اژه ای: منظور از صف های خرید و فروش در بورس و دخالت ناظران فساد است.

[ad_1]

رئیس کل دادگستری گفت: با استقبال مردم از بورس، فرصت خوبی برای دولت و مردم فراهم شده است و این فرصت با عملکرد نامناسب از بین نخواهد رفت.

به گزارش مرکز رسانه عدالت، پس از دستور اخیر محسنی اژه ای رئیس کل دادگستری به بازرس کل کشور مبنی بر به روز رسانی گزارش های قبلی در خصوص مسائل بورس و تخلفات احتمالی، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با رئیس کل دادگستری تشکیل جلسه داد.

محسنی اژه ای در ابتدای این نشست به اهمیت بازار سرمایه و بورس پرداخت و گفت: با استقبال مردم از بورس، فرصت خوبی برای دولت و مردم فراهم شده است و نباید این فرصت فراهم شود. این امر باید به سرعت انجام شود و مردم باید بتوانند با امید به کار خود در بورس ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری با اشاره به اینکه بازار سرمایه مانند بسیاری از بازارهای معاملاتی دیگر سود و زیان دارد، افزود: و غیرمنطقی است و به همین دلیل دلسوزان زیادی و بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور نیز سود و زیان دارد. به مراجع ذیربط به صورت کتبی و شفاهی هشدار داده و موارد تخلف را گزارش دهند.

محسنی اژه ای با اشاره به نگرانی های مطرح شده در خصوص ریزش بورس در کشور، گفت: باید تلاش ها و ابعاد نظارت بر بازار سرمایه تقویت شود تا فرصت های بازار سرمایه با هم برخورد نکند.

رئیس کل دادگستری همچنین از آمادگی کامل دیوان برای کمک به دولت ها و سازمان های بورسی برای رفع آسیب ها و مسائل بورسی خبر داد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه با افزایش غیرمعمول شاخص های بورسی و تبلیغات انجام شده در سال های 98 و 99، افراد زیادی بدون آگاهی و آشنایی کافی حدود 60 میلیون کد بورسی دریافت کردند، گفت: و در این فضا افراد کمی هستند. همه سهام را وارد بورس کرد و حتی عده‌ای با شرایطی که از اقوام و آشنایان می‌آمد، وجوه گرفتند و وارد بورس شدند و اکنون برای این مقوله مشکل مضاعف وجود دارد.

در این نشست «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفت: ورود سرمایه های مردمی به بورس طی سال های 98 و 99 فرصتی استثنایی برای رونق شرکت های بورسی و اقتصاد کشور ایجاد کرد. در این نسبت هجوم سرمایه به بازار سهام که مخاطرات ایجاد می کند، مقررات مشابهی اجرا نمی شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین به «آزادسازی بخش دوم سهام عدالت»، «عدم زیرساخت‌های فنی و قانونی کامل»، «کاهش نقدینگی موجود با اقدام دولت» و چند عامل دیگر اشاره کرد. به عنوان دلیلی برای سقوط بازار سهام

عشقی در ادامه وضعیت فعلی بورس را مثبت و امیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: اخیراً سود شرکت بورسی من افزایش یافته است و این امر با گزارش های مالی ماهانه شرکت بورس به سازمان بورس و این روند تأیید شد. جای نگرانی نیست.

وی پس از تنظیم رابطه عاشقانه محسنی اژه ای، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این سوال را مطرح کرد که برنامه این سازمان برای تقویت زیرساخت ها به ویژه نظارت و اعتمادسازی عمومی چیست؟

عشقی همچنین پاسخ داد: تا پایان سال با ارتقا و تقویت سیستم‌های فنی و نظارتی، تمامی جریان‌های مالی موثر در بازار سرمایه در اسرع وقت رصد و شناسایی می‌شود و از این طریق آسیب‌ها و مخاطرات بسیاری برطرف می‌شود. جلوگیری کرد.”

در این نشست منتظری دادستان کل کشور نیز اظهار داشت: از سال 97 به مسئولان ذیربط در بورس از جمله وزیر اقتصاد و مانند اداره حقوقی سازمان بورس تذکرات و تذکراتی داده ایم که اینگونه نیست. به اندازه کافی کارآمد است.”

دادستان کل کشور تشکیل مجامع شرکت های سهامی خاص را ضروری دانست و گفت: در جلسه اخیر هیات عالی بورس یک فرصت سه ماهه برای این امر در نظر گرفته شد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور نیز در این دیدار به هشدارها و گزارش های این سازمان به مسئولان ذیربط سازمان بورس طی دو سال گذشته اشاره کرد.

محسنی اژه ای ادامه داد: موضوعات مطرح شده از سوی رئیس سازمان بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار و دادستان کل کشور در حال بررسی و رسیدگی است اما با توجه به گزارش های رسمی و مردمی، تفاوتی بین روند بورس در کشور ما و سایر بورس های جهان می تواند منجر به رانت شود.» و عده ای مورد سوء استفاده قرار می گیرند و عده ای متضرر می شوند که به چند مورد اشاره می کنم و امید است سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان بورس و سازمان اوراق بهادار موضوع را به طور کامل بررسی و اقدام مقتضی را انجام دهند.

رئیس دادگاه در این خصوص از «نمایش صف خرید و فروش در بورس»، «تداخل ناظران بورس در فرآیند خرید و فروش سهامداران» و «خرید سهام با کد سهامی حقیقی. افراد دارای وجوه قانونی» یاد کرد. وی افزود: اعضای هیئت مدیره سازمان های بورسی باید در این خصوص شفاف و شفاف باشند.

رئیس دیوان درباره نمایش صف های خرید و فروش در بورس ها نیز اظهار کرد: با وجود اینکه در بورس های متعارف دنیا صف خرید و فروش وجود ندارد، چرا صف های خرید و فروش در بورس های ایران نمایش داده می شود. ?

محسنی اژه ای افزود: مداخلات نامتعارف در خرید و فروش سهام توسط ناظران بورس انجام می شود و کالا به سهامداران حقیقی و حقوقی تحمیل می شود و ممکن است به صورت نمادین بدون تنظیم و بدون توضیح بسته شود.

رئیس دادگاه که دسترسی کارگزاران و سازمان های بورسی را به تمامی خطوط و سفارشات عرضه و تقاضا نشان می دهد، گفت: در این زمان است که سهامداران عادی حداکثر می توانند 5 خط سفارش را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

محسنی اژه ای ادامه داد: همچنین دیده شده است که صندوق هایی با کدهای واقعی در بورس شرکت می کنند که به جای کد بورسی صندوق در صندوق سرمایه گذاری کرده اند یا کد واقعی وجوه را به دیگران می دهند و آنها مشارکت می کنند. در بورس اوراق بهادار

رئیس دادگاه با اشاره به اینکه همه این موارد می تواند منجر به رانت و فساد شود، گفت: همه این موارد نیاز به شفاف سازی دارد.

رئیس کل دادگستری در پایان از سازمان بازرسی خواست تا موضوع را جدی بگیرد و خطاب به هیات مدیره سازمان بورس گفت: باید آسیب ها و نواقص را شناسایی، جمع بندی و رفع کنید و در صورت نیاز دادگاه به کمک رسیدگی شود. حتما کمک می کند ما انجام می دهیم، و اگر معتقدید قضاوت در این زمینه ناکافی است، به صورت موردی اعلام کنید که باید اقدام شود.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما