به‌روزرسانی زنده COP26: صحبت‌های مهم آب و هوای روزهای آخر

[ad_1]

تصویردست معترضان در گلاسکو هشداری برای دانشمندان است که کشورها باید افزایش متوسط ​​دمای جهانی را تا پایان قرن جاری به 1.5 درجه سانتیگراد محدود کنند.
اعتبار …ایو هرمان / رویترز

گلاسگو – این زمانی است که همه چیز سخت می شود. واقعا تگل

دو روز از مذاکرات بین المللی با هدف جلوگیری از نرخ فاجعه بار گرمایش زمین باقی مانده است. دو روز برای حل اختلاف در مورد سند نهایی که از اجلاس سالانه سازمان ملل بیرون می آید و به عنوان راهنمای جنگ جهانی علیه تغییرات آب و هوایی عمل می کند.

هر ایالت باید با هر کلمه ای در متن موافقت کند. اگر مذاکره‌کنندگانی که در وسط یک کنفرانس بزرگ در اینجا جمع شده‌اند، پنجره‌هایی برای نگاه کردن به بیرون داشته باشند، ممکن است خطرات را به آنها یادآوری شود. در سواحل رودخانه کلاید، درست در انتهای مرکزی، یک اینستالیشن هنری 230 فوتی ساخته شده از 3723 چراغ LED قرار دارد. او گفت: «دنیای جدیدی وجود ندارد.

روز چهارشنبه، سازمان دهندگان اجلاس پیش نویس اولیه توافقنامه ای را منتشر کردند که در آن از کشورها می خواهند تا پایان سال 2022 برنامه های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را “بازنگری و تقویت” کنند و “تسریع در حذف زغال سنگ و یارانه ها. سوخت های فسیلی”.

اگر در نسخه نهایی باقی بماند، زبان در مورد زغال سنگ و یارانه سوخت فسیلی دولت برای اولین بار برای توافقنامه آب و هوای سازمان ملل خواهد بود. اما گروه های محیط زیست می گویند که سایر اسناد در مورد جزئیات مهم نامشخص است.

پول یکی از اختلافات بزرگ در مذاکرات نهایی بود که بر روی دستیابی به اجماع بین نزدیک به 200 کشور نمایندگی متمرکز خواهد بود. کشورهای ثروتمند نتوانسته‌اند تا سال 2020 سالانه 100 میلیارد دلار به کشورهای فقیر و با درآمد متوسط ​​تحویل دهند تا سیستم‌های انرژی را از سوخت‌های فسیلی تغییر دهند و با اثرات تغییرات آب و هوایی سازگار شوند. امسال، فشاری برای ایجاد یک ظرف پول دیگر برای جبران خسارات جبران ناپذیر ناشی از تغییرات آب و هوایی در کشورهایی که کمترین مسبب این مشکل را دارند، وجوهی برای به اصطلاح «تلفات و خسارات» و کشورهایی که توسط کشورهای ثروتمند مسدود شده‌اند، وجود دارد. تقریبا 30 سال

اعتبار …عکس از کوین فرایر / گتی

همچنین درباره درخواست‌ها برای پایان دادن به یارانه سوخت‌های فسیلی، قوانین مربوط به بازار کربن و اینکه آیا دولت باید هر سال به جای هر پنج سال یکبار با یک هدف جدید آب و هوایی بازگردد، اختلاف نظر وجود دارد.

درخواست‌ها برای اقدام سخت‌تر از سوی فعالان و کشور من بلندتر شد. اجماع علمی ایجاب می کند که کشورهای سراسر جهان افزایش متوسط ​​دمای جهانی را به 1.5 درجه سانتیگراد یا 2.7 درجه فارنهایت بین دوران پیش از صنعتی شدن تا پایان این قرن محدود کنند. فراتر از این آستانه، خطر امواج گرما مرگبار، خشکسالی، آتش سوزی جنگل ها، سیل و انقراض گونه ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

در حال حاضر، طبق آخرین تحلیل مستقل Climate Action Tracker، این هدف دست نیافتنی است – در واقع هیچ چیزی نزدیک به آن نیست.

با این حال، اخبار امیدوارکننده‌ای از نشست بعد از ظهر چهارشنبه منتشر شد، زمانی که ایالات متحده و چین، دو بزرگ‌ترین آلاینده و رقیب جهان، توافقی را برای «افزایش جاه‌طلبی‌ها» در مورد تغییرات اقلیمی و انجام کارهای بیشتر برای کاهش انتشار چند دهه اعلام کردند. این . چین همچنین اولین کشوری است که متعهد به کاهش متان، یک گاز گلخانه‌ای قدرتمند است و می‌گوید که از سال 2026 زغال‌سنگ، کثیف‌ترین سوخت فسیلی را «کاهش» خواهد داد.

اما هر دوی این وعده‌ها بدون برنامه زمان‌بندی دقیق ارائه شدند – یادآوری این که در این مذاکرات آب و هوایی، گفتن وعده‌ها آسان‌تر از انجام دادن است.

اعتبار …تامیر کالیفه برای نیویورک تایمز

تنها دو روز تا پایان اوج آب و هوا در گلاسکو، زمان من رو به اتمام بود. اینطور نیست، لیستی از موانعی که هنوز مذاکره کنندگان با آن روبرو هستند.

چهار برجسته بودند.

کسر انتشار بر اساس توافقنامه اقلیمی پاریس در سال 2015، هر کشور موافقت کرد که انسان ها باید “تلاش” کنند تا گرمایش را تا 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی نگه دارند. وعده اولیه در پاریس به این دنیا نمی رسد، اما با گذشت زمان، امیدواریم کشورها تلاش های خود را افزایش دهند. اینکه دقیقاً چگونه می توان سرعت عمل را افزایش داد، منبع بحث و جدل است.

قبض ها را پرداخت کن پول برای مدت طولانی یک نکته مهم در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بوده است و در گلاسکو تفاوتی ندارد. کشورهای در حال توسعه تشویق می شوند تا انتقال زغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی را تسریع بخشند، اما گفتند که منابع مالی لازم برای انجام این کار را ندارند و کشورهای ثروتمند از کمک خسیسی برخوردار بوده اند. ثروتمندترین اقتصادهای جهان قول داده اند که کارهای بیشتری انجام دهند، اما هنوز به وعده های خود عمل نکرده اند.

تعمیر هنگامی که طوفان های ناشی از آب و هوا باعث حوادث می شوند، کشورهای فقیر اغلب آسیب می بینند، حتی اگر هیچ کاری برای کمک به این مشکل انجام ندهند. ادعای من برای غرامت همچنان در حال افزایش است.

چاپ کربنی توافق پاریس خواستار تنظیم بازار جهانی به سرعت در حال تحول برای جبران کربن است، اما این موضوعی متراکم و فنی است. مذاکره کنندگان همچنان در تلاش هستند تا راهی برای عبور از بوته بیابند.

اعتبار …اندرو تستا برای نیویورک تایمز

فعالانی که از سراسر جهان به گلاسکو سفر می‌کنند تا در بحث‌ها و اعتراضات جهانی آب و هوا شرکت کنند، نسبت به وعده‌های پوچ رهبران جهان ابراز ناامیدی کرده‌اند.

اما بسیاری نیز در حال یافتن وحدت جدیدی در صفوف و اهداف جدید خود هستند، زیرا آنها گرد هم می آیند تا اقداماتی سریع را خواستار شوند و جنبش جهانی آب و هوا را که از مرزها فراتر رفته است، بیشتر تقویت کنند.

به ویژه برای فعالان جوان، که برخی از مهم‌ترین فراخوان‌ها برای اقدام را رهبری کرده‌اند، و بزرگ‌ترین تظاهرات آب‌وهوایی را در گلاسکو ترتیب دادند، کنفرانس دو هفته‌ای که به نام COP26 شناخته می‌شود، زمانی را فراهم کرده است تا برای عدالت اقلیمی تلاش کنند و در عین حال برخی از محرومان را بالا ببرند. . صدا


در صحنه: اعتراض آب و هوا

مگان اسپشیا

مگان اسپشیا📍گزارش از گلاسکو

در صحنه: اعتراض آب و هوا

مگان اسپشیا

مگان اسپشیا📍گزارش از گلاسکو

اعتراضات مربوط به COP26، اجلاس آب و هوای سازمان ملل، که در روزهای جمعه و شنبه به اوج خود رسید، ده‌ها هزار نفر را به خیابان‌های گلاسکو کشاند.

این چیزی است که من دیدم →

مورد 1 از 7

Evelyn Acham، یک فعال 30 ساله از اوگاندا، در اولین کنفرانس آب و هوا سازمان ملل متحد شرکت می کند. او گفت که این اعتراضات بستری را برای جوامعی در خط مقدم بحران آب و هوایی فراهم کرد که کمترین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای را که عامل گرمایش جهانی هستند، داشتند.

او درباره رژه در گلاسکو گفت: «مردم باید درباره آنچه در حال وقوع است یاد بگیرند. ما گلاسکو را یکسان ترک نمی کنیم، ما همان دنیا را ترک نمی کنیم.»

اماس. آچم نماینده گروهی به نام جمعه ها برای آینده MAPA است که مخفف بیشتر افراد آسیب دیده و مناطق است، شاخه ای از یک گروه مدافع آب و هوا که از اعتصاب مدرسه انفرادی نوجوانان سوئد گرتا تونبرگ که در سال 2018 آغاز شد، شکل گرفت. آچم از این فرصت ستایش کرد. برای فعالانی مانند او – که اغلب با سرکوب مخالفان در کشورهای خود روبرو هستند – تا با شرکای خود از سراسر جهان گرد هم آیند.

لویزا نویبائر، جوان 25 ساله ای که شعبه جمعه برای آینده آلمان را تأسیس کرد، گفت که “دولت در دادن وعده ها و وعده ها و تعیین اهداف بسیار خوب عمل کرده است”، در کنفرانس قبلی که او آن را پیگیری نکرده بود.

سال گذشته، خانم نوبائر برنده دعوی حقوقی علیه دولت آلمان شد که در آن یک قاضی حکم داد که اقدامات حفاظت از آب و هوا در این کشور ناکافی است. او گفت که همبستگی در جنبش جهانی اقلیم من در حال افزایش است و تعداد اعتراضات شدید نشان می دهد که “چه جنبش انسانی در راه است”.

اعتبار …کیران دادز برای نیویورک تایمز

او گفت: «شما چهره بحران آب و هوا را می‌بینید، افرادی را می‌بینید که شبیه شما هستند و من که بسیار اهمیت می‌دهیم، که زیر باران قدم می‌زنند. “و ما واقعاً می گوییم که این یک نقطه قوت است و این فردی است که از آینده خود و مواهب خود غافل نمی شود. و این زیباست.”

بسیاری از مشهورترین فعالان عدالت جوی از جنبش جمعه برای آینده آمده بودند. پرزیدنت باراک اوباما در سخنرانی روز دوشنبه در کنفرانس به نفوذ معترضان عمدتاً جوان اذعان کرد. او گفت: «او در حال حرکتی فراسوی مرزها است تا نسل مسن‌تری ایجاد کند که این آشفتگی را ایجاد می‌کند، بنابراین همه ما موظف هستیم که خودمان را دنبال کنیم.»

با پایان یافتن کنفرانس در روز جمعه و تلاش مذاکره کنندگان از حدود 200 کشور برای دستیابی به توافق، فعالان گفتند که آنها نه تنها به دنبال اهداف قوی تری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مضر هستند، بلکه اذعان کردند که واکنش جهانی به تغییرات آب و هوایی طولانی مدت است. نیازهای کشورهای در حال توسعه

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما