به‌روزرسانی‌های زنده کووید: جهان بیش از 10 میلیارد دوز واکسن دارد

[ad_1]

تصویردر این ماه در برزیل علیه ویروس کرونا واکسینه شد.
اعتبار …ویکتور موریاما برای نیویورک تایمز

هنگامی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دسامبر 2020 آستین خود را برای دریافت دوز واکسن کروناویروس Pfizer-BioNTech بالا زد و یکی از اولین انتشار انبوه واکسن های کووید در جهان را آغاز کرد، او اعلام کرد که این واکسن “آغاز پایان” است. “از همه گیری.

سیزده ماه بعد، پیش‌بینی او کاملاً صحت نداشت، اما 10 میلیارد دوز واکسن در سراسر جهان تجویز شده است، نقطه عطفی که نشان‌دهنده سرعت شگفت‌آوری است که دولت‌ها و شرکت‌های دارویی با آن بسیج شده‌اند، و به بسیاری از کشورها این امکان را می‌دهد که آینده‌ای نزدیک را تصور کنند که در آن مردم آن‌ها در آن زندگی می‌کنند. با ویروس همزیستی می کنند اما توسط آن محدود نمی شوند.

بر اساس پروژه «دنیای ما در داده‌ها» در دانشگاه آکسفورد، نقطه عطفی که روز جمعه به آن رسید، به طور عادلانه به دست نیامده است، حتی اگر 10 میلیارد دوز از نظر تئوری حداقل به معنای یک شات برای همه 7.9 میلیارد جمعیت جهان باشد.

در ثروتمندترین کشورها، 77 درصد از مردم حداقل یک دوز دریافت کرده اند، در حالی که در کشورهای کم درآمد این رقم کمتر از 10 درصد است. در حالی که آمریکای شمالی و اروپا برای غلبه بر موج های Omicron با ارائه تقویت کننده ها رقابت می کنند، در حالی که برخی از کشورها حتی به فکر چهارمین شات هستند، بیش از یک سوم مردم جهان، که بسیاری از آنها در آفریقا و بخش های فقیر آسیا هستند، هنوز منتظر اولین ضربه هستند. دوز.

ایالات متحده پنج برابر بیشتر از تعداد کل دوزهای تزریق شده در کل نیجریه، پرجمعیت ترین کشور آفریقا، تزریق کرده است – حدود 85 میلیون.

مادوکار پای، استاد اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه مک گیل در مونترال گفت: «ده میلیارد دوز یک پیروزی علم است اما شکست کامل همبستگی جهانی است.

و همه واکسن ها یکسان نیستند. واکسن‌های ساخته شده در چین نسبت به واکسن‌های mRNA از Pfizer-BioNTech و Moderna مؤثرتر هستند. و در حالی که تقریباً همه واکسن‌های کووید در جهان از بیماری‌های شدید محافظت می‌کنند، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که بیشتر آنها محافظت کمی در برابر عفونت از Omicron ارائه می‌کنند.

عواقب شکاف واکسن توسط Omicron که اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد، برجسته شده است. پوشش کم واکسیناسیون شرایطی را برای گردش گسترده ویروس و با آن امکان ظهور انواع جدید ایجاد می کند.

حتی زمانی که Covax، ابتکار جهانی به اشتراک گذاری واکسن که توزیع کمک های مالی کشورهای ثروتمند را تسهیل می کند، همچنان ادامه دارد. پس از شروع آهسته به دلیل احتکار توسط کشورهای ثروتمند و شیوع گسترده ای که باعث انسداد صادرات شد، کوواکس در این ماه گفت که دوز میلیاردی خود را تحویل داده است – اگرچه این کمتر از نیمی از هدف اولیه است.

اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی و بی‌اعتمادی به دولت و شرکت‌های داروسازی باعث تردید در مصرف واکسن در بسیاری از کشورها شده است. حتی در جایی که مردم مایل به تلقیح شدن هستند، تحویل دوزها به مناطق دوردست با زیرساخت های بهداشتی ضعیف چالش برانگیز بوده است.

توماس هیل، دانشیار سیاست عمومی در دانشگاه آکسفورد، گفت که در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، ما شاهد نرخ‌های بسیار خوبی واکسیناسیون در شهرها و پایتخت‌ها هستیم، جایی که واکسن‌ها در آنجا فرود می‌آیند، اما این عرضه در درجه اول از بین می‌رود. چالش های کلی ایجاد سیستم های بهداشتی قوی تر در این کشورها.

کشورهای پردرآمد ابتکاراتی را برای کمک اعلام کرده اند، از جمله سپاه جهانی کووید، یک برنامه دولت ایالات متحده برای کمک به کشورها برای غلبه بر موانع لجستیکی و تحویل. اما کارشناسان می گویند که چالش مهم دیگر این است که کشورهای ثروتمند در مورد چشم پوشی از محدودیت های مالکیت معنوی در مورد واکسن ها به توافق نرسیده اند و شرکت های دارویی را تحت فشار قرار نداده اند تا فناوری خود را به اشتراک بگذارند تا کشورهای فقیرتر بتوانند دوزهای محلی را تولید کنند.

به عنوان مثال، آفریقای جنوبی مرکزی را برای شروع توسعه واکسن‌های mRNA ایجاد کرده است که در آن دانشمندان، با حمایت WHO، در تلاش برای مهندسی معکوس واکسن مدرنا از ابتدا هستند، زیرا داروساز آمریکایی فناوری خود را به اشتراک نمی‌گذارد.

دکتر. پی این را به اختراع مجدد چرخ در حالی که یک ماشین در آتش است تشبیه کرد.

او گفت: «ما از طریق این بیماری همه گیر یاد گرفتیم که خیریه در سلامت جهانی کارساز نیست و خیریه همان عدالت نیست. و این همان چیزی است که کشورها به دنبال آن هستند – رویکردی عادلانه تا بتوانند خود را نجات دهند.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما