به‌روزرسانی SpaceX Jump: مأموریت خدمه-3 ناسا آماده پرتاب به ایستگاه فضایی است

[ad_1]

تصویرموشک فالکون 9 اسپیس ایکس روز چهارشنبه به محل پرتاب منتقل شد.
اعتبار …جوئل کووسکی / ناسا / EPA، از طریق Shutterstock

پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با فضانوردان خدمه دراگون در بالای آن، برای ساعت 21:03 به وقت شرقی چهارشنبه برنامه ریزی شده است. ناسا پخش زنده پرتاب را از تلویزیون ناسا و کانال یوتیوب آن از ساعت 4:45 بعدازظهر میزبانی خواهد کرد.

این ویدئو کمتر از 24 ساعت بعد از اسکله Dragon Crew در ایستگاه فضایی ادامه خواهد داشت و انتظار می رود ساعت 19:10 روز پنجشنبه باشد. فضانوردان پس از مدت کوتاهی سوار ایستگاه خواهند شد و در مراسم استقبال زنده در ساعت 21:20 برای استقبال از ساکنان ایستگاه فضایی فعلی شرکت خواهند کرد.

به گفته مقامات هواشناسی نیروی فضایی، هوای اطراف مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا، جایی که فالکون 9 در آن پرتاب خواهد شد، برای بلند شدن به موقع مطلوب است و تنها 30 درصد احتمال دارد که آب و هوای بد باعث تاخیر شود.

ویل اولریچ، افسر آب و هوای پرتاب در بال فضایی 45 نیروی فضایی در کیپ کاناورال، فلوریدا، گفت: “این فقط در سکوی پرتاب اتفاق نمی افتد.”

مقامات همچنین شرایط آب و هوایی را در امتداد مسیر Falcon 9 برای رسیدن به فضا، مسیری به نام دالان صعود که از شمال در ساحل شرقی امتداد دارد، زیر نظر دارند. اگر خدمه دراگون قصد دارد یک سیستم سقط جنین اضطراری را راه اندازی کند تا فضانوردان را از مشکلات ناشی از موشک در هنگام پرتاب نجات دهد، کپسول باید در شرایط آب و هوایی خوب در جایی در راهرو قرار گیرد.

آقای اولریش پیش بینی کرد: «متاسفانه وضعیت تا حدودی مساعدتر است. این راهرو کوهنوردی شریکی است که نظارت خواهد شد.»

اگر شرایط آب و هوایی در مسیر صعود من بد باشد، پرتاب Crew-3 تا پنجشنبه یا جمعه شب ادامه خواهد داشت.

اعتبار …جوئل کووسکی / ناسا / EPA، از طریق Shutterstock

طبق داده‌های ناسا، سه نفر از چهار فضانورد Crew-3 برای اولین بار به فضا پرواز کردند، که تعداد کل انسان‌های موجود در فضا را به بیش از 600 نفر رساند.

کینگ چاری، فرمانده ماموریت، 44 سال سن دارد و پنجمین فضانورد هندی تبار است که به فضا می رود – و به طور رسمی 599 امین انسان در کل. او که در سدار فالز، آیووا بزرگ شد و در رشته هوانوردی و فضانوردی در مؤسسه فناوری ماساچوست تحصیل کرد، خلبان آزمایشی و سرهنگ نیروی هوایی بود که قبل از پیوستن به سپاه فضانوردان ناسا در سال 2017، در مأموریت های جنگی در عراق پرواز کرد.

ماتیاس مورر، متخصص مأموریت خدمه-3، یک فضانورد آلمانی است که نماینده آژانس فضایی اروپا است. آقای مورر، 51 ساله، در سال 2015 پس از اینکه بهیار، دانشمند مواد و مهندس شد، به گروه فضانوردان اروپا پیوست. در سال 2016، او 16 روز را با گروهی از فضانوردان و دانشمندان دیگر در آکواریوس گذراند، زیستگاه تحقیقاتی و آموزشی برای ماموریت‌های فضایی آینده که در 62 فوت زیر سطح دریا در نزدیکی فلوریدا کیز قرار دارد.

آقای مورر که رسماً به عنوان اولین متخصص مأموریت خدمه-3 منصوب شد، رسماً 600 امین فردی خواهد بود که به فضا می رسد.

کایلا بارون 34 ساله نیز در سال 2017 به گروه فضانوردان ناسا پیوست. او در سال 2010 از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده با مدرک لیسانس در رشته مهندسی سیستم فارغ التحصیل شد و یک سال بعد مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی هسته ای از دانشگاه کمبریج دریافت کرد. او یکی از اولین گروه زنانی بود که در زیردریایی‌های نیروی دریایی خدمت کرد و افسر یک زیردریایی موشک بالستیک در سه گشت بود.

او علاوه بر یک متخصص ماموریت، شصت و یکمین انسانی خواهد بود که به فضا می رسد.

بارون و آقای چاری همچنین اعضای سپاه فضانوردان آرتمیس ناسا هستند – کادری متشکل از 18 فضانورد که واجد شرایط سفر به ماه یا اطراف ماه به عنوان بخشی از برنامه چند میلیارد دلاری آژانس برای ساخت پایگاه ماه و آزمایش فناوری برای ماموریت‌های آینده به مریخ هستند.

چهارمین فضانورد Crew-3 تام مارشبرن 61 ساله است که از زمان پیوستن به هیئت فضانوردان ناسا در سال 2004، در سومین مسیر خود به سمت مدار می دود. آقای مارشبرن در گذشته با دو وسیله نقلیه فضایی پرواز کرده است و یکی از خدمه در فضای ناسا بوده است. شاتل اندیور در سال 2009 و در فضاپیمای روسی سایوز در سال 2013.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما