با قیمت الکتروموتور دیگر اشتباه نکنید

از طرف دیگر اگر شکاف بیش از حد کوچک باشد خوردگی، سر و صدا و مشکلات مکانیکی در الکتروموتور ایجاد می کند. یک موتور تحت هرگونه شرایط اضافه بار، جریان بیش از حدی را ایجاد می کند که باعث گرم شدن بیش از حد تجهیز می شود. از آنجا که عایق سیم پیچ موتور به دلیل گرم شدن بیش از حد خراب می شود، محدودیت هایی در دمای عملکرد موتور وجود دارد. شکاف هوا بسیار مهم و موثر است، این شکاف باید تا حد ممکن نازک باشد زیرا فاصله زیاد تاثیرات منفی بر عملکرد اجزا الکتروموتور دارد .

حداکثر جریان راه اندازی: 6 تا 8 برابر جریان بار. اما در این روش همانطور که گفته شد جریان راه اندازی بسیار بالا است و عمر مفید موتور به واسطه گشتاور راه اندازی زیاد کاهش می یابد. به شرطی که گشتاور ایجاد شده توسط موتور از گشتاور بار در تمام سرعت ها بیشتر باشد، موتور به سرعت کامل می رسد. می باشد. الکتروموتور یا موتور الکتریکی دارای انواع متنوعی می باشد. بنابراین باید سیم پیچ ها دارای عایق بندی مناسب جهت عدم انتقال حرارت به دیگر سیم پیچ ها قطعات باشد.

تقریباً ۹۰ درصد از موتورهای القایی دارای روتور قفس سنجابی میباشند و این به خاطر آن است که این نوع روتور ساختی مستحکم و ساده دارد. با اتصال الکتروموتور به منبع تغذیه به راحتی و با هزینه کم می توان الکتروموتور های AC را راه اندازی کرد. موتور ها با ابعاد و ویژگی های استاندارد، قدرت مکانیکی مناسب را برای مصارف صنعتی فراهم می کنند. موتور القایی در هنگام راه اندازی جریان زیادی را می کشد. هسته استاتور لمینت نام دارد ، لمینت از تعداد زیادی ورق فلزی نازک تشکیل شده است. روتور از چندین ورق مجزای باریک فولادی که میانشان میلههایی از مس یا آلومینیم تعبیه شده ساخته شدهاست. بعضی از از سیم پیچ ها از سیم های رسانه های ضخیم تر مانند میله ها یا ورق های فلزی که معمولاً از جنس مس یا آلومینیوم هستند ساخته شده اند و به وسیله القای الکترومغناطیسی تغذیه می شوند.

موتور های الکتریکی را می توان از منابع جریان مستقیم (DC) مانند باتری ها یا یکسو کننده ها یا منابع متناوب (AC) مانند شبکه برق، اینورتر یا ژنراتور های برق تغذیه کرد. میله موتور به وسیله بلبرینگ ها به خارج موتور جایی که بار اعمال میشود امتداد می یابد . امروزه از الکتروموتور ها به طور فراوان در صنعت در کنار دیگر محصولات و همچنین گیربکس صنعتی و پمپ ها استفاده می شود. همچنین قابلیت نصب فلنج کوچک نیز دارد که این الکتروموتور را برای نصب با گیربکس ها نیز ممکن می سازد. واحد جریان آمپر است و با نصب دستگاه آمپرمتر به صورت سری در مدار موتور، اندازهگیری میشود. انتخاب پوسته با توجه به شرایط محیطی و محل نصب الکتروموتور انجام می پذیرد. در الکتروموتورهای صنعتی موتوژن تک فاز، تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی توسط عبور جریان AC تک فاز از سیمپیچ صورت می گیرد. ما علاوه بر نکات مهم خرید، قیمت الکترو موتور در انواع تکفاز،سه فاز، چینی، ایرانی و .. را نیز بررسی میکنیم. علاوه بر انواع AC در مقابل انواع DC، ممکن است تعداد فازهای مختلفی از جمله تک فاز، دو فاز یا سه فاز داشته باشند.

موتورهای الکتریکی از دو قسمت متحرک و محرک ساخته شده اند. جریان از سیم پیچ کنتاکتور عبور کرده و با ایجاد میدان مغناطیسی باعث جابجایی کنتاکت متحرک شده و بین کنتاکت ها اتصال رخ می دهد. به قسمت متحرک در ساختار الکتروموتور روتور گفته می شود که برای انتقال نیروی مکانیکی شب را به حرکت در می آورد.معمولاً یک رسانا در درون روتر قرار میگیرد که جریان از آن عبور می کند ، زمانی که این رسانه از میدان مغناطیسی تاثیر می گیرد نیروی مورد نیاز حرکت شفت به دست می آید .

تسلا کلکتورهای ( کموتاتور) موتور را حذف کرد و به این وسیله موتور به کمک یک میدان دوار به حرکت درمی آمد. بیشتر موتورهای الکتریکی از طریق فعل و انفعال بین میدان مغناطیسی موتور و جریان الکتریکی در سیم پیچ کار می کنند تا نیرویی را به شکل گشتاور اعمال شده روی محور موتور ایجاد کنند. این مقاله را به آموزش راه اندازی الکتروموتور اختصاص می دهیم و چهار روش اصلی راه اندازی الکتروموتور ها را بررسی می کنیم. انواع روش های راه اندازی به شرح زیر می باشد. الکتروموتور با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات الکتریکی در صنایع است. قیمت الکتروموتور موتوژن و سایر برندهای ایرانی بعد از نوسانات دلار نسبت به الکتروموتور های ایرانی بسیار مقرون به صرفه تر میباشد و این شرایط مساعدی برای رشد سازنده های الکتروموتور https://upsanat.ir/ در ایران میباشد.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما