چرا نوع شارژری که برای گوشی خود استفاده می کنید مهم است؟ – زومیت

[ad_1]

مطمئناً با شرایطی مواجه می شویم که گوشی نیاز به شارژ دارد. اما ما شارژر نداریم حتی شرکت هایی مانند اپل نیز گوشی های هوشمند جدیدی را بدون شارژر روانه بازار کرده اند. بنابراین، از آنجایی که اکنون اکثر تلفن‌ها از شارژ بی‌سیم استاندارد و درگاه‌های USB پشتیبانی می‌کنند، چه نوع شارژرهایی را می‌توان استفاده کرد؟ پاسخ کوتاه به این سوال “بله” است. در این مقاله با توضیح کامل تری به این سوال پاسخ خواهیم داد.

رتبه بندی شارژر

طبق گفته Wired، رایج ترین مشخصاتی که روی شارژر می بینید، نماد وات (W) است. این نشانگر توانایی شارژر در ارسال انرژی به گوشی را نشان می دهد. تبلت ها و لپ تاپ ها معمولا توان وات بالاتری دارند. زیرا باتری محصول بزرگتر است. به این ترتیب، اگر شارژر تلفن شما نتواند لپ تاپ شما را شارژ کند، نیازی به تعجب ندارید.

سرعت شارژ گوشی شما از 0 تا 100 درصد بستگی به توان خروجی شارژر و حداکثر وات مصرفی دستگاه شما دارد. اگر میزان مصرف برق گوشی خود را نمی دانید، می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل آن را پیدا کنید. برای مثال حداکثر توان شارژر آیفون 12 20 وات است. بنابراین، اگر شارژر رسمی 20 واتی اپل را خریداری کنید، آیفون 12 تقریباً چهار برابر سریعتر از شارژر استاندارد 5 واتی این شرکت شارژ می شود.

توجه داشته باشید که به همین دلیل، یک شارژر 20 واتی از تبلت های بزرگتر آی پد پشتیبانی می کند. این مورد در مورد مدل 5 وات صدق نمی کند.

شارژر OnePlus 8T

این موضوع در مورد درگاه شارژر لپ تاپ نیز صدق می کند. توان خروجی جدیدترین پورت USB C / Thunderbolt مک بوک پرو اپل 10 وات است، به این معنی که می توانید آیفون خود را با یک مک بوک پرو جدید سریعتر از شارژر 5 واتی شارژ کنید. البته توان خروجی پورت به شارژر 20 واتی اپل نمی رسد. حال اگر مصرف برق گوشی شما را 10 وات فرض کنیم، در این صورت استفاده از پورت USB جدید مک بوک پرو و ​​شارژر 20 واتی اپل دستگاه را با همان سرعت شارژ می کند.

اگر می‌خواهید از سریع‌ترین شارژر موجود برای گوشی خود استفاده کنید، به شارژری نیاز دارید که قدرت خروجی مشابه دستگاه شما داشته باشد. در بیشتر موارد شارژر همراه گوشی مناسب ترین گزینه برای شارژ دستگاه خواهد بود.

درباره شارژ سریع شرکت های مختلف معمولا از این فناوری به روش های مختلفی استفاده می کنند. به عنوان مثال، گوشی هوشمند OnePlus 8T از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می کند. در این محصول اساسا باتری به دو قسمت داخلی تقسیم شده است، دو واحد که به طور همزمان شارژ می شوند و به این ترتیب سرعت شارژ بالاتر خواهد بود. برای تجربه بهترین شارژ سریع، گوشی و شارژر شما باید از این فناوری پشتیبانی کنند. بنابراین امکان شارژ گوشی OnePlus 8T با هیچ شارژری با حداکثر سرعت و قدرت این محصول وجود ندارد.

فناوری شارژر بی سیم کمی متفاوت است. قدرت این نوع شارژر نیز بر حسب وات سنجیده می شود. اگرچه شارژرهای بی سیم معمولا کندتر از شارژرهای سیمی شارژ می شوند، همه این شارژرها اکنون از استاندارد Qi استفاده می کنند. بنابراین می توانید گوشی های برندهای مختلف را با همان پد بی سیم شارژ کنید.

از چه شارژرهایی می توانم استفاده کنم؟

تا زمانی که از کابل یا پدهای بی سیم استاندارد استفاده می کنید، می توانید از هر شارژر برای دستگاه خود استفاده کنید. این گوشی اکنون به شما امکان می دهد مصرف انرژی را تنظیم کنید و در نتیجه از باتری محافظت کنید. از این رو، استفاده از یک شارژر استاندارد دیگر برای شارژ تلفن خود تقریباً بدون خطر است.

با این حال، هنگام استفاده از شارژرهای ارزان قیمت و بدون مارک باید بسیار مراقب باشید. زیرا این نوع شارژرها عموماً استانداردهای لازم را ندارند. البته، این بدان معنا نیست که همه شارژرهای با کیفیت پایین خوب نیستند. اما برای امنیت بیشتر بهتر است از شارژرهای جدید برندهای معتبر استفاده کنید. در این صورت احتمالاً برای خرید شارژر باید هزینه بیشتری بپردازید. اما حداقل می توانید مطمئن باشید که دستگاه شما آسیب نمی بیند.

تقریباً همه شارژرهای جدید سازگار با اکثر تلفن های امروزی در زیر آمده است. اما اگر از برندهای دیگر پدهای بی سیم برای گوشی خود استفاده می کنید، نباید انتظار بهترین سرعت شارژر را داشته باشید.

اپل مگ امان

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، این به ویژه برای شارژرهای سریع صادق است. زیرا سازندگان گوشی های هوشمند تمایل دارند از استانداردها و روش های خاص خود برای شارژ محصولات خود استفاده کنند. بنابراین برای بهره مندی از سرعت شارژ ارائه شده توسط دستگاه باید از یک شارژر استاندارد استفاده کنید. اگر به شارژر اصلی دسترسی ندارید می توانید از شارژر دیگری برای این منظور استفاده کنید.

وضعیت در مورد شارژر بی سیم نیز مشابه است. از آنجایی که اکنون اکثر داکرها و پدهای بی‌سیم از همان استاندارد استفاده می‌کنند، می‌توان از آن‌ها برای شارژ تلفن‌های دیگر استفاده کرد. اگرچه این داکر به طور خاص برای کار با سایر برندهای تلفن بهینه نشده است. در این شرایط، سرعت شارژ دستگاه ممکن است کمی با مارک های دیگر شارژرهای بی سیم متفاوت باشد که معمولاً در مستندات دستی شارژر بی سیم توضیح داده شده است.

مقالات مرتبط:

در همین حال، اپل یک استثنا است. با توجه به استاندارد Magusif این شرکت به طور خاص برای آیفون 12 طراحی شده است. این فناوری از آهنربا برای نگه داشتن گوشی استفاده می کند و استفاده از این پد شارژر بی سیم برای شارژ سایر گوشی های هوشمند توصیه نمی شود. آهنربا و پد شارژر بی سیم معمولاً نمی توانند با هم استفاده شوند. اما اپل توانسته از این دو عنصر در کنار تکنیک های خلاقانه استفاده کند.

اپل می‌گوید شارژر رسمی Magsif می‌تواند با نوارهای مغناطیسی و تراشه‌های کارت‌های اعتباری، نشان‌های امنیتی، پاسپورت‌ها و جاکلیدی‌ها تداخل داشته باشد و حتی می‌تواند روی قاب‌های چرمی تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر از Magsif با یکی از این دستگاه ها استفاده می کنید، باید به این موضوع توجه کنید.

به جز Apple و Apple Magician، لازم نیست هنگام تعویض شارژر گوشی هوشمند خود خیلی مراقب باشید. زیرا اکنون سخت افزار مدرن موجود در گوشی برای مقابله با خطرات احتمالی در این شرایط بهینه شده است. تا حد امکان از شارژر برای گوشی خود استفاده کنید تا از شارژر خود حداکثر استفاده را ببرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ تجربه استفاده از شارژرهای مختلف برای گوشی خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما