بهترین زمان برای تزریق واکسن کرونا؛ صبح یا عصر؟

[ad_1]

محققان در بیمارستان عمومی ماساچوست می گویند که پاسخ آنتی بادی بیمار ممکن است به زمان دریافت واکسن کووید بستگی داشته باشد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که واکسیناسیون در عصر بهتر از صبح است.

به گزارش ایسنا، نیوز می نویسد: نتایج مطالعه نشان می دهد که زمان مصرف در اثربخشی برخی داروها و واکسن ها تفاوت ایجاد می کند. حتی برخی از بیماری ها مانند بیماری های ریوی علائم شدیدتری را در زمان های مختلف نشان می دهند.

تحقیقات قبلی والدینی را که سالانه واکسن آنفولانزا دریافت کرده بودند مورد بررسی قرار داد و دریافت که اگر بیماران واکسن را در صبح دریافت کنند، سطح آنتی بادی بالاتری خواهند داشت.

سایر نتایج تجربی نیز نشان می‌دهند که شیمی‌درمانی در ساعات خاصی از روز منجر به هدف‌گیری مؤثرتر سلول‌های سرطانی می‌شود. در حالی که آسیب سمی به سلول های سالم را نیز محدود می کند. واکسیناسیون کووید اکنون برعکس نتایج تحقیقات واکسن آنفولانزا را نشان می دهد.

محققان می گویند زمان واکسیناسیون برای واکسن کووید 19 نیز مهم است.

دکتر الیزابت کلرمن، از بخش فیزیولوژی اعصاب در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) گفت: “نتایج مطالعه مشاهده ای ما نشان می دهد که زمان واکسیناسیون بر پاسخ ایمنی به SARS تاثیر می گذارد.” یافته ها ممکن است به بهینه سازی و اثربخشی واکسن مربوط باشد.

برای دریافت واکسن کووید برنامه ریزی کنید

این تیم پس از دریافت واکسن کووید، سطح آنتی بادی را در میان تقریباً 2200 کارمند بهداشتی بریتانیا زیر نظر گرفتند. محققان نمونه های خون را از کارکنان بیمارستان در طول واکسیناسیون جمع آوری کردند. هر یک از کارکنان واکسن mRNA Pfizer یا واکسن آدنوویروس Astrazenka را دریافت کردند.

محققان دریافتند که پاسخ آنتی بادی در میان شرکت کنندگانی که واکسن را در طول روز دریافت کرده بودند، بیشتر بود. سطح آنتی بادی نیز در میان کارکنان بیمارستان دریافت کننده واکسن فایزر، زنان و جوانان بالاتر بود.

چرا یک واکسن در صبح و دیگری در عصر بهترین است؟

کلرمن توضیح داد: واکسن سارس و واکسن آنفولانزا مکانیسم‌های اثر متفاوتی دارند و پاسخ آنتی‌بادی ایمنی ممکن است با عفونت قبلی مانند آنفولانزا بر اساس تشخیص قبلی یا قرار گرفتن در معرض پاتوژن بسیار متفاوت باشد.

محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه سابقه پزشکی شرکت کنندگان یا الگوهای خواب و فعالیت های آنها را در نظر نگرفت.

او گفت: «ما باید یافته‌ها را مرور کنیم و درک بهتری از فیزیولوژی SARS coo 2 و واکنش بدن به واکسیناسیون ایجاد کنیم، قبل از اینکه توصیه‌هایی برای افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، مانند افراد مسن یا افراد با ایمنی پایین ارائه کنیم.» . یعنی قراره عصر واکسن بزنه.

کلرمن افزود: این مطالعه اولین قدم برای نشان دادن اهمیت پاسخ روزانه به سارس است.

کلرمن گفت: صرف نظر از زمان تزریق واکسن کووید، واکسیناسیون هنوز بخش مهمی از تلاش برای جلوگیری از شیوع است. با این حال، یافته های اخیر تاکید می کند که پزشکان باید زمان واکسیناسیون را در پرونده بیماران ثبت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که داده های اولیه نشان دهنده تفاوت در اثربخشی و عوارض دارو یا واکسن بر اساس زمان باشد، شرکت های دارویی باید در صورتی که تعداد شرکت کنندگان مورد نیاز برای دستیابی قابل توجه باشد، دارو را در زمان بهینه تجویز کنند. آمار بین دارو و دارونما ” نزول کردن.

این مطالعه در مجله Biological Rhythms منتشر شد.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما