به روز رسانی فوری: تهدیدات تجاری لهستان و بلاروس با تشدید بحران مرزی

[ad_1]

تصویرمهاجران در مرز بین لهستان و بلاروس روز پنجشنبه از کمک ائتلافی از گروه های بشردوستانه دریافت کردند.
اعتبار …ماچیک نابردالیک برای نیویورک تایمز

ورشو – در حالی که بن بست ناآرام بر سر مهاجران در شرق اتحادیه اروپا روز پنجشنبه متزلزل شد، رسانه های خبری لهستان گزارش دادند که یک پسر 14 ساله کرد اهل عراق در حالت یخ زده در سمت مرز بلاروس جان خود را از دست داده است. سمت تیغ بلند شد.

در لهستان، سیاست تندرو دولت و امتناع از اجازه دادن به امدادگران یا حتی پزشکان کلیسا در نزدیکی مرز، با پایگاه‌های جناح راست در میان ناسیونالیست‌های لهستانی که روز پنج‌شنبه یک راهپیمایی سالانه در مرکز ورشو برگزار کردند، به خوبی بازی کرد. در استقلال

در ادعایی که روز پنجشنبه در فیس بوک منتشر شد، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، رویدادهای روز پنجشنبه را با حوادثی که بیش از یک قرن پیش برای دولت لهستان هزینه داشت، مقایسه کرد. وی ضمن تاکید بر اینکه وضعیت کنونی “دراماتیک نیست”، گفت: “کاری که ما انجام می دهیم نوع جدیدی از جنگ است. این جنگی است که غیرنظامیان و پیام های رسانه ای مهمات هستند.

الکساندر جی. لوکاشنکو، رهبر مستبد بلاروس، تهدیدی برای همسایگان غربی کشورش محسوب می‌شود، حتی زمانی که کرملین، تامین‌کننده اصلی آقای لوکاشنکو، گفت که او از غلبه بر این وضعیت مطمئن است.

آقای لوکاشنکو روز پنجشنبه در یک نشست تلویزیونی به مقامات دولتی گفت که با روسیه در مورد گشت زنی احتمالی با بمب های هسته ای در مرزهای غربی این کشور به توافق رسیده است. او همچنین گفت که اگر غرب تحریم‌ها را افزایش دهد، می‌تواند خط لوله اصلی را که گاز طبیعی را از روسیه به اروپای غربی از طریق بلاروس منتقل می‌کند، تعطیل کند.




به گزارش خبرگزاری دولتی بلاروس، آقای لوکاشنکو گفت: ما به اروپا هشدار می دهیم، اما آنها تهدید می کنند که مرزها را می بندند. من به رهبران لهستان، لیتوانی و دیگر افراد بی مغز توصیه می کنم قبل از صحبت کردن، فکر کنند.

با کاهش دما به زیر صفر در امتداد مرزهای بلاروس با لهستان و لیتوانی، دو عضو بلوک اروپایی، هشدار من در میان امدادگران افزایش می‌یابد که تعداد مرگ و میر ناشی از قرار گرفتن در معرض تماس افزایش خواهد یافت. مقامات گفتند تا کنون هشت نفر کشته شده اند، اما تعداد واقعی می تواند بیشتر باشد.

با بستن منطقه مرزی توسط سربازان از رسانه های خبری و امدادگران، مرگ گزارش شده این جوان 14 ساله تایید نشد. بر اساس گزارش OKO.press، جسد این کودک یک شبه توسط سرویس امنیتی بلاروس گرفته شده است.

لهستان و بلاروس هر دو خبرنگاران را از ورود به منطقه مرزی منع کرده‌اند و درگیر جنگ اطلاعاتی فزاینده‌ای هستند که هر کدام عمیق‌تر شدن بحران را عامل اظهارات تحریک‌آمیز درباره خطر درگیری‌های مسلحانه می‌دانند.

به عنوان نشانه ای از افزایش تنش ها، وزارت دفاع لهستان روز پنجشنبه گزارش داد که سربازان در منطقه مرزی Białowieza روز قبل پس از اینکه “یک گروه چند صد نفری از مهاجران سعی کردند به زور از مرز عبور کنند” تیرهای هشدار دهنده به هوا شلیک کردند. به گفته این وزارت، مهاجران به سوی سربازان اشیایی پرتاب کردند و سپس سعی کردند حصار مرزی را تخریب کنند.

مرزبانان لهستان روز پنجشنبه گفتند که 150 مهاجر در شبانه روز از بلاروس از مرز عبور کرده اند.

مقامات لهستانی در مورد تلاش برای “توفان” بعد از ظهر پنجشنبه هشدار دادند و خاطرنشان کردند که یک رویداد برنامه ریزی شده روز استقلال در لهستان خدمات امنیتی را مختل کرده است، وضعیتی که می تواند بلاروس را تشویق کند موج جدیدی از مردم را به سمت مرزها سوق دهد.

اعتبار …Wojtek Radwanski / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

جنگل عمیقی که از مرز اتحادیه اروپا با بلاروس می گذرد، به صحنه درگیری بین المللی تبدیل شده است زیرا هزاران مهاجر برای ورود به اتحادیه اروپا از طریق درختان تلاش می کنند.

با این حال، رازهایی عمیق تر است که منطقه مرزی را پوشش می دهد، مناطقی که لهستان و لیتوانی، دو عضو اتحادیه اروپا، و بلاروس همگی ممنوعیت رسانه های خبری و امدادگران را اعلام می کنند. محاصره اطلاعاتی نتوانسته صحت اظهارات دولت را که اغلب در مورد آنچه در مرز اتفاق می افتد تحریک کننده است، ثابت کند.

حزب حاکم ملی گرای لهستان، قانون و عدالت، با سابقه طولانی در آزار و اذیت مهاجران و دشمنی با رسانه های منتقد، حتی پزشکان شاغل در کلیسای کاتولیک، متحد نزدیک دولت را از بازدید از این منطقه برای کمک به مهاجران سرد و گرسنه منع کرد.

سه حالت وجود دارد که می خواهید پنهان کنید. مقامات اتحادیه اروپا می گویند بلاروس در حال ایجاد یک بحران است و به مردم خاورمیانه اجازه می دهد سپس به مرز نفوذ کنند. گزارش‌هایی مبنی بر عبور مهاجران و گروه‌های بشردوستانه از مرز وجود دارد که فقط مورد آزار فیزیکی قرار گرفته و مجبور به بازگشت به بلاروس شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، حداقل هشت مهاجری که به لهستان نفوذ کرده‌اند، جایی که دمای هوا در زمستان به زیر صفر می‌رسد، به دلیل قرار گرفتن در معرض تماس جان خود را از دست داده‌اند. امدادگران می گویند که تعداد واقعی ممکن است بیشتر باشد اما آنها نمی توانند بدون بازداشت وارد منطقه مرزی شوند.

میشل باشله، رهبر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با هشدار نسبت به “شرایط غیرقابل تحمل” خواستار دسترسی مستقیم خبرنگاران، امدادگران و وکلا به منطقه شد.

این درخواست تاکنون به گوش مردم رسیده است. ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، گفت که حضور خبرنگاران در مرز تنها آنچه را که بلاروس «اقدامات تحریک آمیز» خواند، «تقویت» می کند. او گفت که دولت در فکر ایجاد یک مرکز رسانه ای در نزدیکی مرز است، اما جزئیاتی ارائه نکرد و هشدار داد که خبرنگاران قربانی اخبار جعلی بلاروس و متحدان روسی آن خواهند شد.

آقای موراویکی پس از دیدار با چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در ورشو گفت: «در یک جنگ ترکیبی، جنگ عمدتاً در زمینه اطلاعات است.

دو روزنامه نگار لهستانی که برای یک سرویس خبری آنلاین کار می کردند در ماه سپتامبر به دلیل ورود به منطقه مرزی به جرایم جنایی متهم شدند. محدودیت‌های سختگیرانه برای دسترسی به رسانه‌ها که توسط لهستان، یک دموکراسی با مطبوعات پر جنب و جوش، اعمال شد، به بلاروس و حاکم مستبد آن، رئیس‌جمهور الکساندر جی. لوکاشنکو، اجازه داد تا به عنوان مدافعان آزادی رسانه ظاهر شوند.

در بیانیه ای چهارشنبه گذشته، وزارت اطلاعات بلاروس اعلام کرد که آماده است “به دعوت از کارمندان رسانه های لهستانی برای کار در مرز بلاروس کمک کند.”

اعتبار …لورا بوشناک برای نیویورک تایمز

سلیمانیه، عراق – او گفت که قبل از اینکه پلیس بلاروس این هفته هاجر 37 ساله را برای عبور از مرز لیتوانی تحت فشار قرار دهد، او به سرش ضربه زد. اما این تنها آغاز آزمایش او بود.

در طرف لیتوانی، پلیس با گروهی از کماندوها تماس گرفت که گفتند او و همرزمانش را گرفتند و شروع کردند به ضرب و شتم آنها با چوب و سیم های پلاستیکی و شوکه کردن آنها با اسلحه های شوکر. در یک تماس ویدیویی از مینسک، او پیراهن خود را به تن کرد تا کبودی‌های عمیقی در پهلوها و پشتش دیده شود.

او که از طریق مترجم به زبان کردی صحبت می کرد، گفت: «او گفت: «شما حق ندارید به کشور ما بیایید». او گفت کشور ما را کثیف کردی.»

هاجر، یک کرد عراقی که به شدت در تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا است، به دلیل ترس از عواقب مقامات بلاروس و لیتوانی، خواستار عدم انتشار نام خود شد.

وی گفت که فرماندهان با پوشیدن لباس سیاه و نقاب، گوشی های مهاجران را گرفته و به آنها هشدار داده اند که از کردها فیلم گرفته اند که در صورت بازگشت ضربه بدتری به آنها وارد خواهد شد.

هاجر لنگ لنگان به مرز بازگشت و برای درمان زخم هایش در هتلی ارزان قیمت به مینسک بازگشت، او گفت که در ازای گزارش نکردن ویزاهای منقضی شده به مقامات، شبی 100 دلار از مهاجران می گیرد.

دو روز بعد، او گفت، پلیس بلاروس دوباره او را مجبور کرد تا به مرز برسد، اما او خیلی ترسیده بود که نمی توانست عبور کند.

هاجر که گفت 6000 دلار برای رفتن به ترکیه و سپس بلاروس هزینه کرده است، گفت که از اختلاف قبیله ای در عراق فرار کرده است که جانش را به خطر انداخته است. پدری مجرد که امیدوار است به بریتانیا برود تا برای پسر 14 ساله و مادر بیمارش پولی به دست آورد.

او گفت که دوباره برای عبور از مرز تلاش خواهد کرد.

او گفت: “من فقط می خواهم عبور کنم حتی اگر جانم را از دست بدهم.”

در شهر سلیمانیه، در اقلیم کردستان عراق، ربن سیروان، یک خبرنگار گفت که او نیز به بلاروس رفته بود و هنگامی که هفته گذشته پلیس بلاروس او را اخراج کرد، شوکه شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

او گفت: “در پله های هواپیما، او به من برخورد کرد و تلفن را برداشت زیرا من داشتم گزارش مستقیم می دادم.”

آقای سیروان، 29 ساله، گفت که او در مورد کارش در کردستان تهدید شده و قصد دارد از بلاروس پناهندگی بگیرد. اما او گفت که مقامات بلاروس به جای گوش دادن به این ادعا، او را سوار هواپیما کردند – نه به عراق بلکه به سوریه. او گفت که در سوریه، پلیس او را به مدت چهار روز بازداشت کرد و سپس به او اجازه بازگشت به عراق را داد.

او گفت: “بلاروس، لهستان و لیتوانی با آنها بازی می کنند.” او می گوید: «او بالا، پایین، چپ و راست می رود. صدمه می زند، کتک می زند، گوشی می دزدد و پول می گیرد.

سنگر خلیل و برزن جبار در گزارشگری مشارکت داشتند.

اعتبار …مجله نیویورک تایمز

مقامات اتحادیه اروپا می گویند که تجزیه و تحلیل ترافیک هوایی به مینسک، پایتخت بلاروس، شواهد بالقوه ای است که الکساندر جی. لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، به طور موثر جریان مهاجران به کشورهای اتحادیه اروپا را تنظیم می کند.

برنامه فرودگاه مینسک که از 31 اکتبر اجرا می شود، حداقل 47 پرواز در هفته از مکان های خاورمیانه را نشان می دهد، در حالی که در برنامه قبلی بیش از 23 پرواز در هفته نبود. پروازهای اضافی شامل یک مسیر جدید روزانه از دمشق با استفاده از ایرباس A320 که توسط شرکت هواپیمایی سوریه Cham Wings انجام می شود.

آژانس های مسافرتی در اقلیم کردستان عراق که محل اقامت مهاجران زیادی است، بسته هایی را ارائه کرده اند که شامل ویزا بلاروس و بلیط هواپیما از طریق ترکیه یا امارات متحده عربی به قیمت 3000 دلار است.

پیتر استانو، سخنگوی بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، گفت که مقامات پروازهای حدود دوجین کشور را که مهاجران را به مینسک منتقل می‌کنند – از جمله مراکش، سوریه، آفریقای جنوبی، سومالی، هند، سریلانکا، الجزایر، لیبی و یمن، زیر نظر داشتند. یلوا یوهانسون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مسکن، گفت که اتحادیه اروپا در تلاش است تا با کشورهای شریک ارتباط برقرار کند تا از ورود مهاجران به بلاروس جلوگیری کند.

او در توییتی گفت: «اولویت مهم ما این است که تجهیزات ورودی به فرودگاه مینسک را قطع کنیم.

آژانس های مسافرتی در اقلیم کردستان عراق می گویند با آژانس هایی که حدود 1300 دلار برای هر روادید از نمایندگی های دیپلماتیک بلاروس در امارات و ترکیه دریافت می کنند، قرارداد دارند.

ثنا جمال، یک آژانس مسافرتی در شهر کردنشین سلیمانیه گفت: «اکنون ما بیشتر از افرادی که به مهاجرت می روند تا تعطیلات، کار داریم.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما