تصمیم دارند هر دو سال یکبار جام جهانی را با تیم های خوب بیشتری (48 تیم) برگزار کنند. فوزی لکجا ، رئیس جمهور مراکش گفت: “جام جهانی تنها هشت بار در تاریخ قهرمان شده است و همه تیم ها می دانند که ما نیاز داریم که مسابقات جامع تر و فراگیرتر باشد.”

به نظر می رسد نمی تواند روند تغییر فوتبال را متوقف کند. نبرد دیگری با پروژه سوپرلیگ به رهبری فلورنتینو پرز در اروپا در حال وقوع است. اکنون ، پس از اغتشاشات اولیه ، تنها سه تیم رئال مادرید ، بارسا و یوونتوس از مدل جدید دفاع می کنند.

اما در نهایت ، تغییر و استفاده از برنامه جدید لیگ قهرمانان از ماه مارس تعیین شده است و در سال 2024 ، با تیم های بیشتر و قالب جدید شروع می شود. از فصل 2024/25 ، لیگ قهرمانان شامل 36 باشگاه است و هر تیم چهار بازی بیشتر از قالب فعلی انجام می دهد. هر تیم در گروه دو بار دیگر در برابر سه حریف بازی نخواهد کرد ، اما با 10 تیم مختلف روبرو خواهد شد.

اما تغییر فوتبال چیزی فراتر از یک تورنمنت خواهد بود. استفاده جنجالی جایی که کاهش نیافته و هدف جدید فیفا استفاده از راه حل آفساید جدید است. خود آرسن ونگر به تازگی از یک مدل خودروی آفرود جدید رونمایی کرده است. یک ابزار تکنولوژیکی بدون چشم انسان برای نشان دادن آفساید بودن یا نبودن یک بازیکن. سرمربی سابق آرسنال گفت: “امکانات زیادی وجود دارد. من وظیفه دارم آن را مخفی نگه دارم ، اما این برنامه بعدی در دنیای داوران بسیار رشد خواهد کرد.”

با این حال ، به نظر می رسد به زودی شاهد تغییر بزرگی در دنیای فوتبال خواهیم بود و مدیران فعلی فیفا مشتاق هستند تا در سالهای آینده شرایط را بهبود بخشند.

منبع: مجله مارکا

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما