به روز رسانی فوری COP26: پیش نویس توافقنامه آب و هوا اقدامات سخت تر را می طلبد

[ad_1]

تصویرنمایندگان و رسانه ها بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا را در هنگام سخنرانی افتتاحیه اجلاس COP26 در گلاسکو، اسکاتلند تماشا می کنند.
اعتبار …کیران دادز برای نیویورک تایمز

آژانس آب و هوای سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پیش نویس توافقنامه ای را منتشر کرد که در آن از کشورها می خواهد برنامه های سال آینده را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که باعث گرم شدن کره زمین می شود، «به گذشته نگاه کنند و تقویت کنند».

این سند نشان دهنده یک توافق اولیه بین 200 کشور است که به عنوان الگویی برای یک توافق زمانی که اجلاس دو هفته ای جهانی آب و هوا در گلاسکو به پایان خود در روز جمعه نزدیک می شود، استفاده می شود.

او علاوه بر ترغیب کشورها به تعیین اهداف تهاجمی‌تر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، از کشورها خواست تا «حذف» زغال‌سنگ را تسریع کنند و یارانه‌های نفت و گاز دیگر را متوقف کنند. همچنین از آن‌ها می‌خواهد که سیاستی را برای عدم افزودن گازهای گلخانه‌ای «در اواسط قرن یا حدوداً» برای حفظ گرمایش جهانی در سطح نسبتاً ایمن تعیین کنند.

با این حال، فقدان ضرب‌الاجل‌های قوی و مکانیسم‌های اجرایی در این سند، موانع پیش رو را نشان می‌دهد، زیرا مذاکره‌کنندگان تلاش می‌کنند در اجلاس سران موسوم به COP26 به اجماع برسند، جایی که هدف اصلی توافق بر روی اقدام قوی‌تر برای حفظ میانگین دمای جهانی در حال افزایش است. 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 درجه فارنهایت)، در مقایسه با سطوح قبل از صنعتی.

دانشمندان می گویند فراتر از این آستانه، احتمال افزایش امواج گرما، خشکسالی، آتش سوزی جنگل ها، سیل و انقراض گونه ها وجود دارد. این سیاره تا 1.1 درجه سانتیگراد گرم شده است.

دیوید واسکو در موسسه منابع جهانی، یک اندیشکده واشنگتن، گفت که این طرح «معنی واضح» ندارد که محدود کردن افزایش دما به 1.5 درجه یک هدف جهانی است و زبانی که از کشورها می‌خواهد اهداف انتشار گازهای گلخانه‌ای را تقویت کنند نامشخص و نامرتبط است. . .

با این حال، او اقدامات مثبت را «بسیار همسو با تعهدی» خواند که کشورهای مستعد آلودگی به دنبال آن هستند.

ایالات متحده در زمان پرزیدنت بایدن وعده داده است که تا پایان این دهه انتشار گازهای گلخانه ای را 50 تا 52 درصد کمتر از سطح سال 2005 کاهش دهد. چین، بزرگترین آلوده کننده آب و هوا در جهان، می گوید انتشار گازهای گلخانه ای قبل از سال 2030 به اوج خود خواهد رسید و روسیه وعده های مبهمی برای توقف افزودن گازهای گلخانه ای به جو تا سال 2060 داده است – اما تحلیلگران می گویند که اهداف دو کشور برای رسیدن به سیاره کافی نیست. خط سیر 1.5 درجه.

روز سه‌شنبه، محققان سازمان ملل گزارشی منتشر کردند که نشان می‌دهد بر اساس وعده فعلی این ایالت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، زمین حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد (۴.۵ درجه فارنهایت) گرم می‌شود که نرخ کاملی بیش از اهداف ذکر شده در پیش‌نویس است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، که کشورش میزبان این اجلاس است، قرار است روز چهارشنبه در گلاسکو حاضر شود و از وزرا و مذاکره کنندگان بخواهد که زمان را غنیمت شمرده و به یک توافق نهایی بلندپروازانه دست یابند.

آقای جانسون قبل از ورود گفت: «تیم مذاکره در آخرین روز این COP26 تلاش زیادی کرد تا این وعده را به عمل در مورد تغییرات آب و هوایی تبدیل کند. “این بزرگتر از یک کشور واحد است و اکنون زمان آن فرا رسیده است که ملت ها اختلافات خود را کنار بگذارند و برای سیاره ما و مردم ما جمع شوند.”

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به وی ملحق خواهد شد که در ابتدای کنفرانس یادآور شد که جهان “نگران بلایای آب و هوایی است.”

کنفرانس گلاسکو با امید به ایجاد توافقی که در سال 2015 در پاریس به دست آمد آغاز شد، اولین باری است که تقریباً هر کشور روی کره زمین متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است که باعث گرم شدن کره زمین می شود تا از شدیدترین اثرات تغییرات آب و هوایی جلوگیری کند.

پیش‌نویس سندی که روز چهارشنبه منتشر شد، از کشورها می‌خواهد در صورت لزوم برای همسویی با اهداف دمایی توافق‌نامه پاریس تا پایان سال 2022، «هدف 2030 در مشارکت‌های ملی را بررسی و تقویت کنند».

در حالی که از دولت می‌خواهد زغال‌سنگ و سوخت‌های فسیلی را حذف کند، جدول زمانی قوی ارائه نمی‌کند. و از کشورهای ثروتمند می‌خواهد که «ارائه‌دهندگان مالی آب و هوا» را تسریع کنند تا به کشورهای در حال توسعه کمک کنند تا با گرمایش جهانی سازگار شوند، بدون تعیین اهداف یا مکانیسم‌های اجرایی.

تنش های من در مورد نوع کمک های مالی که کشورهای ثروتمندتر باید به فقرا بدهند تا با خسارات فزاینده امواج گرما، سیل، خشکسالی و طوفان مقابله کنند، افزایش می یابد. و در حالی که توافق کلی وجود دارد که به طور کلی ایالت ها انتشار گازهای گلخانه ای را به سرعت کاهش نمی دهند، هیچ اتفاق نظری در مورد چگونگی کاهش بیشتر آنها وجود ندارد.

طبق سنت، توافق نهایی باید هر یک از طرفین را امضا کند. اگر هر کشوری موافق نباشد، مذاکرات ممکن است متوقف شود. و هر کشوری مجموعه ای از منافع اغلب رقیب خود را به ارمغان می آورد. کشورهای جزیره ای کوچک مانند مالدیو که با تهدید فوری افزایش سطح دریا مواجه هستند، از همه کشورها می خواهند که انتشار گازهای گلخانه ای را به سرعت کاهش دهند. تولیدکنندگان نفت مانند عربستان سعودی و روسیه برای حذف سریع سوخت های فسیلی ابراز اشتیاق کرده اند. و کشورهای در حال توسعه بزرگ مانند هند برای تغییر به انرژی پاک تر کمک بیشتری می خواهند.

اعتبار …عکس استخر دانیل کیم

حداقل شش خودروساز بزرگ – از جمله فورد، مرسدس بنز، جنرال موتورز و ولوو – و 31 دولت ملی روز چهارشنبه متعهد شدند که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را تا سال 2040 در سراسر جهان و تا سال 2035 “پیشرو” متوقف کنند. بازار.”

اما برخی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، از جمله تویوتا، فولکس واگن، و اتحاد نیسان و رنو در این وعده دخالت ندارند، که غیرقانونی است. و دولت های ایالات متحده، چین و ژاپن که سه بازار بزرگ خودرو هستند نیز رای ممتنع دادند.

این اعلامیه که در جریان مذاکرات جهانی آب و هوای COP26 در گلاسکو اعلام شد، توسط طرفداران آب و هوا به عنوان نشانه دیگری از پایان یافتن روزهای موتورهای احتراق داخلی مورد استقبال قرار گرفت. خودروهای الکتریکی همچنان هر ساله رکوردهای فروش جهانی جدیدی را ثبت می کنند و شرکت های خودروسازی بزرگ اخیراً شروع به سرمایه گذاری ده ها میلیارد دلاری برای تکمیل کارخانه ها و ساخت خودروهای جدید و کامیون های سبک کرده اند.

مارگو اوگ، یک مقام ارشد سابق کیفیت هوای ایالات متحده که اکنون به گروه‌های زیست‌محیطی و شرکت‌های خودرو مشاوره می‌دهد، گفت: «داشتن بازیکنان کلیدی که این تعهد را انجام دهند، حتی اگر باید مطمئن شویم که آن‌ها این تعهد را انجام دهند، واقعاً مهم است. این یک واقعیت است که شرکت و خدایانش آینده برق را قبول دارند.»

خودروسازی که این تعهد را امضا کرده است حدود یک چهارم فروش جهانی در سال 2019 را به خود اختصاص خواهد داد.

کشورهایی که به این ائتلاف می‌پیوندند شامل بریتانیا، کانادا، هند، هلند، نروژ، لهستان و سوئد است. اضافه شدن هند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا چهارمین بازار بزرگ خودرو در جهان است و قبلاً متعهد به حذف آلاینده‌های ناشی از خودروها در یک جدول زمانی خاص نبوده است.

کالیفرنیا و ایالت واشنگتن نیز این تعهد را امضا کردند. سال گذشته، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، فرمان اجرایی را امضا کرد مبنی بر اینکه تنها خودروهای جدید بدون آلایندگی تا سال 2035 در این ایالت فروخته می‌شوند، حتی اگر تنظیم‌کننده‌ها هنوز قوانینی را برای تحقق این امر صادر نکرده باشند. واشنگتن قبلاً قول رسمی نداده است.

اعتبار …ارین شاف / نیویورک تایمز

کشورهای ثروتمند قول می دهند که “تلاش” کنند تا دمای جهانی را در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن بیش از 1.5 درجه سانتیگراد افزایش دهند. اما دستیابی به این هدف به این معنی است که همه کشورها باید متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سریعتر و عمیق تر از آنچه قبلا انجام داده اند باشند.

دانشمندان می‌گویند به ازای هر بخش از نرخ گرمایش، جهان امواج گرما و خشکسالی شدیدتر و سیل‌های مرگبار و آتش‌سوزی جنگل‌ها را تجربه خواهد کرد. انسان ها از قرن نوزدهم سیاره را حدود 1.1 درجه سانتیگراد یا 2 درجه فارنهایت گرم کرده اند.

این کشور کمتر از 10 سال فرصت دارد تا انتشار گازهای گلخانه ای را به اندازه ای کاهش دهد که سیاره را زیر 1.5 درجه گرمتر نگه دارد. بنابراین، اگر رهبران اکنون گام‌های جسورانه برندارند، زمانی که بیشتر توجه جهانی به مذاکرات آب‌وهوای گلاسکو معطوف شده است، بسیاری از این نگرانند که جهان به سطوح خطرناک گرمایش نزدیک شود.

مقاله زیر را ببینید تا ببینید این دنیا چقدر دور است و هنوز در راه است.

اعتبار …جو رادل / گتی ایماژ

در سرتاسر جهان، دولت‌ها و تولیدکنندگان خودرو، وسایل نقلیه الکتریکی را به عنوان یک فناوری کلیدی برای جلوگیری از مصرف نفت و مبارزه با تغییرات آب و هوایی تبلیغ می‌کنند. اما از آنجایی که خودروهای الکتریکی و کامیون‌ها به جریان اصلی تبدیل می‌شوند، آنها با یک سوال دائمی مواجه می‌شوند: آیا واقعاً همانطور که تبلیغ می‌شود سبز است؟

در حالی که کارشناسان به طور کلی موافق هستند که وسایل نقلیه پلاگین نسبت به خودروهای سنتی گزینه سازگارتر با آب و هوا هستند، بسته به نحوه بارگیری و تولید آنها همچنان می توانند تأثیرات زیست محیطی خاص خود را داشته باشند.

در اینجا راهنمای برخی از بزرگترین نگرانی های شما – و نحوه رسیدگی به آنها وجود دارد:

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما